Citat:
Ursprungligen postat av
UndeadNinja
Mycket text men trots det inte ett enda argument som motbevisar något som Richard Jomshof har sagt.
Bra där.
Om islam är perfektion så borde det ärligt talat existera åtminstone en enda muslimsk utopi.
Jo, det tycker jag jag jag gör. Det finns hur många argument som helst och jag tog upp redan några. Till exempel att påstå att "vår del av världen är bättre" är ett skört påstående och jag skrev att det finns bra och dåliga saker med den delen av världen precis som med alla andra delar.
Att dessutom påstå att "vår del av världen är bättre tack vare protestanism" är ännu dummare då hur bra ett samhälle är är en fråga om antropologi inte om "andlighet" även om jag som muslim har mer rätt än han att säga att det hänger ihop. Man kan ha 100 övervakningskameror som i Kina men det väger inte ett skit jämfört med en äkta muslims samvete.
Ett annat argument är det jag skrev om att oavsett vad så kommer ingen tro på honom om han skulle ens komma på tanken att säga att islam är emot de bra delarna med demokrati så vad han gör istället är ta något som han vet alla andra håller med honom om och det är det här med kvinnor - oavsett om han själv verkligen tror på det eller inte. Och här islam och väst olika syn på frågan och det måste stanna där. Varför skulle vi tvunget ha samma åsikt om er haha? Väldigt bisarrt och absurt faktiskt.
Han har problem med islam, hävdar att beviset är att det går dåligt för muslimska länder, men islam är ju emot all form av korruption, oärlighet och orättvisa så hela hans argument bygger på fel basis. Skulle han t.ex istället säga att människor som bor i de områden inte är redo för demokrati eller att det inte passar dem så hade jag accepterat det mer.