2022-11-16, 17:14
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Finns inte på kartan att en s300 flyger in i polen av misstag, för att skjuta ner en rysk raket.
Helt osannolikt.
Är det helt osannolikt att rysktillverkade missiler inte beter sig som de ska menar du?
https://www.youtube.com/watch?v=n-INHarLmFs&ab_channel=news.com.au
Citera
2022-11-16, 17:20
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ja, det är inte svårt att misstänka Ryssland först när de precis skickat 90 missiler mot mål i Ukraina varav flera mål inte många mil från polsk gräns. Eller hur?

Precis, vad en minoritet idioter tycker spelar ingen roll. Tacka fan för demokrati.

Misstänka? Fan vad du sitter här och ljuger, Polen pekade redan initialt öppet ut Ryssland vilket var högst oansvarigt gjort!

Ukraina insisterar fortsatt på att roboten sköts in av Ryssland, det är verkligen ett smart drag av Ukraina att misstänkliggöra USA och NATO för att försöka mörka händelsen.

Det är verkligen tur det att en person som du inte har allt för mycket att säga till om i verkligheten.
Citera
2022-11-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Alla länder får göra vad de vill i sina länder. Vad Ukraina gör i Ukraina har Ryssland ingenting att göra med. Queerbait.

I en dingding-värld så funkar det så som du säger. Du och majoriteten av den svenska befolkningen, samt tydligen zelensky och hans gangster vänner, bor i denna dingding-värld.

I den riktiga världen så är det viktigt för ett land att ha goda relationer med sina grannar. På samma sätt som USA, helt legitimt, skulle reagera starkt om Ryssland hade placerat vapen i Mexiko, så reagerar Ryssland starkt när NATO-vapen flödar in i Ukraina
Citera
2022-11-16, 17:26
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
nej dom självförstörs så det är ingen s300 som rysstrollen säger

Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Kan tänka mig att Zelensky är besviken nu när dom inte lyckas dra in NATO i konflikten den här gången heller. Sen tror jag ju inte att missilen sköts in i Polen av misstag från Ukraina men det är bara spekulationer från min sida. Det kan mycket väl vara en olyckshändelse och Zelensky försöker dra nytta av situationen.
Så har Ukraina fifflat med självförstörelse mekanisimen?
Eller är det maximalt oflyt att en (två?) S-300 har seglat förbi sina mål och inte självförstört?
Än mer oflyt att de trillade ned i Polen.

Men va fan mindre sannolika ”maximalt oflyt” händelser har väl garanterat hänt.
Citera
2022-11-16, 17:27
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Misstänka? Fan vad du sitter här och ljuger, Polen pekade redan initialt öppet ut Ryssland vilket var högst oansvarigt gjort!
Vem gjorde det i Polen?

Jag ser varken att försvarsministern eller Polens försvarsdepartement gjorde det.
https://twitter.com/mblaszczak
https://twitter.com/poland_mod

Citat:
🇵🇱 Armed Forces is monitoring the situation and ensuring the security. I ask for commenting this issue with caution.

Och som jag skriver så är det lätt att anklaga den som skjuter kryssningsmissiler när en missil slår ner i ens land.

Citat:
Ukraina insisterar fortsatt på att roboten sköts in av Ryssland, det är verkligen ett smart drag av Ukraina att misstänkliggöra USA och NATO för att försöka mörka händelsen.
Jaså? var då?

Citat:
Det är verkligen tur det att en person som du inte har allt för mycket att säga till om i verkligheten.
Tänker samma om dig.
Citera
2022-11-16, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Hade det varit fred och övning så hade allt ansvar legat på Ukraina. Nu är det skarpt läge och det är Rysslands fel. Men det Ryssland är visst inte ansvariga för något. Nu är väl kanske inte du någon ryssapologet, men det är så det låter från dessa.

Så de du säger är alltså att Ukraina bör komma undan med vad som helst bara för att de är dom som är under anfall!? Dom skulle alltså kunna skicka en raket rakt in i vita huset, hävda att de var ett tekniskt fel på raketen och det är rysslands fel - de är det du och ni andra menar alltså?
Citera
2022-11-16, 17:36
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slippos
De är väl för fan inte rysslands fel att Ukraina missar sin jävla missil och skickar den rakt in i ett annat land!? Nu vurmar inte jag ryssland men va fan liksom? Visst de var ryssland som gick in i Ukraina men nån jävla måtta får de vara...

Om Ukraina skulle skjutit ner ett passagerarplan skulle det vara Rysslands fel med samma logik.
Citera
2022-11-16, 17:38
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
I en dingding-värld så funkar det så som du säger. Du och majoriteten av den svenska befolkningen, samt tydligen zelensky och hans gangster vänner, bor i denna dingding-värld.

I den riktiga världen så är det viktigt för ett land att ha goda relationer med sina grannar. På samma sätt som USA, helt legitimt, skulle reagera starkt om Ryssland hade placerat vapen i Mexiko, så reagerar Ryssland starkt när NATO-vapen flödar in i Ukraina

Det argumentet har jag försökt med här fast med exemplet Kuba. Då får jag till svar att det inte är samma sak.
Citera
2022-11-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det argumentet har jag försökt med här fast med exemplet Kuba. Då får jag till svar att det inte är samma sak.

Det är ovidkommande om det godtas av vissa eller inte. Det är objektiv sanning. Det finns människor som inte godtar att jorden inte är platt. Vill man fortsätta vara medborgare i dingding-land så kan man fortsätta tro att jorden är platt eller att Ukraina kan göra vad de vill utan konsekvenser.
Citera
2022-11-16, 17:43
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:

Ryssludren är skyldiga oberoende vems missil det var. Det är förlorarna från Ryssland som är i Ukraina och krigar. Ni kan dra tillbaks till Mongoliet med er. Europa tål er inte.
Citera
2022-11-16, 17:46
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vem gjorde det i Polen?

Jag ser varken att försvarsministern eller Polens försvarsdepartement gjorde det.
https://twitter.com/mblaszczak
https://twitter.com/poland_mod

Och som jag skriver så är det lätt att anklaga den som skjuter kryssningsmissiler när en missil slår ner i ens land.

Jaså? var då?

Tänker samma om dig.

Att du sitter här på FB och ljuger det får stå för dig, jag länkar inte till media bara för det att du vill få mig i rotation.
Polen gick officiellt ut igår och hävdade att roboten var rysk och att Ryssland är den skyldige
Polen åberopade NATOS artikel 4.
Polen har idag backat och säger att roboten kom ur Ukraina och är ukrainsk!

Det är fakta.
Citera
2022-11-16, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slippos
Så de du säger är alltså att Ukraina bör komma undan med vad som helst bara för att de är dom som är under anfall!? Dom skulle alltså kunna skicka en raket rakt in i vita huset, hävda att de var ett tekniskt fel på raketen och det är rysslands fel - de är det du och ni andra menar alltså?
Men vilken bana hade missilen som kom från Ryssland mot civila i Ukraina? Som Ukraina försökte skjuta ner. Gick den förbi vita huset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in