2022-11-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slippos
Så de du säger är alltså att Ukraina bör komma undan med vad som helst bara för att de är dom som är under anfall!? Dom skulle alltså kunna skicka en raket rakt in i vita huset, hävda att de var ett tekniskt fel på raketen och det är rysslands fel - de är det du och ni andra menar alltså?
Det är inte alls det jag säger. Är det som så att det är en ukrainsk robot som tagit livet av två polska medborgare så ska ansvar utkrävas. Ryssland har dock skapat den här situationen. De har en del av ansvaret. Eller ska de slippa undan det enligt dig?
Citera
2022-11-16, 17:56
Medlem
False flag operation för att då med NATO i kriget.

Vilka false flag operationer har vi sett tidigare i modern historia? Varför skickade USA militärer till Ukraina?
Citera
2022-11-16, 17:57
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Det är inte alls det jag säger. Är det som så att det är en ukrainsk robot som tagit livet av två polska medborgare så ska ansvar utkrävas. Ryssland har dock skapat den här situationen. De har en del av ansvaret. Eller ska de slippa undan det enligt dig?
Du få skylla dig själv om du går in i min knytnäve.
Citera
2022-11-16, 17:57
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Att du sitter här på FB och ljuger det får stå för dig, jag länkar inte till media bara för det att du vill få mig i rotation.
Du har alltså inga länkar på att Polen direkt anklagade Ryssland.

Citat:
Polen gick officiellt ut igår och hävdade att roboten var rysk och att Ryssland är den skyldige
Var någonstans gjorde de det? Visa mig så jag kan bemöta det.

Citat:
Polen åberopade NATOS artikel 4.
Artikel 4 är försvarsdiskussioner med annat land.

Citat:
Polen har idag backat och säger att roboten kom ur Ukraina och är ukrainsk!
Dåså. Vad grinar du för? Polens försvarsminister twittrade igår att vi ska hålla oss lugna medan de utreder situationen. Som jag visade dig ovan. Försvarsministern bör väl ändå vara den man ska lyssna på i en sån här situation?

Citat:
Det är fakta.
Bra, vi ska konstatera fakta annars kommer vi ingenstans. Kommer med påståenden utan belägg leder ingenstans. Flashback är fullt av påståenden utan belägg.
Citera
2022-11-16, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Du få skylla dig själv om du går in i min knytnäve.
Om du trängt in i mitt hus, våldtagit min fru, kidnappat mina barn, dödat mina föräldrar och tagit över mitt sovrum så är det inte jag som springer in i någons knytnäve. Det är du som är aset som skapat situationen.

Men fortsätt försvara ryssen du. Du känner dig säkert lite edgy.
Citera
2022-11-16, 18:04
Medlem
Hittills har Ukraina inte kunnat begå några misstag och zelensky är Gud.

Men hur länge till kommer Ukraina komma undan?

Hur mycket av de stålar som pumpas in försnillas?

Putin är visserligen djävulen själv men en mer nykter beskrivning av zelensky o Ukraina hade varit rimlig.

Eller blir det som med de afrikanska kolonierna...

Först hejar man på den svarte mannen men när det sen lugnat sig märker man hur utbredd korruptionen och segregationen är...vilda västern....kibera...

Inte för att det var bättre när den vite mannen styrde. Pest eller kolera. Tyvärr. Människan är ett konstigt släkte.
Citera
2022-11-16, 18:20
Medlem
Alphaomegarices avatar
Vad kommer Nato göra? Inte ett skit xD Papperstiger. "Us will defend every inch of nato territory" Hahaha
Citera
2022-11-16, 18:23
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Även om det inte har hänt så är det ändå för jävligt.

De har beskjutit Ukraina från Vitryssland din gamla ruttna boomer.
Varför ska du alltid uttala dig om saker du inte hänger med i?

Eftersom den här sidan har så många inlägg pga botfarms operatörerna sitter 24/7 och spammar den med sina hundratals användare kan vi utgå från att de är rejält nervösa ryssjävlarna.
Senast redigerad av Kiddieoxo 2022-11-16 kl. 18:26.
Citera
2022-11-16, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Du har alltså inga länkar på att Polen direkt anklagade Ryssland.

Var någonstans gjorde de det? Visa mig så jag kan bemöta det.

Artikel 4 är försvarsdiskussioner med annat land.

Dåså. Vad grinar du för? Polens försvarsminister twittrade igår att vi ska hålla oss lugna medan de utreder situationen. Som jag visade dig ovan. Försvarsministern bör väl ändå vara den man ska lyssna på i en sån här situation?

Bra, vi ska konstatera fakta annars kommer vi ingenstans. Kommer med påståenden utan belägg leder ingenstans. Flashback är fullt av påståenden utan belägg.
Såg kratern på BBC nu..finns inga möjligheter att en luftvärnsmissil lämnar en så stor krater.
Detta är från minst en flera hundra kg tung stridspetts på en robot.
Citera
2022-11-16, 18:34
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Är det så? Länka gärna.

Absolut. Här. Smått otroligt att du lyckats missa det.

https://edition.cnn.com/2022/11/15/world/kyiv-strikes-russia-zelensky-peace-intl/index.html
Citera
2022-11-16, 18:38
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Såg kratern på BBC nu..finns inga möjligheter att en luftvärnsmissil lämnar en så stor krater.
Detta är från minst en flera hundra kg tung stridspetts på en robot.
Jag tror att vi ska vara väldigt försiktiga med att ta dina ord för någon form av sanning.

Du vet att S-300 har använts av Ryssland för att skjuta mot markmål.

Jämför med denna kratern från när Ryssland besköt Kharkiv med S-300 och säg att du har fel.
https://twitter.com/maria_avdv/status/1553707109031809027
Senast redigerad av Conception 2022-11-16 kl. 18:42.
Citera
2022-11-16, 18:42
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO

Alla fattar ju att det är mördarryssarna som försöker utlösa WWIII, men tack och lov har Polen och NATO vett nog att behålla lugnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in