2022-11-12, 15:46
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
För att Fritjof är villig att göra sina intervjuer med alla och ställer upp med utrustning som kan användas vid diverse demonstrationer . Att ingen uppmärksammat honom någonstans
trots de där demokratifesterna han hållit verkar ingen bry sig om
Såg i en live att Fritjof dök upp med sin filmkamera. Han togs emot av Fia och Hassan som om han vore en frälsare som skulle hjälpa dom. Han fick prata länge i deras live.
Fia upprepade flera gånger att han skulle gått på universitetet. Som om det skulle ge honom extra trovärdighet i vad han säger..
Lite om Fritjof:
Tidigare gift med en kanadensisk medborgare, därav efternamnet Adams ett tag
Lider av psykos vilket resulterade i att han fick sparken från sitt jobb 2013 och sen dess gått arbetslös enligt en politisk motståndare
Tvillingbroder avled 2016. Mördad enligt Fritjofs tolkning i en intervju med NMR. Det var nu Fritjofs politiska karriär började. Fritjof började mopsa upp sig som han själv uttryckte det
Hade tidigare en youtube-kanal där han bl.a predikade om Jesus
Döpt 2015 i Costa Rico av en youtubepräst
Nej Fritjof har gått ner sig i konspirationstträsket tyvärr.
Vilket gör att Family United ännu mer liknar ett gäng foliehattar. Speciellt nu sedan de börjar prata om olika diverse konspirationsteorier.:
Att Sverige kidnappar barn och säljer dom för pengar.
Att de kräver att socialtjänsten ska läggas ner.
Att yrket socionom inte ska få finnas etc..
Att polisen är korrupt. Bara för att de blir tillsagda av polisen när de står utanför riksdagen och skriker med högtalare.
Att de inte förstår att man inte kan stå, demonstrera och skrika med högtalare på kommunala gator och torg utan tillstånd.
Family United förstår inte att när polisen rapporterar dom inte är samma som ett ingripande. De skriker korrupta poliser mm…
Alla är korrupta mm.
Family United uppfattas som aggressiva och som foliehattar av andra människor som ser deras live eller ser dom IRL. Där de sprider olika diverse konspirationsteorier..
Family united får samla ihop sig och tänka om. För deras strategi fungerar inte alls.
Tvärtom gör de allt bara mycket värre för sina barn.
Senast redigerad av Lillamig72 2022-11-12 kl. 15:49.
2022-11-12, 15:47
Medlem
Men snälla ni tyckare våga mötas i verkligheten. Våga ha en debatt med mig. Ni kan ju komma till vår demonstration mot maktmissbruk den 25 november kl. 16 sergelstorg.

Berätta gärna då om ni vågar att jag är flashbackar si eller så. Jag har gärna en dialog eller om ni vill debatt.

Ni kan ju berätta hur bra ni tycker det är att tiotusentals barn vamvårdas och misshandlas av samhället och alla blundar för det.
2022-11-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Såg i en live att Fritjof dök upp med sin filmkamera. Han togs emot av Fia och Hassan som om han vore en frälsare som skulle hjälpa dom. Han fick prata länge i deras live.
Fia upprepade flera gånger att han skulle gått på universitetet. Som om det skulle ge honom extra trovärdighet i vad han säger..
Lite om Fritjof:
Tidigare gift med en kanadensisk medborgare, därav efternamnet Adams ett tag
Lider av psykos vilket resulterade i att han fick sparken från sitt jobb 2013 och sen dess gått arbetslös enligt en politisk motståndare
Tvillingbroder avled 2016. Mördad enligt Fritjofs tolkning i en intervju med NMR. Det var nu Fritjofs politiska karriär började. Fritjof började mopsa upp sig som han själv uttryckte det
Hade tidigare en youtube-kanal där han bl.a predikade om Jesus
Döpt 2015 i Costa Rico av en youtubepräst
Nej Fritjof har gått ner sig i konspirationstträsket tyvärr.
Vilket gör att Family United ännu mer liknar ett gäng foliehattar. Speciellt nu sedan de börjar prata om olika diverse konspirationsteorier.:
Att Sverige kidnappar barn och säljer dom för pengar.
Att de kräver att socialtjänsten ska läggas ner.
Att yrket socionom inte ska få finnas etc..
Att polisen är korrupt. Bara för att de blir tillsagda av polisen när de står utanför riksdagen och skriker med högtalare.
Att de inte förstår att man inte kan stå, demonstrera och skrika med högtalare på kommunala gator och torg utan tillstånd.
Family United förstår inte att när polisen rapporterar dom inte är ett ingripande. De skriker korrupta poliser mm…
Alla är korrupta mm.
Family United uppfattas som aggressiva och som foliehattar av andra människor som ser deras live eller ser dom IRL. Där de sprider olika konspirationsteorier..
Family united får samla ihop sig och tänka om. För deras strategi fungerar inte alls. Tvärtom gör de allt bara värre för sina barn.

Du är rolig och måste arbeta på socialtjänsten. Dina påhittade anklagelser påminner mycket om just en socionoms uppdiktade historier.

Fritjof är välkommen. Hans åsikter är hans och jag styr inte över honom utan över mig själv så vänligen omedelbart avstå dina förtal.

Det kostar skattebetalare åtminstone 38 miljarder per år lågt räknat. Då är inga löner eller insatser räknade. Då baserar jag summan på det mina barn enligt avtal mellan kommunen och konsultbolagen kostar per dygn dvs 3000 kr / dygn. Walter kostade 22 000 per dygn. SiS (barnfängelse) kostar mellan 8 500 och 13 500 kr / dygn. 35 300 barn var enligt socialstyrelsen placerade 2021 ta det ggr 3000 ggr 365 dagar.

Någon tjänar dessa hiskeliga summor. Är det då fel att säga något om det? Får vi inte nämna det?

Aldrig har jag krävt att socialtjänsten läggs ner
Aldrig har jag sagt att yrket socionom inte ska finnas.

Det är vår grundlagsskyddade rättighet att yttra oss. När de som har makten slutar lyssna på sitt folk vad ska man då göra anser du hatare och troll. Ska vi låta våra barn och oss själva fortsätta misshandlas och psykiskt torteras?
Shit vilken människa och vilka hemska och ondskefulla åsikter du har. Skäms!!!!
2022-11-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Du är rolig och måste arbeta på socialtjänsten. Dina påhittade anklagelser påminner mycket om just en socionoms uppdiktade historier.

Fritjof är välkommen. Hans åsikter är hans och jag styr inte över honom utan över mig själv så vänligen omedelbart avstå dina förtal.

Det kostar skattebetalare åtminstone 38 miljarder per år lågt räknat. Då är inga löner eller insatser räknade. Då baserar jag summan på det mina barn enligt avtal mellan kommunen och konsultbolagen kostar per dygn dvs 3000 kr / dygn. Walter kostade 22 000 per dygn. SiS (barnfängelse) kostar mellan 8 500 och 13 500 kr / dygn. 35 300 barn var enligt socialstyrelsen placerade 2021 ta det ggr 3000 ggr 365 dagar.

Någon tjänar dessa hiskeliga summor. Är det då fel att säga något om det? Får vi inte nämna det?

Det är vår grundlagsskyddade rättighet att yttra oss. När de som har makten slutar lyssna på sitt folk vad ska man då göra anser du hatare och troll. Ska vi låta våra barn och oss själva fortsätta misshandlas och psykiskt torteras?
Dina dygnskostnader rör institutionsvård där kostnaden precis som vårddygn på ett sjukhus innefattar kostnader för personal, lokaler osv.

Vanliga familjehem där ett barn bor som vilket barn som helst hos en vanlig familj får inte alls dessa summor
2022-11-12, 16:13
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Men snälla ni tyckare våga mötas i verkligheten. Våga ha en debatt med mig. Ni kan ju komma till vår demonstration mot maktmissbruk den 25 november kl. 16 sergelstorg.

Berätta gärna då om ni vågar att jag är flashbackar si eller så. Jag har gärna en dialog eller om ni vill debatt.

Ni kan ju berätta hur bra ni tycker det är att tiotusentals barn vamvårdas och misshandlas av samhället och alla blundar för det.
Vi blundar inte för det. Det är hemskt när det sker. Det finns tyvärr människor som är helt olämpliga som familjehem. Olämpliga att driva HBVhem mm. Det är DOM som vi måste upptäcka och polisanmäla.
Det är DOM som inte ska få finnas.

De fall som det skrivs om är fall som i slutändan gör det BÄTTRE och som gör det säkrare för våra barn.
Sverige är ett bra land som får fram det i offentligheten när det förekommer missförhållanden.
I många andra länder får det fortgå i tysthet.
Det ska nu införas tjänstemanna ansvar igen. Tack vare SD. Så family United kan sluta gapa om det.
Varje omhändertaget barn är unika fall. Och kan inte klumpas ihop med siffror och er statistik.
Det blir inte trovärdigt att ni samlar ihop er och för gemensam talan. I en del fall förekommer det felaktiga beslut. Men i många fall är det också rätt beslut för det enskilda barnet.

När ni gapar om att det går mycket sämre för omhändertagna barn enligt er.
Så är det i en del fall faktiskt de egna föräldrarnas fel från början.
Att det är det trauma som föräldrarna har utsatt barnet för, som följer med barnet hela livet.
Att det är det som är ett stort sår i barnet som aldrig läker.
Det säger family United aldrig.
Vilket gör att varje barn ska ses som unika. Och inte puttas ihop i grupper.
2022-11-12, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Dina dygnskostnader rör institutionsvård där kostnaden precis som vårddygn på ett sjukhus innefattar kostnader för personal, lokaler osv.

Vanliga familjehem där ett barn bor som vilket barn som helst hos en vanlig familj får inte alls dessa summor

Ännu en lögn från en socialarbetare eller bara en sorgelig hatare. Jag har avtalet. Mina barn bor i fosterhem.
2022-11-12, 16:20
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Fritjof har understött mig med ljudanläggning vilket jag är mycket tacksam för.

Så att ”mäta förhuds”-Fritte vill ”negerbefria Sverige” är inget du reflekterar över? Det är hans egna ord, och han verkar stolt över det. Frågorna du driver gynnas inte av att hoppa i säng (bildligt talat) med tvättäkta foliehattar.

Sen överlag är det så många ord från Family United och väldigt luddigt vad budskapet eller kärnan egentligen är. Vad vill ni? Är det ni eller du? Är Family United Fias egna projekt eller är det fler som företräds?

Jag förstår att du Fia har det svårt och upplever att du hanteras illa av bl a socialtjänsten, men det är svårt att ta dig på allvar.
2022-11-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Vi blundar inte för det. Det är hemskt när det sker. Det finns tyvärr människor som är helt olämpliga som familjehem. Olämpliga att driva HBVhem mm. Det är DOM som vi måste upptäcka och polisanmäla.
Det är DOM som inte ska få finnas.

De fall som det skrivs om är fall som i slutändan gör det BÄTTRE och som gör det säkrare för våra barn.
Sverige är ett bra land som får fram det i offentligheten när det förekommer missförhållanden.
I många andra länder får det fortgå i tysthet.
Det ska nu införas tjänstemanna ansvar igen. Tack vare SD. Så family United kan sluta gapa om det.
Varje omhändertaget barn är unika fall. Och kan inte klumpas ihop med siffror och er statistik.
Det blir inte trovärdigt att ni samlar ihop er och för gemensam talan. I en del fall förekommer det felaktiga beslut. Men i många fall är det också rätt beslut för det enskilda barnet.

När ni gapar om att det går mycket sämre för omhändertagna barn enligt er.
Så är det i en del fall faktiskt de egna föräldrarnas fel från början.
Att det är det trauma som föräldrarna har utsatt barnet för, som följer med barnet hela livet.
Att det är det som är ett stort sår i barnet som aldrig läker.
Det säger family United aldrig.
Vilket gör att varje barn ska ses som unika. Och inte puttas ihop i grupper.

Tänk att okunniga personer ska yttra sig om saker de inte kan något om alls. Det är bevisat och klart av våra egna myndigheter därav IVO som i 69% av alla utredningar tillsynsmyndigheten gör finner allvarliga brister i socialtjänsternas barnutredningar. Brister som kan leda till att barn dör 2017 till 2021. Unicef krävde en ny vanvårdsutredning 16 december 2021. I den vanvårdsutredning som färdigställdes 2011 gick riksdagen ut och bad om ursäkt till alla vanvårdade av samhället.

Snälla ni okunniga. Tjänstemannaanvaret är bra att det återinförs men vi måste rädda barnen nu. Vi begär ju att de ska följa det lagen stipulerar i våra ärenden inget annat. Vi kräver granskning och ny utredning av experter inte okunniga tjänstemän från socialtjänsten. Vi vill ha hjälp inget annat. Vi vill rädda våra barn. Sjukt att man är emot det. Riktigt sjukt.
2022-11-12, 16:24
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:

Det här är inga påhittade saker. Har hört det i era lives med mina egna öron.
Ni får yttra er offentligt. Men då måste ni också kunna ta kritik när ni påverkar er omgivning.
2022-11-12, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Så att ”mäta förhuds”-Fritte vill ”negerbefria Sverige” är inget du reflekterar över? Det är hans egna ord, och han verkar stolt över det. Frågorna du driver gynnas inte av att hoppa i säng (bildligt talat) med tvättäkta foliehattar.

Sen överlag är det så många ord från Family United och väldigt luddigt vad budskapet eller kärnan egentligen är. Vad vill ni? Är det ni eller du? Är Family United Fias egna projekt eller är det fler som företräds?

Jag förstår att du Fia har det svårt och upplever att du hanteras illa av bl a socialtjänsten, men det är svårt att ta dig på allvar.

Det är inte bara jag vi är många. Jag tar inget du säger på allvar.
2022-11-12, 16:29
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Tänk att okunniga personer ska yttra sig om saker de inte kan något om alls. Det är bevisat och klart av våra egna myndigheter därav IVO som i 69% av alla utredningar tillsynsmyndigheten gör finner allvarliga brister i socialtjänsternas barnutredningar. Brister som kan leda till att barn dör 2017 till 2021. Unicef krävde en ny vanvårdsutredning 16 december 2021. I den vanvårdsutredning som färdigställdes 2011 gick riksdagen ut och bad om ursäkt till alla vanvårdade av samhället.

Snälla ni okunniga. Tjänstemannaanvaret är bra att det återinförs men vi måste rädda barnen nu. Vi begär ju att de ska följa det lagen stipulerar i våra ärenden inget annat. Vi kräver granskning och ny utredning av experter inte okunniga tjänstemän från socialtjänsten. Vi vill ha hjälp inget annat. Vi vill rädda våra barn. Sjukt att man är emot det. Riktigt sjukt.
Vi är inte emot det. Vi ger er tvärtom i all välmening konstruktiv kritik. Men det vill ni inte lyssna på.
Ni måste se på er själva utifrån. Hur andra kan tänkas uppfatta er. Och då i slutändan hur beslutsfattare uppfattar er. Det måste ni göra för era barn.
Du vet ingenting om mig. Hur mycket jag har kämpat för mitt eget barn.
Senast redigerad av Lillamig72 2022-11-12 kl. 17:03.
2022-11-12, 16:31
Medlem
Citat:

De där 35 500 fick någon gång en heldygnsinsats det betyder inte att de var placerade 365 dagar eftersom dessa siffror inkluderar de som omhändertas några dygn när förälder hamnar på sjukhus , när barn omhändertas akut efter en anmälan om att de blivit utsatta för brott eller en mängd andra skäl där det inte finns anhörig eller andra tillgängliga på mycket kort varsel .
Det verkliga antalet som är placerade 365 dagar är ett helt annat antal , står på Socialstyrelsens sidor även genomsnitt för placering , det verkar det som få vill redovisa

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in