2022-11-20, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Låter inte troligt - alls. Om de mördade TT, varför skulle de börja banka sina huvuden i väggen precis efteråt? Tar det för högst osannolikt att det är något som någon gör direkt efter att ha mördat någon.

Nej, dunsarna m m kom mer sannolikt från TT, som kanske i samband med dödandet hade något över ansiktet så att hon inte kunde skrika.
Jag tror att de börja fatta vad tjejerna har gjort. O banka med benen i golvet, sen bankar huvudet i väggen för att kunna tänka klart om hur de ska göra sen.
Citera
2022-11-20, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag vill gärna se ditt påstående att det finns eller inte finns märken på kroppen, eller är det påhitt igen.....

Firesnake kanske menar detta: En död kropp uppvisar relativt snabbt stora blålila fläckar på undersidan/sidan kroppen ligger på. Detta för att blodet söker sig till de lägst liggande delarna av kroppen när blodcirkulationen avstannar.
Senast redigerad av zilvereko 2022-11-20 kl. 13:24.
Citera
2022-11-20, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Den här personen har sina egna vilda teorier om hur det gått till…

Har börjat förstå det på riktigt nu. Ska testa själv och ställa mig hemma och sparka och skrika i flera minuter innan det ringer på dörren.
Citera
2022-11-20, 13:20
Medlem
Citat:
Jag vill gärna se ditt påstående att det finns eller inte finns märken på kroppen, eller är det påhitt igen.....

Var har jag påstått att det inte fanns blåmärken på kroppen? Hur kan du vara så dålig på att läsa? Läste du för snabbt eller? Jag hr inte påstått det smrtskaft
Jag svarade enbart på en annan persons kommentar som påstod att det är en smal sak för polisen i allmänhet att avgöra om nån självdött eller blivit bragt om livet.

Mitt påstående: Det är inte en smal sak
för polisen att avgöra om nån dött av naturliga orsaker eller blivit mördad. Dvs. om det inte är helt uppenbart mord

Det är därför rättsmedicinska finns, för att hjälpa polisen att avgöra dödsorsaker.
Även när orsaken ser helt uppenbar ut så kan rättsmedicinska (oftast) bevisa om det verkligen var som det såg ut att vara.
Citera
2022-11-20, 13:21
Medlem
nova68s avatar
Citat:
LÄS tråden en gång till, brorsan hade bilen på kvällen o skulle lämna den på natten

Vad svamlar du om egentligen?
Du har inte själv läst tråden och sammanfattningarna!
Hennes bil är hennes bil och den stod på gården.
Brorsan kör med mammans bil om han ska någonstans.
Han bor hos morsan och hur hade du tänkt han ska komma hem?
Hade han morsans bil utanför JJ när han lånade hennes bil?
Citera
2022-11-20, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Så de skulle alltså sparkar och dunkar i flera minuter? Jag köper att folk kan få raseriutbrott som till och med varar en stund.
Dunsarna då…

Men att man sen fortsätter och sparkar på väggen när en granne ringer på, den är riktigt långsökt.
Då hade nog de flesta vaknat upp från utbrottet, så att säga.

Sen så vill man väl sbsolut intedra til sig uppmärksamhet om man precis har mördat någon 😄
Jag tror att utbrotten kom efter att de mörda TT
Citera
2022-11-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, det tror jag med. Mycket uppdämt hat som vuxit sig allt starkare senaste tiden. Då krävs det inte mycket för att få bägaren att rinna över - en sen natt, med alkohol/droger.

Lägg därtill vännens vittnesmål om att JJ kunde låsa sig när hon blev arg. "JJ blev ofta argare än vad som var nödvändigt".

Jo det krävs mycket om man är någorlunda normalt funtad. Jag tror få människor är kapabla att mörda. Detta är mycket svårt att förstå.
Citera
2022-11-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Har börjat förstå det på riktigt nu. Ska testa själv och ställa mig hemma och sparka och skrika i flera minuter innan det ringer på dörren.

Den enklaste förklaringen är ofta den riktiga, detta låter ju helt snurrigt. Förstår att du inte ställer dig bakom den teorin. Dunsarna uppkom förmodligen vid slagsmål och då de gav sig på offret.
Citera
2022-11-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jo det krävs mycket om man är någorlunda normalt funtad. Jag tror få människor är kapabla att mörda. Detta är mycket svårt att förstå.

GW tycker också att detta är svårt att förstå, så inte undra på att det råder förvirring härinne

https://www.tv4.se/artikel/gW158plySXMlnOZvKnXNZ/gw-det-haer-stoer-jag-mig-pa-i-utredningen-av-tove-fallet
Citera
2022-11-20, 13:31
Medlem
Ybsivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Brottsrubriceringen människorov står kvar. Efter kroppen hittades la åklagaren till mord.

Ja, visst. Både mord och gravfridsbrott.
Poängen är att det inte är konstigt att den först var människorov.
Citera
2022-11-20, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vilka tre umgicks enl mamman för ett år sedan? TT/AW och JJ eller MH? Eller var det de tre tjejerna?

Jag läste det var tjejerna, pojkvän och mamman, hemma hos henne ibland
Citera
2022-11-20, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Firesnake kanske menar detta: En död kropp uppvisar relativt snabbt stora blålila fläckar på undersidan/sidan kroppen ligger på. Detta för att blodet söker sig till de lägst liggande delarna av kroppen när blodcirkulationen avstannar.
Men jag har inte sett att de framkommit i tråden på TTs kropp. Eller du har mer information än vi har......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in