2022-11-16, 16:13
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Tack, jag hade användare som dig i åtanke när jag valde det.
Så du döper dig själv efter vad du tänker om andra?

Citat:
Man har de redan in på knuten i Kaliningrad.
Ja, men från Kaliningrad kan inte Ryssland anfalla, det är primärt en flott-, robot- och flygbas. Polen hanterar lätt deras markförband.

Citat:
Ja Ukraina är ett påhittat land som bolshevikerna satt ihop efter eget godtycke. Det ebstår av delar från Ungern och Polen samt Ryssland. Tror även en del tagits av Rumänien och Moldavien. Krim var väl Nikitas gåva till den judiska eliten i Ukraina.
Det är inte mer påhittat än Ryssland och har en äldre historia än Ryssland. Eller USA. Eller Tyskland.

Citat:
Du verkar ha svårt att förstå att det är en judisk preident som leder ett land fullt av nazister. Jag begriper inte själv hur slaviska untermensch kan ha så många judiska herrar men förintelsen verkar inte gälla i Ukraina.
Ta nu dina nassefantasier med dig till doktorn nästa gång så ska du se att det blir fint.

Citat:
Det är ju ett ofrånkomligt faktum att det är Bidens judiska administration, med Blinken och Nudelman i spetsen, som driver kriget mot Ryssland. Ashkenazi-judar har en stark anknytning till området runt svarta havet. Zelensky har ju utropat att Ukraina ska bli det nya Israel så visst har juden ett fett finger med i spelet. Utan judar inget krig.
Jaha... Georgien då? Var det judarna där också? Alla 3 000, som plötsligt tog kommandot över hela georgiska befolkningen? Du saknar verklighetsförankring.

Nu har vi seglat bort från roboten i Polen... Men den avfyrades säkert av en nazistisk jude, styrd av Biden.
Vilket är det massiva fokliga stödet för Zelensky?

Finns ingen vilja att ösa in mer pengar och vapen till Ukraina, annat än hos de judiska globalistlakejerna. Som vår vän dvärgen Kristersson. Tids nog upptäcker folk att notan ska betalas och bensinpriset förblir osänkt. För polens del kan den här raketen bli en ögonöppnare.[/quote]
Citera
2022-11-16, 16:17
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Var vet du var luftvärnsbatteriet var beläget?

Kommer den ryska kryssningsmissilen norrifrån från Belarus så kan en missad luftvärnsrobot mycket väl hamna i Polen.

Studera en karta i 5min så ljusnar det.
När började ryssarna skjuta missiler från Vitryssland?
Citera
2022-11-16, 16:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Även om det inte har hänt så är det ändå för jävligt.
Citera
2022-11-16, 16:22
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Dom som inte har råd.

Du tror alltså att levnadsstandard har bara gått upp med en eller två hundralappar i månaden? Bara för att du tjänar bra betyder det inte att gemene man har råd med ökade kostnader.

Inflationen påverkar inte mig heller men tillskillnad från dig förstår jag att alla inte "tjänar rätt bra".
Levnadsstandarden har nog inte gått upp, men de flesta har nog knappast fått en dramatisk försämring i faktisk levnadsstandard bara för att man inte kan äta ute varenda dag eller kan stå på gasen runt varje här. Generellt har vi svenskar det väldigt bra, men som jag skrev så finns det undantag och jag begär inte att dessa ska göra motsvarande uppoffring. Personligen anser jag att vi kan ta hela Sveriges biståndsbudget och köpa vapen och annat som Ukraina behöver för denna fram tills Ukraina är på fötter igen. Möjligen kan vi spara 10% till andra trängande fall.
Citera
2022-11-16, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Min poäng var att oavsett om ett land i krig agerar i självförsvar eller ej, om en robot landar i tredje land och dödar civilbefolkning där så är det knappast ursäktat eller hur?
Avsikten spelar roll. Finns ingen anledning att gå till motangrepp om det inte var avsiktligt men en formell ursäkt eller kompensation vore väl att vänta iallafall?
Skulle det dessutom visa sig att det var "false-flag" så är det allvarligt men kanhända kan Polen acceptera det även om de egna medborgarna strök med.
Älskade Mary. Vad är det du vill ha sagt egentligen?
Ska Ukraina be om ursäkt för att de måste använda sig av ett luftvärn system för att dina vänner från MENA bombar sönder Ukraina?

Till nytillkomna läsare rekommenderar jag att läsa hans historik och fundera varför en person reggar sig samma dag som kriget bryter ut och postar samma saker dag och natt
Citera
2022-11-16, 16:27
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Så du döper dig själv efter vad du tänker om andra?

Ja, jag gjorde som dig.
Citat:
Ja, men från Kaliningrad kan inte Ryssland anfalla, det är primärt en flott-, robot- och flygbas. Polen hanterar lätt deras markförband.
Nehepp, de kan inte anfalla därifrån. Då kan man undra varför de förlagt en flott, robot och flygbas där. Har du ofta otur när du tänker?

Citat:
är inte mer påhittat än Ryssland och har en äldre historia än Ryssland. Eller USA. Eller Tyskland.
Inte i nuvarande konstellation.

Citat:
Nu har vi seglat bort från roboten i Polen... Men den avfyrades säkert av en nazistisk jude, styrd av Biden.
Ja, han heter Zelensky och har kört false flags förut.
Citera
2022-11-16, 16:29
Avstängd
frekkinheads avatar
Okej så ryssarna står till skuld, så klart, men vad innebär detta i praktiken från NATOs håll?
Citera
2022-11-16, 16:32
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ja, jag gjorde som dig.
Touché! ;-)

Citat:
Nehepp, de kan inte anfalla därifrån. Då kan man undra varför de förlagt en flott, robot och flygbas där. Har du ofta otur när du tänker?
Så klart kan de anfalla, men de kommer inte lyckas med något nämnvärt om de inte får understöd från moderlandets armé, de är helt enkelt för få i Kaliningrad. De är ingen match för Polen, det var kanske mer så jag menade.

Citat:
Inte i nuvarande konstellation.
Så då finns inte Estland, Lettland, Litauen, Georgien m.fl. länder heller enligt dig (finns kanske, men är inga riktiga länder)?

Citat:
Ja, han heter Zelensky och har kört false flags förut.
Och du talar om att jag har otur när jag tänker?
Citera
2022-11-16, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Kommer NATO att angripa Ukraina nu?
De har ju inkräktat på ett NATO land och dödat civilbefolkning?
Förutom det tragiska att två polska lantarbetare dödats (RIP)
så är detta det senaste årets anti-klimax nyhet
Igår basunerade ukrofans ut att nu äntligen kommer NATO att angripa ryssmongolerna
Ukraina bombar Polen borde vara rubriken på TS
Men lilla lilla Mary99. Tror du på allvar att NATO skulle angripa Ukraina, när NATO hjälper Ukraina i kriget mot sandniggersen och araberna i Ryska armén?
Vad är Ukrofans? Är det en ny term i ditt enorma vokabulär?😹haha

Till nytillkomna läsare rekommenderar jag att läsa hans historik och fundera varför en person reggar sig samma dag som kriget bryter ut och postar samma saker dag och natt och postar endast om 1 sak: anti nato, us, Sverige, väst och pro: Afrika, muslimer och Ryssar.
Citera
2022-11-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
NATO har flyttat fram sina positioner mot Ryssland under decennier. Du kanske inte tycker att Ryssland har rätt att Ukraina inte ska bli ett hot mot Ryssland, men om Ryssland ser Ukraina som ett så gör dom det. Då är det smartare att hålla sig neutral och inte vara ett hot och sluta provocera grannen om man inte vill ha krig. För många år sedan sade Putin att gränsen för NATO går vid Ukraina. "No means no". När Ukraina mobiliserade sina galna NATO-tränade nazister med NATO-vapen, vid mitten av 2021, sade Putin att hans tålamod var slut och sen visade Putin helt enkelt att han menade allvar. Varken Ukraina eller USA ville dra sig tillbaka. Putin hade redan sagt vad som skulle hända. Ukraina, NATO och USA villa alla ha det här kriget. Det fick som de ville.

Så du menar att Ryssland ska ha rätt till att känna sig hotad, men inte NATO?
Citera
2022-11-16, 16:35
Medlem
Citat:

Gjorde de första veckan på kriget, sköt bla ner en Ukrainsk SU-27:a över Kiev med robot som sköts ifrån Vitryssland.
Citera
2022-11-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Inte alls, eftersom de som vill invadera Ryssland västerifrån måste ta sig genom Ukraina, eller något annat land. I vilket fall som helst så skulle Putin i det läget egentligen bara ha fortsatt på Stalins manér, och skaffat sig en buffertzon, som de ledande i Ryssland varken kommer att eller behöver bry sig om.

Har du glömt att Kaliningrad är omringad av Västländerna? Kaliningrad kan invaderas och vägen via Vitryssland kan skäras av för ryska styrkor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in