Citat:
Ursprungligen postat av
GrevenFB
Eller åtminstone tror jag att vi kan utesluta att MH låg och sov genom hela mordförloppet. Hon kan ha sovit en stund - men måste ha vaknat av dunsarna och mordet. Frågan är isåfall hur mycket hon lät bli att hjälpa Tove - eller hur mycket hon hjälpte JJ i mordutförandet. För jag tror som sagt att mordet initierades, och helt eller till största delen, utfördes av JJ.
Det tror jag också - om MH överhuvudtaget sov något alls.
För många år sedan låg jag i en lägenhet och sov. Plötsligt började två personer att riktigt puckla på varandra mitt i natten. Jag vaknade med en gång av oväsendet. Dessutom var jag inte heller helt nykter. MH kan ha sovit i inledningsskedet men sedan vaknade hon snabbt.
Jag delar din uppfattning att jag tror också att JJ var den s. k. huvudaktören. Däremot hjälpte MH till. De är ju också båda häktade för mord, människorov och gravfridsbrott. Åklagaren Rullman har ju betydligt bättre vetskap/kunskap om händelseförloppet än vad vi har här i tråden.
En ung kvinna har blivit bl. a. mördad. Detta kommer de båda att få leva med resten av sina liv. Kommer JJ och MH att bli dömda för dessa tre mycket grova brott så kommer de att få leva en stor del av sin ungdom (under 20 - åren) inom Kriminalvården.
Det har pratats en hel del ang. pojkvänner till TT och JJ. Hade MH någon pojkvän?