2022-11-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Alltså frisk eller sjuk eller knäpp… Bara för att det inte blev aktuellt med inläggning genom LPT så betyder det inte att man är frisk. Eller listig eller vettig… jag känner han inte, men han verkar ju lite knäpp och rabiat. Sen har han ju själv sagt att han har borderline.

Fast han verkar ju sjukt snäll och omtänksam, som en nallebjörn. Men han kanske borde gallra lite i vilka han associeras med.

Visa mig länken, för tom har vad jag vet ALDRIG saftat han skulle ha borderline, tvärtom sagt att han är fullt frisk. Sen tror du själv att en militär sen 21 år skulle ha borderline?

Han är speciellt. Snäll lite naiv med tanke på vissa historier som sagts och rättfram, han är ju utbildad för krig så han går hela vägen in i kaklet jämfört med andra har han egen helt annan framfört. Hade du inte varit rabiat om du förlorat sin bästa vän och pappa pga trakasserier av en myndighet? Få höra andras historier om hur andra behandlats och inse som statligt anställd hur staten heter sig?

Tom vågar åtminstone konfrontera tjänstemännen.
2022-11-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Han har live typ dygnet runt på Facebook. Otroligt underhållande människa även om det såklart är något tragiskt över det hela. Han saknar helt spärrar. Kolla bara videon när han är med på ett möte hos socialen. Sofia och Tom ihop är verkligen ett speciellt par.

Ang. Sofia så har hon berätta att pappan till barnen har misshandla henne och barnen. Soc ansåg att de hade en konflikt, även när de inte bodde tillsammans. Sedan spåra hon ur totalt. Hon har anmält en massa och påstår att barnen blir misshandlade i sina nya familjer, inte får mat etc. Det har gjort att hon inte ens får prata med barnen. Hon är verkligen sin egen fiende, men hon kommer aldrig inse det. Väldigt tragiskt, för jag tror inte att hon är en värdelös mamma. Det här har dock gjort henne galen.

Det enda jag refererade till i detta möte är vad socialtjänsten har som uppdrag. Deras enda jobb. Det vill säga att de ska ge föräldrarna och barnet hjälp och stöd att kunna återförenas och att vården inte ska vara längre än nödvändigt. Det enda de vill göra är att leta fel. Dessa föräldrar har inte fått vara med sin son 5 år.

Mina två barn blev misshandlade av sina fosterhem. Nu är de flyttade tur nog. Men nu vet jag inget utan bara hoppas de inte far illa.
2022-11-11, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hennes hundar var alls inte fina , de var blandraser eftersom hon hade och har någon märklig ide om att avla fram så små hundar och katter som möjligt och avseende hundarna korsar hon pomerianians med andra småhundar . Mycket döda djur hade hon i frysen sannolikt valpar som inte såg ut som pomerianians utan fick utseende efter den andra rasen.
Hundarna var gravt misskötta och såldes för 500 kr st , katterna hon har påstår hon också är av exklusiva raser när det i själva verket också är helt vanliga tamkatter .
Hennes uppfödning är valp och katt fabriker ,hennes kortsvansade katter som hon påstår är cymeric ser dessutom inte ut att vara födda med sådan svans och liknar inte den ras hon påstår att de är av

Hon har samlat djur i Danmark innan hon kom till Sverige . Varför hon igen skaffat hästar är mycket oklart eftersom hon knappast rider dem, men de hon visat upp stod i dålig trång mörk stall och vävde

Nu har hon plockat bort de mesta filmer av djuren eftersom det gick att se katter i burar och hundar och gick att höra katter som skrek hela tiden
Hon ska inte ha några djur eftersom hon inte kan ta hand om mer än möjligtvis enstaka djur , nu är hon uppe i nästan samma som i Sverige

Ja jag har fattat att de inte står rätt till, visste dock inte att de var så illa , jag syftade på pomeranian hundarna då jag sett massa bilder och filmer på de men hade inte koll på resterande, Och även de andra djur. Så tragiskt oavsett.
2022-11-11, 23:15
Medlem
Jag tycker att det är under all kritik att ni som sitter här på flashback spyr ut galla på oss föräldrar och mig Fia som vill rädda våra barn.

Kolla in familjenicentrum på tiktok. Kolla in vår hemsida www.familyunited.se. Kolla in projektrågsved, inte1barn till, barnens rätt, barnens bästa, pappavarför, NKMR.

Det är utrett och klart sen länge. Barn far allvarligt illa av socialtjänsten. Det händer dessvärre ofta att både barn och föräldrar dör av vanvården.

Manisk för er är de som inte ger sig. Eller de som gör sådant som andra inte vågar göra det vill säga, säga nej till utbredd korruption och missbruk av makt.

Ni har ännu inte blivit utsatta för denna tortyr därför är ni inte vakna än. Jag bara hoppas att ni istället kan ha empati och förståelse istället för att döma. Vi vet att de gör fel och skadar våra barn och oss.

Fråga er själva varför stöttar ni inte oss?
2022-11-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Jag har inte sagt ett enda av dessa ord. Du får såklart tycka att jag spårat ut men jag gissar att dina barn eller du inte blivit utsatt för denna psykiska tortyr.

Bor man i ett land där ingen tar ansvar. Där varje steg är moment 22 finns det ingen annan väg än att kalla till massiva protester.
Nja inte exakt men det är så jag har tolka det när du säger konflikt. Det måste ha varit allvarligt när soc går in så. Dessutom har du människor i din närhet som berättar. Om de ljuger vet jag inte, förstår dock inte syftet med det. Jag förstår att man spårar ur i den situationen, så jag dömer inte. Däremot gör du det svårare. Soc gillar inte när föräldrar inte förstår sina brister, oavsett om ni inte anser att ni brister så måste man hålla med dem.
2022-11-11, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Stopp nu, Tom blev friskförklarad av psykiatrin, de kollade både fysiskt & pykiskt. Han är ingenstans sjuk, däremot har han förlorat sin pappa i självmord pga trakasserier ifrån Länsstyrelsen Jönköping Ingela Björklund som jagat bönder i flera år. Hon är även anledningen till hästmannens förlust, se filmen sista striden kan ni få en uppfattning.

Toms pappa fick guldmedalj av kungen för finaste gården i Sverige, men trots det så var det trakasserier emot pappan som till sist drevs till självmord. Tom har haft intervjuer med djurägare även andra människor som har förlorat de de älskar.

Alla djurägare han haft seriösa intervjuer med förutom danskan har varit trovärdig då det finns bevisning. Planen var bondeuppror men folk som Fia, foliehattar osv har utnyttjat han för sin egen vinning och fått in konspirationsteorier om allt. Han har själv erkänt att han spelade med en hel del med de men skumma människor i Sthlm som han råkade på då han pratar med allt och alla. Han är militär och har ett mål så han kommer inte ge upp.

Hans arbetsgivare har inte anmält honom, tvärtom de har backat upp honom förutom vissa kollegor som har skit på sig. Hans anhöriga har varit oroliga ja då han bettet sig annorlundas jämfört med vanligt då han alltid varit tyst och gjort de han ska, vilket inte är så konstigt.

Jobbat för staten hela livet och sen få veta att saker inte är som det ska. Han är militär som inte kommer ge upp och som inte är rädd för någon myndighet. Han påverkas såklart av alla historier, människor utnyttjar hans driv.

Det finns bevisning i flera fall med djurägare som tagits upp, tyvärr har folk fått honom in i alla andra grupper som LVU, osv alla med hat emot myndigheter har lyckats hitta honom

de bästa hade varit om han hållit sig till bara djurägare.

Förövrigt så var det sthlms insatsstyrka som hämtade honom, de gjorde sitt jobb och de hade trevlig stund efter liven. De flesta hyllar Tom för han gör något ingen annan vågar, han har aldrig varit våldsam däremot sagt saker i affekt, skrikit osv men aldrig tagit på någon. Han kan lagen väldigt väl, de telefonsamtal han haft med Länsstyrelsen har bevisat en hel del om deras sätt att se det på, en av alla har faktiskt skött de professionellt utan att håna honom.

Däremot är de inte så smart att följa med på möten med soc, de förvärrar bara föräldrarnas situation men djurägare har jagats länge av LS inkompetenta inspektörer, de finns väldigt få vettiga kvar.

Men han skullle fokusera på att få hemsidan med olika fall så folk får se bevisen och inte bara höra intervjuer/live.

Jag tkr det är trist att Fia och foliehattarna hittat honom och fått ett samarbete men en sak är säker Tom är hyllad och uppmärksammad av de flesta. de sider jag vet har de knappt varit något hånande utan tvärtom många anser att han gör något bra..

Jag tycker det är trist att du kallar utsatta människor för foliehattar. Jag Fia utnyttjar inte en enda människa. Jag fixade en intervju till Frihetsnytt med Tom i Stockholm så han kom hit och vi träffades. Att förena alla som är utsatta för maktmissbruk och korruption ger givetvis bäst effekt. Tom och jag Fia har haft bra aktioner tillsammans och kommer ha fler men vid inget tillfälle har jag utnyttjat någon. De som vill agera tillsammans kommer men det är inget krav.
2022-11-11, 23:25
Medlem
Citat:
Jag tycker det är trist att du kallar utsatta människor för foliehattar. Jag Fia utnyttjar inte en enda människa. Jag fixade en intervju till Frihetsnytt med Tom i Stockholm så han kom hit och vi träffades. Att förena alla som är utsatta för maktmissbruk och korruption ger givetvis bäst effekt. Tom och jag Fia har haft bra aktioner tillsammans och kommer ha fler men vid inget tillfälle har jag utnyttjat någon. De som vill agera tillsammans kommer men det är inget krav.

Jag har inte sagt foliehatt om dig och tom… de andra konspirationsteoriker jag syftar på om…
2022-11-11, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Nja inte exakt men det är så jag har tolka det när du säger konflikt. Det måste ha varit allvarligt när soc går in så. Dessutom har du människor i din närhet som berättar. Om de ljuger vet jag inte, förstår dock inte syftet med det. Jag förstår att man spårar ur i den situationen, så jag dömer inte. Däremot gör du det svårare. Soc gillar inte när föräldrar inte förstår sina brister, oavsett om ni inte anser att ni brister så måste man hålla med dem.

Du har tolkat fel. Det stämmer inte att det måste vara allvarligt utan socialtjänsten hittar alltså på och fabulerar historier som aldrig någonsin hänt och kräver ett erkännande.
2022-11-11, 23:28
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt foliehatt om dig och tom… de andra konspirationsteoriker jag syftar på om…

Vilka?
2022-11-11, 23:29
Medlem
Citat:

Jag har inget emot er, tvärtom men de blir knas och blanda LVU fallen med djurägare. Jag vet hur det är, hatar båda två men att blanda allt gör att de blir fokus på allt och inte på varje enskilda grupp.
Djurägare har enbart Tom, LVU har sjukt många föreningar och grupper och soc bestraffar genom dra in umgänge om man ger sig på dem, har sett de på nära håll där soc ifrågasätter FB statusar OS-veckor vänt de emot föräldrarna

Jag skulle mest önskar fokus på olika, djurägare och föräldrar enskilt men gemensammat tjänstemanna ansvar, men måste fokusera för en sak i taget.
2022-11-11, 23:32
Medlem
Citat:
Du har tolkat fel. Det stämmer inte att det måste vara allvarligt utan socialtjänsten hittar alltså på och fabulerar historier som aldrig någonsin hänt och kräver ett erkännande.
Som sagt, din vän har även sagt det. Jättebra om det inte stämmer dock. Hoppas ni inte varit utsatta för våld såklart. Tvivlar däremot på att de tog dina barn för att du och pappan hade ett litet bråk.
2022-11-11, 23:32
Medlem
Citat:
Jag har inget emot er, tvärtom men de blir knas och blanda LVU fallen med djurägare. Jag vet hur det är, hatar båda två men att blanda allt gör att de blir fokus på allt och inte på varje enskilda grupp.
Djurägare har enbart Tom, LVU har sjukt många föreningar och grupper och soc bestraffar genom dra in umgänge om man ger sig på dem, har sett de på nära håll där soc ifrågasätter FB statusar OS-veckor vänt de emot föräldrarna

Jag skulle mest önskar fokus på olika, djurägare och föräldrar enskilt men gemensammat tjänstemanna ansvar, men måste fokusera för en sak i taget.

Du borde se poängen. Alla grupper har funnits i åratal men det leder inte till förändring. För att förändra måste vi stå enade för att rädda alla.

Vi vill rädda alla. Ingen ska utsättas för godtyckliga ingrepp som helt förstör livet för människor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in