En explosion har inträffat i polska staden Przewodów, bara ett par kilometer från gränsen till Ukraina och norr om Lviv, rapporterar flera polska medier.
Enligt uppgifter till Radio Zet ska det vara två raketer. Två personer ska ha dött.
Premiärminister Mateusz Morawiecki har kallat till krismöte, uppger Radio Zet.
Rysslands skärpmissiler har såklart hamnat långt utanför sitt mål och träffat stora stygga Polen.
Får hoppas att Polen håller sig cool och att detta inte eskalerar kriget ytterligare.
Har kikat efter, och det är en rätt lång rad polska sidor som rapporterar om detta den senaste timmen. Jag kan inte polska, men rubrikerna är någorlunda begripliga.
Om det är någon rysk raket som hamnat fel kan det säkert klaras upp i samtal mellan länderna.
Har kikat efter, och det är en rätt lång rad polska sidor som rapporterar om detta den senaste timmen. Jag kan inte polska, men rubrikerna är någorlunda begripliga.
Om det är någon rysk raket som hamnat fel kan det säkert klaras upp i samtal mellan länderna.
Om de hade slagit ner på ett fällt mitt i ingenstans absolut, men nu har vad det verkar två människor dött.