2022-09-04, 20:21
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Det är ju ungefär som att säga att det är taskigt att visa upp barns teckningar för att man inte kan se vad de föreställer eller att det är taskigt att visa en bild med ett barn i blöja. Dvs barn som gör barnsaker.
Jag tycker också att Linn visar upp sina barn alldeles för mycket och jag tycker att det borde vara olagligt att ha med barn i samarbeten(eller att barnen åtminstone borde få betalt själva), men allt detta klagande på absolut ingenting är onödigt och leder ingen vart, det tar udden av de verkligt allvarliga felen som Linn gör.

Ok du vill alltså jämföra en barns teckning med torkat snor på en bild? Okej då vet jag nivån.

Sen är det skillnad på att lägga upp ett litet barn i blöja mot torkat snor, tar man en bild på sitt barn som man ska lägga upp för över 80k människor så kan man ju ändå se till att torka bort snoret.

Inte världens största problem nej. Men ändå.
Citera
2022-09-04, 20:29
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Ok du vill alltså jämföra en barns teckning med torkat snor på en bild? Okej då vet jag nivån.

Sen är det skillnad på att lägga upp ett litet barn i blöja mot torkat snor, tar man en bild på sitt barn som man ska lägga upp för över 80k människor så kan man ju ändå se till att torka bort snoret.

Inte världens största problem nej. Men ändå.
Ja, eftersom att snor under en barnnäsa är helt och hållet normalt. Inte ens en 13-åring, som tycker att allt är pinsamt, tycker att det är pinsamt att de hade snor under näsan när de var två år.
Citera
2022-09-04, 21:19
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ja, eftersom att snor under en barnnäsa är helt och hållet normalt. Inte ens en 13-åring, som tycker att allt är pinsamt, tycker att det är pinsamt att de hade snor under näsan när de var två år.

Sa jag någonstans att det är pinsamt? Jag menar att det är taskigt mot någon som inte kan torka bort snoret själv att lägga ut en bild med fullt med gammalt snor under. Normalt med snor ja, men man tar bort torkat snor innan man lägger ut en bild herregud.

Sen om ett barn är snorig vilket är normalt så torkar man bort det så det inte blir gammalt torkat snor under näsan. Men klippa naglar osv verkar inte vara prio.
Citera
2022-09-04, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Vad tror ni hon röstar på? Jag gissar på M för hon tycker säkert det är lite flådigt med M utan att veta ett dyft om deras politik.

Eller S, för det har man alltid gjort där hon kommer ifrån.

Simon röstar inte, för han vet inte hur man gör.
Tror också hon tänkt rösta på M, inte för att hon är så insatt men för att hon fått lära sig att man ”ska” göra det som egenföretagare.
Citera
2022-09-04, 21:44
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Sa jag någonstans att det är pinsamt? Jag menar att det är taskigt mot någon som inte kan torka bort snoret själv att lägga ut en bild med fullt med gammalt snor under. Normalt med snor ja, men man tar bort torkat snor innan man lägger ut en bild herregud.

Sen om ett barn är snorig vilket är normalt så torkar man bort det så det inte blir gammalt torkat snor under näsan. Men klippa naglar osv verkar inte vara prio.
Jag drog bara en jämförelse för att visa hur både vanligt , normalt och odramatiskt det är med små snorungar. Barn gör barnsaker. Att Linn någon gång ibland låter sina barn vara vanliga normala operfekta barn bara bra. Varför får barn inte visa något "fult"(snoriga barn är dessutom inte fult, det är norqmlt),menar du? Hade vi snackat om en uppstyrd studio-fotografering hade det varit en annan sak, men nu var det här en vardagsbild tagen i förbifarten och just så här såg barnet ut då.
Citera
2022-09-04, 21:48
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Tror också hon tänkt rösta på M, inte för att hon är så insatt men för att hon fått lära sig att man ”ska” göra det som egenföretagare.
Inte C, då? Feministiskt och något som Starka Kvinnor röstar på om de tycker att F! är för svettigt och nosring:at. Linn vill ju gärna också se sig själv som en polerad country girl. Annie Lööf är väl det också det närmaste influencer som finns i riksdagen. Linn kan mycket väl ha sett hennes videos. Homo- vänligt parti också.
Citera
2022-09-04, 22:08
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Jag drog bara en jämförelse för att visa hur både vanligt , normalt och odramatiskt det är med små snorungar. Barn gör barnsaker. Att Linn någon gång ibland låter sina barn vara vanliga normala operfekta barn bara bra. Varför får barn inte visa något "fult"(snoriga barn är dessutom inte fult, det är norqmlt),menar du? Hade vi snackat om en uppstyrd studio-fotografering hade det varit en annan sak, men nu var det här en vardagsbild tagen i förbifarten och just så här såg barnet ut då.

Så du tycker det ser bra ut med torkat snor?
Tycker det är exakt samma som folk som lägger upp barn som har fullt med mat i ansiktet. Det är inga bilder man behöver dela för hela världen. Så länge inte barnen godkänner det. För mat är ju jättenaturligt också.

Vi verkar vara olika helt enkelt, du ser inte till barnens integritet, utan till vad som är naturligt. Att lägga ut denna bild där närstående bara kan kolla är okej, men Linn har nog hyfsat hög exponering.
Citera
2022-09-04, 23:02
Avslutad
Jag tror att hon röstar på C eller M.
Citera
2022-09-05, 11:25
Avslutad
Om hon tänker på sina barns framtid så gör hon rätt i att rösta på SD.
Det var mycket för linnsan igår.. kompisens barn föddes, två födelsedagar inom samma hushåll.. ja du hur fördelar man uppmärksamheten i den situationen.
Citera
2022-09-05, 12:20
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Så du tycker det ser bra ut med torkat snor?
Tycker det är exakt samma som folk som lägger upp barn som har fullt med mat i ansiktet. Det är inga bilder man behöver dela för hela världen. Så länge inte barnen godkänner det. För mat är ju jättenaturligt också.

Vi verkar vara olika helt enkelt, du ser inte till barnens integritet, utan till vad som är naturligt. Att lägga ut denna bild där närstående bara kan kolla är okej, men Linn har nog hyfsat hög exponering.
Varför behöver ett barn se bra ut? De flesta ungar kommer hem från förskolan med matfläckar på kläderna. De flesta ungar skitar ner sig när de är ute och leker. Känner man sig tvungen att genast städa ungen skulle man inte göra något annat(inte barnet heller). Det skulle verkligen inte vara något konstigt att visa bilder på yngre barn med matfläckar(barn som gör barnsaker, you know). I skolkatalogen ser man varje år ett par ungar i de yngsta årsklasserna som på bilderna inte är helt rena. För de är barn.

Jag ser i allra högsta grad till barns integritet(det är ett av mina största problem med Linns föräldraskap). Saken är dock att exempelvis matfläckar på småungar inte går utanför några som helst gränser. Ett litet barn tycker inte att det är ett problem att han/hon gör barnsaker och att världen ser det. Ett barn i värsta pinsamhets-åldern tycker inte att det är ett problem att han/hon gjorde barnsaker när han/hon var ett litet barn och att världen såg de då eller nu när de är i pinsamhets-åldern. En normal vuxen tycker inte heller att det är ett problem att han/hon gjorde barnsaker när han/hon var liten och att världen såg det. Det går alltså inte emot någon integritet att visa upp helt normala, odramatiska och oprivata saker(om man nu alls ska visa sina barn på internet).
Citera
2022-09-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Vad tror ni hon röstar på? Jag gissar på M för hon tycker säkert det är lite flådigt med M utan att veta ett dyft om deras politik.

Eller S, för det har man alltid gjort där hon kommer ifrån.

Simon röstar inte, för han vet inte hur man gör.

Resonerar samma som du angående Linns politiska syn. För typ två år sen la hon dessutom upp en story där nån hade frågat vad hon röstade på och hon svarade i en video (med massa av dragande i håret ala Linn): "Jag kommer inte säga men alltså jag tycker det märks sååå tydligt på typ hur jag är vad jag röstar på!" och jag tänkte direkt att hon ville att folk skulle ha uppfattningen om att hon röstar M pga "flådigt".
Citera
2022-09-05, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blissophie97
Resonerar samma som du angående Linns politiska syn. För typ två år sen la hon dessutom upp en story där nån hade frågat vad hon röstade på och hon svarade i en video (med massa av dragande i håret ala Linn): "Jag kommer inte säga men alltså jag tycker det märks sååå tydligt på typ hur jag är vad jag röstar på!" och jag tänkte direkt att hon ville att folk skulle ha uppfattningen om att hon röstar M pga "flådigt".
Hon skrev ju här om dagen hennes sakfrågor som hon tänker på mest i sitt val på parti. Kan man läsa mellan raderna på det hon skrev så skrek det Moderaterna om listan ev lite Centern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in