Citat:
Ursprungligen postat av
TheSamePerson
Jag orkar egentligen inte skriva den här tråden just nu men jag ska göra ett försök och så får vi hoppas att resultatet blir bra. Richard Jomshof är dum. Ju mer jag lyssnar på honom desto dummare - blir jag övertygad att- han är.
Jag kommer inte ihåg alla dumheter och felaktigheter han sade och som egentligen hade kunnat hur lätt som helst motbevisas av vilket barn som helst om folk hade tagit honom seriöst.
Men lite kommer jag ihåg iallafall. Till exempel det här med att "vi är demokratier och respekterar kvinnor men 53 muslimska länder ungefär som finns är inte det". Jo tjena. Det har ingenting med religion att göra. Det finns mycket som är bra med västerländska länder och inte minst norden men det finns minst 2 motargument: det första är att det finns minst lika mycket som är dåligt med dessa länder om inte mer och det andra är att religion inte har på något sätt med detta att göra. Självklart är islam vad gäller att bygga länder och organisera samhällen lika med perfektion så det är väl knappast islams problem att muslimska länder inte följer dess lagar.
Och en sak till, sluta dra kvinnokortet för du vet att det är det enda s.du har egentligen och som dessutom alla andra partier håller med dig om. Du vet att islam t.ex uppmuntrar varken korruption eller orättvisa eller vad som helst som på det minsta möjliga sättet kan vara negativt. Så sluta vara dum Jomshof, tack.
Sist men inte minst. Du sa en gång att det typ "hade varit trevligt att få träffa Mohammed" elle att du hade velat göra det eller något sånt. Nej, Richardo, inte ens lilla jag ser sig som en tillräckligt bra motståndare så spela i din liga istället.
Om man ska leverera adekvat kritik bör man kanske framstå som att man åtminstone har ett hum om vad man pratar om.
Teokratier har sämre syn på demokrati, mänskliga rättigheter, kvinnor och HBTQ-personer än vad demokratier har.
Islam institutionaliserar en syn på människan och samhället som inte förändrats på 1400 år. Även de mest bakåtsträvande demokraterna har en syn på människan post-upplysning.
Det enda som är riktigt bakvänt med demokratier är att de allra mest progressiva ser detta som att påpeka rasism eller islamofobi.