2022-11-17, 11:34
  #7057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanna00
En sak som hon skrev om på bloggen när T fortfarande var bebis, var att T helt plötsligt slutade andas och att Linn sprang ut endast iklädd trosor och BH för att få hjälp. Låter inte det underligt, varför ringde hon inte 112 direkt? Varje minut är viktig! Synd om barn som har hönshjärnor till föräldrar.

Är detta bara ännu en lögn? Det kollades heller inte upp ordentligt, borde inte läkaren undersökt ett barn som helt plötsligt slutar andas. Tänk om T verkligen hade haft en infektion på hjärtmuskeln eller andra hjärtproblem.

Jag försökte hitta inlägget på bloggen, men hittade endast något från den 5 november 2018 där hon nämner händelsen.

Nu flera år senare och med facit i handen, att Tingelinn verkar ljuga nästan tvångmässigt..så tror jag inte på ett ord av hon säger.

Det du beskriver är inte en ovanlig reaktion i ett läge där man får panik och har ingenting att göra med om man har ”hönshjärna” eller inte.

Sedan är jag inte alls förvånad om dina spekulationer om att det var lögn stämmer
Citera
2022-11-17, 12:20
  #7058
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janedoh
Kan vi också ta en stund och reflektera över varför Belle alltid bara får flaskmatning med liten flaska som inte rymmer mer än 100 ml. En 6-7 månaders bör få mer än så per portion.
Har bara sett dessa små flaskor när hon visar upp.
Tankar? Får hon bara typ mellis i flaska? Bara för tröst?

Jag har sett en stor flaska från BIBS flera gånger, den rymmer 225ml.
Citera
2022-11-17, 12:51
  #7059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallihallo123
Jag har sett en stor flaska från BIBS flera gånger, den rymmer 225ml.

Vad bra. Då har jag bara missat den
Citera
2022-11-17, 13:09
  #7060
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Det du beskriver är inte en ovanlig reaktion i ett läge där man får panik och har ingenting att göra med om man har ”hönshjärna” eller inte.

Sedan är jag inte alls förvånad om dina spekulationer om att det var lögn stämmer

Ja, alla är vi olika. Men de flesta verkar ändå klara av att fokusera tillräckligt för att ringa 112.

Men jag är ingen expert och inte du heller så det är bara dumt att uttala sig tvärsäkert om det ena eller det andra. Men av livserfarenhet kan jag säga att en viss typ av människa får panik och jag kallar dem hönshjärnor.
Citera
2022-11-17, 15:03
  #7061
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanna00
Ja, alla är vi olika. Men de flesta verkar ändå klara av att fokusera tillräckligt för att ringa 112.

Men jag är ingen expert och inte du heller så det är bara dumt att uttala sig tvärsäkert om det ena eller det andra. Men av livserfarenhet kan jag säga att en viss typ av människa får panik och jag kallar dem hönshjärnor.
Precis.
Citera
2022-11-17, 16:14
  #7062
Medlem
Vad har hon på sig för för korta byxor när hon dammsuger, herregud 😭😭
Citera
2022-11-17, 16:58
  #7063
Medlem
Linn la ut för några timmar sen ”Underbart att vara sjuk med 3 barn” och nu lägger Simon ut på Juvelia ”Glad tjej efter förskolan”. Absolut jobbigt att vara sjuk när man har barn, men varför lägga ut den meningen när 2 är på förskolan? Ta av offerkoftan 😹
Citera
2022-11-17, 17:18
  #7064
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Vad har hon på sig för för korta byxor när hon dammsuger, herregud 😭😭

Hahaha! Och solbrillorna uppe på skallen.
Citera
2022-11-17, 17:32
  #7065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Vad har hon på sig för för korta byxor när hon dammsuger, herregud 😭😭
Hon vägrar väl köpa byxor i rätt storlek så hon kan känna sig liten
Citera
2022-11-17, 19:37
  #7066
Medlem
VickyLOLs avatar
Men Kelda-reklamen? Först sitter de bredvid varandra. Hon lagar maten, lägger vitlöksbrödet på tallriken. Klipp till Linn med tallrikar utan bröd. Klipp till bord med bröd bredvid tallrik. Klipp till att de skålar med varandra när de sitter mittemot.
Kontinuitet? Hört om det? Nej?

Hon var kanske tvungen att få in en puss-scen så alla dummingar på FB minsann ser att de visst fortfarande är kära i varann.
Citera
2022-11-17, 20:41
  #7067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VickyLOL
Men Kelda-reklamen? Först sitter de bredvid varandra. Hon lagar maten, lägger vitlöksbrödet på tallriken. Klipp till Linn med tallrikar utan bröd. Klipp till bord med bröd bredvid tallrik. Klipp till att de skålar med varandra när de sitter mittemot.
Kontinuitet? Hört om det? Nej?

Hon var kanske tvungen att få in en puss-scen så alla dummingar på FB minsann ser att de visst fortfarande är kära i varann.

OMG Linn borde ju fan bli komiker. Hon och Simon är ju fan en parodi på sig själva och sitt influencerliv.

Allt från den stela kyssen till Linns lilla psykopatleende när hon häller upp maten. Guld!

Om stenar kunde kyssas skulle det helt klart se ut som Simon på stillbilden efter klippet.
Citera
2022-11-17, 20:46
  #7068
Medlem
Provrorsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henna0313
Vi vet ju att hon har en fetisch för att ha små barn och verkar tro att hon själv på något sätt är liten och kort, så antingen visar hon bara bilder när Belle äter lite eftersom hon är så liten och nätt eller så matar hon inte mer än så för att behålla Belle liten och nätt

Citat:
Ursprungligen postat av Janedoh
Man hoppas ju att det är någon annan anledning. Stackars barn om du har rätt.
Isf kanske de vakna nätterna kan förklaras också 🥺


Men ge er, ni tror väl inte att en förälder medvetet svälter sin bebis för att den ska vara liten? Med två barn i bagaget så ville ena av mina egna inte äta mer än 30-60 ml åt gången, men åt istället varannan timme dygnet runt. Behövde ingen större flaska förrän de var 1 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in