2022-11-17, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
men islam är ju emot all form av korruption, oärlighet och orättvisa så hela hans argument bygger på fel basis.

Ändå blir det så här...

https://www.transparency.org/en/cpi/2021

Du kan reflektera en stund över vad som förenar de gula/brandgula länderna.
Citera
2022-11-18, 17:32
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det beror ju på vad man personligen uppskattar. Är det fred, trygghet, välfärd, sjukvård, jobb, yttrandefrihet och demokrati man gillar är ju "vår del av världen är bättre" inte alls något skört påstående. Teokratiska länder hamnar ofta långt ner på de flesta listor. Vissa nationer kan vara ekonomiskt starka men där är ju istället demokrati, yttrandefrihet och mänskliga rättigheter frånvarande.

Protestantism har absolut haft en viktig roll att spela gällande människors mentalitet kring exempelvis arbetsvilja.

Det är inte bisarrt om muslimers åsikter krockar med svensk lag och praxis. Jag skulle exempelvis aldrig anställa någon (man eller kvinna) som vägrar att hälsa genom att ta i hand. Det skulle vara fullständigt omöjligt med en sådan person i sociala situationer.

Islam är inte en manual för hur ett modernt, demokratiskt samhälle ska fungera. Det verkar snarare vara en garant för att ett modernt samhälle ska misslyckas.
Ok jag ska försöka återkomma med ett bra svar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ändå blir det så här...

https://www.transparency.org/en/cpi/2021

Du kan reflektera en stund över vad som förenar de gula/brandgula länderna.

Tyvärr är du omöjlig precis som Jomshof. Gud kallar det för blindhet. Om den svenska staten säger att den officiella valutan är krona men alla tio miljoner i Sverige säger att det är Euro så är ju kronan fortfarande den officiella valutan. Du kan reflektera en bra stund på detta så kanske du så småningom förstår.
Citera
2022-11-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Tyvärr är du omöjlig precis som Jomshof. Gud kallar det för blindhet. Om den svenska staten säger att den officiella valutan är krona men alla tio miljoner i Sverige säger att det är Euro så är ju kronan fortfarande den officiella valutan. Du kan reflektera en bra stund på detta så kanske du så småningom förstår.
En enkel outbildad bonddräng som jag kan inget annat än sätta ut ett ?
Citera
2022-12-29, 15:24
Avslutad
Man får fan inte säga sanningen i detta land...

Politikernas bråk efter friande upploppsdomen • Jomshof: ”Vansinne” • Strandhäll: ”Har du problem?”
https://expressen.se/nyheter/politi

Hård kritik mot Jomshofs utspel: ”Omdömeslöst”

Jag sitter i riksdagen för att försöka förändra och förbättra det samhälle @anneramberg
och @strandhall har varit med om att rasera. De friande domarna är ett dj**la skämt, minst sagt, och det är mitt förbannade ansvar att reagera på detta. Jag tänker inte låta mig tystas.
Citera Tweet
Expressen
@Expressen
·
Citera
2022-12-29, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Man får fan inte säga sanningen i detta land...

Politikernas bråk efter friande upploppsdomen • Jomshof: ”Vansinne” • Strandhäll: ”Har du problem?”
https://expressen.se/nyheter/politi

Hård kritik mot Jomshofs utspel: ”Omdömeslöst”

Jag sitter i riksdagen för att försöka förändra och förbättra det samhälle @anneramberg
och @strandhall har varit med om att rasera. De friande domarna är ett dj**la skämt, minst sagt, och det är mitt förbannade ansvar att reagera på detta. Jag tänker inte låta mig tystas.
Citera Tweet
Expressen
@Expressen
·
Jomshof är en mycket klok , sansad och begåvad man !
Citera
2022-12-29, 15:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Jomshof är en mycket klok , sansad och begåvad man !

En väldresserad apa skulle kunna sköta Sverige bättre än de som har styrt landet de senaste 40 åren...

Nu skriker de samspelt att gud va hemskt han måste tystast...Medans vi har mest mord i hela Skandinavien osv..osv...
Sverige har blivit ett skit land där brottslingar hela tiden skall skyddas till varje pris.

https://www.expressen.se/nyheter/shekarabi-till-ministern-stall-krav-pa-jomshof/
Citera
2022-12-29, 15:43
Medlem
Citat:
En väldresserad apa skulle kunna sköta Sverige bättre än de som har styrt landet de senaste 40 åren...

Nu skriker de samspelt att gud va hemskt han måste tystast...Medans vi har mest mord i hela Skandinavien osv..osv...
Sverige har blivit ett skit land där brottslingar hela tiden skall skyddas till varje pris.

https://www.expressen.se/nyheter/shekarabi-till-ministern-stall-krav-pa-jomshof/
Om domstolarna i ett demokratiskt land som Sverige friar någon så beror det på att bevisen inte räcker för att fälla den misstänkte.

Att Jomshof vill ha politiska domstolar som inte tar någon hänsyn till rättssäkerhet är ingen nyhet, detta har han gjort fullständigt klart vid flera tidigare tillfällen. Men för alla som står upp för demokratin så är det som Jomshof förespråkar ren galenskap, och de gör helt rätt i att kritisera honom hårt för det.
Citera
2022-12-29, 15:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Om domstolarna i ett demokratiskt land som Sverige friar någon så beror det på att bevisen inte räcker för att fälla den misstänkte.

Att Jomshof vill ha politiska domstolar som inte tar någon hänsyn till rättssäkerhet är ingen nyhet, detta har han gjort fullständigt klart vid flera tidigare tillfällen. Men för alla som står upp för demokratin så är det som Jomshof förespråkar ren galenskap, och de gör helt rätt i att kritisera honom hårt för det.

Blanda fan inte in demokrati i brottsliga gärningar e du helt pantad eller? Du och många verkar ju tro att man kan smeta ner allt med er sketna "demokrati"
Citera
2022-12-29, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av absinten

Har du ens insyn i vad domen handlar om? Antagligen inte men kan upplysa dig om att polisen är lika besvikna som Jomshof.
Citera
2022-12-29, 15:58
Medlem
Citat:
Blanda fan inte in demokrati i brottsliga gärningar e du helt pantad eller? Du och många verkar ju tro att man kan smeta ner allt med er sketna "demokrati"
Vi gillar vår ”sketna” demokrati väldigt mycket och tänker stå upp för den vart den än må vara hotad. Det får människor som du och Jomshof helt enkelt leva med.
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Har du ens insyn i vad domen handlar om? Antagligen inte men kan upplysa dig om att polisen är lika besvikna som Jomshof.
Det är klart att polisen blir besvikna när deras arbete inte leder till något, men i ett fungerande samhälle så ska det varken vara de eller politikerna som avgör om någon ska bedömas vara skyldig eller inte.
Citera
2022-12-29, 16:38
Medlem
Soterns avatar
Att tro att domstolarna skulle vara helt utanför politiken är bara att vara naiv. Ytterst är det politikerna som bestämmer lagarna och vilka straff som ska utmätas i alla länder.
Dessutom är det i Sverige politiskt tillsatta nämndemän. Sverige ska inte slå sig för bröstet när det gäller "fria" domstolar. De är minst lika politiskt styrda som i de länder man kritiserar, främst Ungern och Polen.
Citera
2022-12-29, 16:59
Medlem
Yodawgimbads avatar
Bara i Sverige man blir mer upprörd över en tweet än att dom friades Och självklart dom som skapat problemet är dom som hörs mest, tur att svenska folket röstade bort dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in