2022-11-19, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Ingen samsittning. HÄKTNINGSBESKED

Restriktioner
Åklagaren har fått tillstånd att meddela restriktioner i rätten att
☒ placeras tillsammans med andra intagna (s.k. samsittning)
☒ vistas i gemensamhet
☐ följa vad som händer i omvärlden
☐ inneha tidskrifter och tidningar
☒ ta emot besök
☒ stå i förbindelse med annan genom elektronisk kommunikation
☒ sända och ta emot försändelser

Notera det markerade, och begrunda innebörden i meningen.
Citera
2022-11-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Har jag absolut inte sagt, det är en direkt lögn från din sida. Jag har sagt att JJ har haft samsittning med NK och inget annat och det har åklagare Rullman bekräftat i nyheterna!

Jodå, det har du.

Citat:
Tack för detta!
Jag var en av de som fick extremt mycket skit kastat på mig för att jag bara vidarebefordrade dokumentet och eventuella nyhetsartiklar som visade på att de visst kunde haft samsittning och att det fanns bevis på att det var beviljat.
Nu är det alltså klarlagt från Herr Rullman själv att de har haft samsittning.
Citera
2022-11-19, 23:43
Medlem
Bollkalle19s avatar
Trådens (och min uppfattning) om att MH är rädd för JJ och verkar ha en slags lojalitet gentemot JJ, verkar felaktig om man nu ska tro det som kommit fram.

Jag inser att jag haft fel angående p7 utredningen, om när den skall ha skett.

Men oavsett så finns det ord från MH där.
Och hon verkar inte vara tillräckligt nedtryckt för att inte våga skylla på ledaren.

Tillägg: jag tror fortfarande att p7 hölls i ett tidigt skede, t.om innan TT hittades. Därför anser inte jag att något av det kan ge något i dagsläget. Men, det visar att MH inte höll tyst från början. Hon nekade, men talade om natten.
Senast redigerad av Bollkalle19 2022-11-19 kl. 23:46. Anledning: Tillägg
Citera
2022-11-19, 23:44
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Maten var bara ett köp då hon inte ens från början skulle till McDonalds…
Jag tror hon åt den själv ( av total hunger över vad som hänt o vad som skulle fixas med i timmar) ev slängde den pga ingen matlust
Så har jag trott hela tiden. Men jag protesterade mest mot att personen påstod att maten var till Tove.
Citera
2022-11-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Men enligt JJ hade Tove åkt hem. Vad skulle hon då med mat till?
Det är det som inte går att reda ut, McD resan var inte planerad och därför drog hon till med en lögn.
Att försöka reda ut en lögn som inte har utspelat sig är ologiskt, dvs när det inte finns någon logik i lögnen är det lika ologiskt att försöka reda ut den och få den att bli logisk igen.
Men på något vänster så har vissa användare här inne försökt ge sig på det omöjliga, reda ut något som aldrig var tänkt att hända. Alltså bygga vidare på lögnen för att få den till att bli logisk, när den ändå i slutänden är en lögn.
Citera
2022-11-19, 23:45
Medlem
Poesidamens avatar
Citat:
Kan du sluta?? DU har inte sett MHs vittnesmål och det har ingen annan heller mer än rättsväsendet!
Lägg ner! Vi har fattat att du känner MH.
Vad ska du göra om hon döms för mordet då? ska du gå till FN och be dom överklaga beslutet för att alla andra är ointelligenta och du är överlägsen och du är den enda som kommit fram till att hon är oskyldig för att Sveriges Radio har gått ut med en nyhetsartikel med några få meningar att MH nekar inblandning??
Hon är inblandad på något sätt, punkt slut.

Jag håller med. Tror inte hon är oskyldig alls. Men alltså bara tänk tanken.. OM hon skulle vara oskyldig. Hon kanske hade tagit droger eller insomningstabletter och sov som en stock. Och blir sen häktad för mord… fy fasen 🫣 Vilken levande mardröm det vore.
Citera
2022-11-19, 23:46
Medlem
Citat:
Jodå, det har du.
jag pratar ju om samsittningen mellan JJ och NK även här men det har du kanske inte förstått ännu? vet inte riktigt vad du bråkar om?
Det är samsittningen mellan JJ och NK och inget annat, punkt slut
Citera
2022-11-19, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Till dom som spekulerar i att MH sov och att JJ utförde allt det här ensam: varför gick JJ tillbaka in i lägenheten efter att hon tackat ja till grannens erbjudande om skjuts?

Hämtade TT's mobil så den inte skulle ringa och väcka MH.
Citera
2022-11-19, 23:49
Medlem
Någon här som tänker som mig med varför Jj hade TTs mobil med sig o vad hon gick tillbaka till lgh för innan skjutsen eller har det diskuterats innan? ( min teori) att hon hämtade plånboken ( ev väska med plånbok), hur ska hon annars kunna handla? ( hon var ju inte ens påväg till McDonalds när hon sa det så hon hade nog inte väskan/plånboken på sig)…. Min teori bygger på att MH sover o TT är död ev i lgh eller i källarförrådet då…. Eftersom hon blir överraskad av grannen så glömmer hon att hon har TTs mobil på sig som hon skulle dumpa samtidigt…
Citera
2022-11-19, 23:52
Medlem
Citat:
jag pratar ju om samsittningen mellan JJ och NK även här men det har du kanske inte förstått ännu? vet inte riktigt vad du bråkar om?
Det är samsittningen mellan JJ och NK och inget annat, punkt slut

Vem är NK? Och varför är denne NK relevant för fallet?
Citera
2022-11-19, 23:53
Medlem
Citat:
Ingen samsittning. HÄKTNINGSBESKED

Restriktioner
Åklagaren har fått tillstånd att meddela restriktioner i rätten att
☒ placeras tillsammans med andra intagna (s.k. samsittning)
☒ vistas i gemensamhet
☐ följa vad som händer i omvärlden
☐ inneha tidskrifter och tidningar
☒ ta emot besök
☒ stå i förbindelse med annan genom elektronisk kommunikation
☒ sända och ta emot försändelser

Fan vad allt ska kompliceras, orkade inte ens svara men om du läser vad mitt inlägg svarade på (i citatet) så var det pga åklagaren i detta fall hade sagt i en intervju att ”Häktet löser så att alla med restriktioner har någon att ha samsittning med. Det är regelmässigt."
Då menade jag mer som att: Jaha så om Johanna kanske har samsuttit med Nealy trots restriktioner, vem får Maja samsitta med då?

Det var inte menat att skapa en ny onödig och lång sidolinje i tråden.
Citera
2022-11-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Kanske låg M i sängen. Men var för rädd för att ingripa eller säga något ?
M verkar vara den sorten.

Att hon säger att J verkade konstig. Är ett halvt erkännande
Undrar om J hade vågat lämna M själv ifall hon varit passiv? Tycker J känns som hon har ett enormt kontrollbehov. Hon hade nog inte riskerat lämna M ensam, med mindre hon vet M lyder henne 100%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in