2022-11-15, 17:37
  #169
Medlem
Jag har startat ett konto idag för att berätta om vad som händer med Tom.

Här kommer den sanna storyn..
Toms pappa tog livet av sig i somras. Han anser att en kvinna från Länsstyrelsen drev hans pappa till självmord pga en besiktning på gården. Denna bes. bestod av några småpumkter som de löstes på några timmars arbete. Hon är nog en riktig häxa, men lite överdrivet att det var hennes fel kan jag tycka. Sen har hans parhäst ”hästmannen” blivit Toms marknadsföringsprodukt. Alla normala människor inser ju att han kanske inte har alla hästar i stallet.. Ska han ha andra regler än vad som står i lagstadgarna? Sen fick han sparken och sa inte upp sig från det militära.. Hans familj är orolig för hans hälsa, djur och mående. Jag känner till paret i Nässjö som han vill hjälpa…gud förlåte om de får tillbaka barnen.. mamman har typ 10 barn. Sen kan ni googla på John Bouvin som Tom tycker vi ska köpa hans bok.. Han gapar och skriker på allt och alla och tycker han vet allt. Lyssnar inte på någon och förstör för de som tror han hjälper. Han är inte heller en riktig bonde och hans kunskap är väldigt överdriven från hans sida. Det var hans far som drev gården. Tom hjälpte säkert till, men det låter Sonja inte gjort annat i livet. Jag har hört att grannarna har ställt upp när han har varit på sina meningslösa upptåg.. Han säger att djuren har det så bra och massor av bete.. Men hur mycket näring är det i gräset i november? Och dessa idioter som eldar upp honom på hans sida… det måste vara Sveriges begåvningsreserv… Snart ligger de fastlimmad på E4 :an
2022-11-15, 17:50
  #170
Medlem
Jag kom på en sak till.. De här konspirationsteorierna som Tom sysslar med om att någon har eldat upp ladugården, förgiftat kor och allt vad han säger.. Tom var en ensam herre utan vänner och ingen visste vem han var. Nu har han fått nyvunna människor och storhetsvansinne.. Enligt källor var hans pappa en väldigt omtyckt herre och hade inga ovänner.. Så det har slagit rejält slint.. Alltså brydde sig ingen om deras gård. Förutom Länsstyrelsen då möjligtvis.Men att de även är pyromaner låter osannolikt..
2022-11-15, 17:55
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Jag har startat ett konto idag för att berätta om vad som händer med Tom.

Här kommer den sanna storyn..
Toms pappa tog livet av sig i somras. Han anser att en kvinna från Länsstyrelsen drev hans pappa till självmord pga en besiktning på gården. Denna bes. bestod av några småpumkter som de löstes på några timmars arbete. Hon är nog en riktig häxa, men lite överdrivet att det var hennes fel kan jag tycka. Sen har hans parhäst ”hästmannen” blivit Toms marknadsföringsprodukt. Alla normala människor inser ju att han kanske inte har alla hästar i stallet.. Ska han ha andra regler än vad som står i lagstadgarna? Sen fick han sparken och sa inte upp sig från det militära.. Hans familj är orolig för hans hälsa, djur och mående. Jag känner till paret i Nässjö som han vill hjälpa…gud förlåte om de får tillbaka barnen.. mamman har typ 10 barn. Sen kan ni googla på John Bouvin som Tom tycker vi ska köpa hans bok.. Han gapar och skriker på allt och alla och tycker han vet allt. Lyssnar inte på någon och förstör för de som tror han hjälper. Han är inte heller en riktig bonde och hans kunskap är väldigt överdriven från hans sida. Det var hans far som drev gården. Tom hjälpte säkert till, men det låter Sonja inte gjort annat i livet. Jag har hört att grannarna har ställt upp när han har varit på sina meningslösa upptåg.. Han säger att djuren har det så bra och massor av bete.. Men hur mycket näring är det i gräset i november? Och dessa idioter som eldar upp honom på hans sida… det måste vara Sveriges begåvningsreserv… Snart ligger de fastlimmad på E4 :an
Mamman i ärendet har synts på nätet angående felaktigt omhändertagna barn i väldigt många år kommer inte hända något angående det ärendet .
Grannarna lär inte orka sköta Toms djur om de själva är bönder och när det alls inte finns något bete kvar , de stora stutarna är väl snart dags att skicka på slakt
2022-11-15, 19:58
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Men snälla du vad är det du missat. Vi säger att de är korrupta, att de falskt protokollför och att de missbrukar sin makt. Därför är det du läser i deras påhittade domar och journaler helt falskt.

Ni säger det, ja.

Det finns otroligt många ärenden där barn eller djur inte blir omhändertagna efter att en anmälan har inkommit. Ibland är en anmälan uppenbart grundlös och ibland krävs en utredning som visar att inga åtgärder behövs. Ibland kan åtgärder som är mindre ingripande än ett omhändertagande visa sig vara nödvändiga, och det är ju så gott som alltid ett första steg.

Vad är det som gör att vissa föräldrar och vissa djurägare utsätts för felaktig handläggning, lögner och maktmissbruk från myndigheternas sida? Blir de på något sätt utvalda och får en helt annan behandling än alla andra, eller hur menar du att det går till? Jag är genuint nyfiken.
2022-11-15, 20:45
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Men snälla ni tyckare våga mötas i verkligheten. Våga ha en debatt med mig. Ni kan ju komma till vår demonstration mot maktmissbruk den 25 november kl. 16 sergelstorg.

Berätta gärna då om ni vågar att jag är flashbackar si eller så. Jag har gärna en dialog eller om ni vill debatt.

Ni kan ju berätta hur bra ni tycker det är att tiotusentals barn vamvårdas och misshandlas av samhället och alla blundar för det.
Jag förstår inte ditt fall och det låter väldigt underligt att soc tar barnen om allt stå rätt till. Jag har själv 1 barn och skulle bli förkrossad om någon tog det. Och i ditt fall är jag inte bedömare om de har gjort rätt eller fel. Men om barnen far illa så ör det för mig självklart att barnen ska tas ifrån föräldrarna. Kollar man på Toms youtube-kanal så är han ju bara aggressiv och arg. Iställlet för att få fram något konkret, så blir ni ju bara avvisade? Om man pratar vänligt och lägger fram så kanske någon vill börja diskutera? Nu är Länsstyrelsen, Polisen, Socialen, Lärarkåren och skolmats-biträde korrupta???? Min fråga är: Vad är ni ute efter? Dags att byta taktik efter alla dessa nederlag kanske?
2022-11-15, 21:19
  #174
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Jag kan ha fel, men tyckte mig se att Tompalompa hänger med M*lin K*rlsson? Hon är väl dömd några gånger för att försöka ta tillbaka ett barn? I domarna framgår att hon inte är direkt frisk - dock inte sjuk nog för rättspsyk. Hon verkar ha för vana att lura godtrogna män att hjälpa henne, dom brukar också bli åtalade. Är det Tompalompas tur att hjälpa henne med ett fritagningsförsök nu? Han verkar väldigt snäll men samtidigt otroligt naiv.

M*lin är enkel att hitta på TikTok och Facebook. Hon lägger själv ut klipp med ”förklaringar” till att hon suttit i fängelse.
2022-11-15, 21:29
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Jag kan ha fel, men tyckte mig se att Tompalompa hänger med M*lin K*rlsson? Hon är väl dömd några gånger för att försöka ta tillbaka ett barn? I domarna framgår att hon inte är direkt frisk - dock inte sjuk nog för rättspsyk. Hon verkar ha för vana att lura godtrogna män att hjälpa henne, dom brukar också bli åtalade. Är det Tompalompas tur att hjälpa henne med ett fritagningsförsök nu? Han verkar väldigt snäll men samtidigt otroligt naiv.

M*lin är enkel att hitta på TikTok och Facebook. Hon lägger själv ut klipp med ”förklaringar” till att hon suttit i fängelse.
Ja, det är henne han är med på möte. Juristerna som finns med är också tämligen tveksamma med tanke på att den kvinnliga juristen suttit och rekommenderat föräldrar att sticka utomlands med barn för att undkomma socialtjänsten
2022-11-15, 21:46
  #176
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Varning Flashbackskribenter! Fia är arg och ska bekämpa den här tråden.

Här kommer en rolig(?) livesändning från Fia, Fritjof, Lutmark mfl där den här tråden diskuteras ca 40 min in.

https://www.bitchute.com/video/kTM0kXkSrM90/
2022-11-15, 22:07
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Varning Flashbackskribenter! Fia är arg och ska bekämpa den här tråden.

Här kommer en rolig(?) livesändning från Fia, Fritjof, Lutmark mfl där den här tråden diskuteras ca 40 min in.

https://www.bitchute.com/video/kTM0kXkSrM90/
Såg den i går , lite ilska mot de som ifrågasätter .

Lite roligt när de påstår att de har med sig läkare i sin sak lär vara den som vittnade för kvinnan som dömts för att hon hämtat sitt barn från familjehem Läkarens vittnesmål noll och inget värt eftersom han inte läst några journaler och bara kunde prata generellt och mest pratade om djur och deras ungar , han har dessutom fått sina djur omhändertagna .

Juristerna är dessutom inte specialiserade inom familjerätt utan helt annat område.
Har oerhört svårt att tänka mig att det där skrikande på gator ökar chansen att få hem några barn eller demonstration som kanske lockar 200 personer
2022-11-15, 22:09
  #178
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Varning Flashbackskribenter! Fia är arg och ska bekämpa den här tråden.

Här kommer en rolig(?) livesändning från Fia, Fritjof, Lutmark mfl där den här tråden diskuteras ca 40 min in.

https://www.bitchute.com/video/kTM0kXkSrM90/
Vad är det här för foliehattar? Vilka konspirationsteorier. O rättshaverister.
Vilket gäng. De spretar ju hit och dit och spänner över alla olika ämnen som finns. De lyssnar inte riktigt på varandra. Och pratar om varandra och om olika saker.
Allt är korrupt. Och bara dom vet sanningen. Alla är rädda för dom. Familjen Wallenberg är enligt de här tom rädda för dom o ger nu intervjuer..
Om de omhändertagna barnen-”De tar gärna snälla utländska barn som kan hjälpa till att städa och sköta hemmet. Bråkiga barn vill de inte ha”

De är noga med att påpeka att en del har gått på universitetet och jobbar som si och som så. Som om det skulle vara en garanti för att vara genuina välmenande snälla toppenmänniskor och toppenföräldrar.

De tror också att det är pga dom och deras olika demonstrationer mm som den nya Visselblåsarlagen kommer.
Genom att blanda ihop sig så här tappar de tyvärr fokus och upplevs som märkliga o oseriösa 😅
__________________
Senast redigerad av Lillamig72 2022-11-15 kl. 23:07.
2022-11-16, 01:47
  #179
Medlem
Lillamig72s avatar
Måste även förtydliga att det är hemskt och sorgligt när barn och föräldrar lider och mår dåligt.
I de fall där socialtjänsten gjort allvarliga fel och därmed missbrukat sin ställning vid omhändertagande av barn borde åtgärder sättas in så att alla inblandade får upprättelse och hjälp med att få sitt liv tillbaka med en normal vardag.

När man som Family United Sofia ger sig själv en så offentlig roll som hon nu har så är det inte konstigt att man får en egen tråd på Flashback.
Hon syns överallt både på gator o torg där hon gapar om kidnappade barn. Och i olika media.
Agerar offensivt offentligt utan att väga sina tankar och ord, samt omger sig med diverse likasinnade med alla möjliga olika brokiga bakgrunder som ivrigt hejar på.
Att andra vanliga människor då reagerar med förvåning och ibland även med bestörtning när de hör och ser de olika aktionerna är inte lika med att de känner hat.

Det är ofta bara att man helt enkelt inte ser någon lösning på ert problem så länge ni agerar som ni gör.

Ni får tänka på VAD ni säger och HUR ni säger det. Som det är nu sprider ni diverse olika konspirationsteorier. Om att alla är korrupta.
Sverige stjäl och kidnappar barn för att tjäna pengar mm.
Polisen är enligt er korrupt. Bara för att ni blir tillsagda. Vilket ALLA blir om de står på ett torg eller på en gata, demonstrerar och gapar med en mikrofon..

När man lyssnar på era livesändningar på TikTok så är ett flertal muslimska invandrare i er grupp väldigt aggressiva när de pratar. Eldar på ett enormt hat mot Sverige.

Jag är helt säker på att de här olika demonstrationerna med Partiet Nyans i toppen om att socialtjänsten kidnappar barn. Muslimska barn. Samt spridandet av olika filmer med samma tema i utländsk muslimsk media hade en stor del i att påskupploppen skedde. Där över 200 poliser skadades. Och värden för tiotals miljoner förstördes.
Det var våld och krigsscener i flera svenska städer och det visades ett enormt hat mot Sverige.

Det är det här Fia inte förstår. Att hon och de omhändertagna barnen nu utnyttjas igen. Men nu av andra med ännu mer ondare avsikter..
Människor är rädda. Men de är inte rädda för Fia och hennes kamp.
De är rädda för fler upplopp, hat och våld på våra gator.
__________________
Senast redigerad av Lillamig72 2022-11-16 kl. 02:12.
2022-11-16, 07:59
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Måste även förtydliga att det är hemskt och sorgligt när barn och föräldrar lider och mår dåligt.
I de fall där socialtjänsten gjort allvarliga fel och därmed missbrukat sin ställning vid omhändertagande av barn borde åtgärder sättas in så att alla inblandade får upprättelse och hjälp med att få sitt liv tillbaka med en normal vardag.

När man som Family United Sofia ger sig själv en så offentlig roll som hon nu har så är det inte konstigt att man får en egen tråd på Flashback.
Hon syns överallt både på gator o torg där hon gapar om kidnappade barn. Och i olika media.
Agerar offensivt offentligt utan att väga sina tankar och ord, samt omger sig med diverse likasinnade med alla möjliga olika brokiga bakgrunder som ivrigt hejar på.
Att andra vanliga människor då reagerar med förvåning och ibland även med bestörtning när de hör och ser de olika aktionerna är inte lika med att de känner hat.

Det är ofta bara att man helt enkelt inte ser någon lösning på ert problem så länge ni agerar som ni gör.

Ni får tänka på VAD ni säger och HUR ni säger det. Som det är nu sprider ni diverse olika konspirationsteorier. Om att alla är korrupta.
Sverige stjäl och kidnappar barn för att tjäna pengar mm.
Polisen är enligt er korrupt. Bara för att ni blir tillsagda. Vilket ALLA blir om de står på ett torg eller på en gata, demonstrerar och gapar med en mikrofon..

När man lyssnar på era livesändningar på TikTok så är ett flertal muslimska invandrare i er grupp väldigt aggressiva när de pratar. Eldar på ett enormt hat mot Sverige.

Jag är helt säker på att de här olika demonstrationerna med Partiet Nyans i toppen om att socialtjänsten kidnappar barn. Muslimska barn. Samt spridandet av olika filmer med samma tema i utländsk muslimsk media hade en stor del i att påskupploppen skedde. Där över 200 poliser skadades. Och värden för tiotals miljoner förstördes.
Det var våld och krigsscener i flera svenska städer och det visades ett enormt hat mot Sverige.

Det är det här Fia inte förstår. Att hon och de omhändertagna barnen nu utnyttjas igen. Men nu av andra med ännu mer ondare avsikter..
Människor är rädda. Men de är inte rädda för Fia och hennes kamp.
De är rädda för fler upplopp, hat och våld på våra gator.
Håller med om varenda ord du skriver…
Vad är tanken med allt? Är tanken att Fia ska bli socialminister och Tom jordbruksminister?
Sen att hänga ut människor till höger och vänster.. Tom borde väl veta bättre om psykisk ohälsa? Att kommentera någons utseende, intelligens eller status är horribelt och genuint elakt. Han terroriserar ju varenda en han träffar. Han har ju sagt att Länsstyrelsen drev hans far till självmord. Nu är han ju inte ett skit bättre själv?? En uppmaning till Tom, Fia och alla andra runt i kring. Gå och prata med en psykolog och försök få ordning på era liv. Då slipper ni myndigheter. Då kommer barnen, djuren och det normala nätverket tillbaka. Umgås ni med likasinnade, så kommer ni vara bittra resten av era liv! Jag har aldrig träffat Tom eller Fia och jag är övertygad om att de vill väl.. Men deras liv har gått i kras av tragiska händelser. Fast det här leder inte till något gott, utan bara till mer mörker…

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in