2022-11-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Ja alla får ha sina teorier....men MH's o JJ's historier är ju så veka......Att JJ inte tar upp att hon åkte till MD är ett skämt.....för mycket luckor o felaktigheter i deras historier...

Snälla får jag mata trollet? snälla snälla?

rhis?
Vart är grannens silvriga skoda som helt plötsligt försvann i samband med detta? kan polisen ha den?
Citera
2022-11-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Ja alla får ha sina teorier....men MH's o JJ's historier är ju så veka......Att JJ inte tar upp att hon åkte till MD är ett skämt.....för mycket luckor o felaktigheter i deras historier...

JJ är extremt obehaglig.. En riktig skådespelare, en iskall sådan.....

JJs svartsjuka gick överstyr...., JJ har garanterat drömt om att få mörda TT med sina bara händer en längre tid!
Citera
2022-11-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Hon var trots allt också till sin pappa för att rida på söndagen.
Vet vi vilken tid hon ska ha setts?

Det fanns även uppgifter som förekom i tråden, att båda mgm ska ha setts i en röd bil som stått parkerad en timme nära fyndplatsen. Var detta bara en trådsanning eller finns det någon substans i detta påstående?

Har sett nåt surr om att hon ska ha observerats i ridande i området?

Det är kanske uppgiften om att de påträffats i en immig bil på Illharjens parkering?

Båda uppgifterna är intressanta men saknar tidstämplar och bekräftan tror jag.
Citera
2022-11-21, 21:03
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Hur som helst så stämmer det enligt den länkade tidningsartikeln.

Vad MH hittills har berättat tror jag föga på. Hur vet du att MH inte ljuger?

En poäng med det, en stor poäng.

Alla som ljuger gör det för egen vinning av något slag.
Hon kanske inte druckit något, men skulle få till det för att de kommit överens om att säga att JJ tagit hand om henne.
Så vad hon druckit eller inte druckit vet bara hon och hon berättar vad hon vill berätta.

Det enda som för mig skapar någon typ av att JJ är mänsklig är ju att hon inte verkar sova i sin lägenhet efter att TT dött.
Utan sover hos sin mamma om det stämmer, vilket jag tror det gör kändes väl för obehagligt att sova där, kanske rädd för spöken.
Citera
2022-11-21, 21:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Nej dom är båda misstänkta på samtliga punkter, vilket även står i utredningen att efter beslutet togs så har det tillkommit nya brottsmisstankar.
Innebär inte det att undersökningen gjordes innan T återfunnits och konstaterats död? I så fall ligger M risigt till.
(Jag kan inte ladda ner P7:an och läsa själv.)
Citera
2022-11-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Snälla får jag mata trollet? snälla snälla?

rhis?
Vart är grannens silvriga skoda som helt plötsligt försvann i samband med detta? kan polisen ha den?

Bra fråga, en del jag missat. Följer ju bara tråden ibland då det bara handlar om hudfärg, intelligens, hur mordet gick till etc. Så tröttsamt..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Hur kan tjejerna annars misstänkas för frihetsberövande?

De är misstänkta för människorov, mord , gravfridsbrott

Detta betyder inte automatiskt att det varit planerat att kidnappa, mörda och sedan forsla bort TTs
kropp.

Väldigt mycket talar för att inget är planerat utan det hela har urartat sig på detta sätt.

Finns många olika teorier och vad som är sant eller inte det vet bara JJ och MH
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jo.
Det är väldigt snurrigt. Så snurrigt att jag mer och mer börjar undra om tjejerna är så skyldiga egentligen ?

Bråk på krogen, BO som varit i lägenheten, dunsar i lägenheten och en mobil som tydligen ska ha funnits i lägenheten. Så här börjar i stort sett misstänken.

Men ju mer jag läser desto mer om och eventuellt finns det.
Kan tex BO ha gått ifrån lägenheten och sedan blivit upplockad eller indragen i bil ?
Hur som haver så får vi verkligen hoppas att åklagaren har ordentligt på fötterna. I annat fall lär domstolen tröttna och kräva betydligt mer vid nästa förhandling

Det är otroligt lätt att bli häktat i Sverige. Någon advokat som sa att runt 50% av de med synnerliga skäl är misstänkta, faktiskt är oskyldiga. Även vid grova brott. Så jag hoppas verkligen att åklagaren har på fötterna och de döms för bla mord. Annars har vi en juridiskt skandal. Likt den med de små bröderna som blev anklagat för mordet på (tror) Kevin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Innebär inte det att undersökningen gjordes innan T återfunnits och konstaterats död? I så fall ligger M risigt till.
(Jag kan inte ladda ner P7:an och läsa själv.)

Tyvärr så vart det efter.
MHs gjordes 15/11
JJs gjordes 11/11
Citera
2022-11-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Inte hängt med så mycket sedan TT hittades, vad har framkommit sedan dess?

Tycks bevisningen vara stark mot de båda ludren JJ och MH?

Ja det finns oerhört stark bindande bevisning mot mördarna tack och lov.

De är körda.. De kan säga vad som helst... Sanningen är som den är..
Citera
2022-11-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ja det finns oerhört stark bindande bevisning mot mördarna tack och lov.

De är körda.. De kan säga vad som helst... Sanningen är som den är..

Jasså? vad är det för stark bindande bevisning du talar om då? jag har inte sett någon sådan.
utveckla gärna innan du skapar trådsanning.
Citera
2022-11-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Men JJ säger att TT slog henne. MH säger inte vem som började bara handgemäng.

Varför ingen sagt något? därför de i Vetlanda är fegskitar och saknar civilkurage. Vilka hemska ställen det finns i Småland.

Är det Johanna som kontaktade polisen och ordningsvakterna eller är det någon utav vännerna som var med tror ni
Senast redigerad av Sheshgalet 2022-11-21 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in