2022-10-30, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uberstar
Det flyr inte människor från alla dessa 53 länder.

Varför lämnar muslimer muslimska länder för ett liv i de otrognas samhällen? Om islam nu är så bra, varför vill muslimerna inte leva i muslimska länder om de får välja?
Citera
2022-10-30, 07:40
Medlem
Jomshof är ett verkligt särfall. Man behöver inte lyssna på hans åsikter i någon särskild fråga för att förstå att något är fel där, det räcker med att titta på honom. Hur han rör sig och pratar, ansiktsmimiken eller snarare brist på en sådan... Det konstiga är att ingen annan inom SD har fattat? Förmodligen är det något genetiskt.
Citera
2022-10-30, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Självklart är islam vad gäller att bygga länder och organisera samhällen lika med perfektion så det är väl knappast islams problem att muslimska länder inte följer dess lagar.
Perfekt för vem? Om det vore sant skulle inte så många "muslimer" befinna sig i länder som inte är muslimska.

Mitt råd till dig är att flytta till Afghanistan. Det är ett land som utövar klassisk sharia och som skulle passa dig perfekt.
Citera
2022-10-30, 07:52
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Han har förstått faran med Islam.

Islam är en terroristgrupp som gömmer sig under täckmantel religion
Fler och fler kommer att inse detta.
Citera
2022-10-30, 08:12
Medlem
Islam:
Där förebilden krigar och våldför sig mot alla som är svagare än sig själv. Behandlar kvinnor som djur och har sex med åttaåringar.

Fin förebild.
Citera
2022-10-30, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Varför lämnar muslimer muslimska länder för ett liv i de otrognas samhällen? Om islam nu är så bra, varför vill muslimerna inte leva i muslimska länder om de får välja?

De flesta muslimer bor i muslimska länder. De som tar sig till Sverige lockas av bidragen.
Citera
2022-10-30, 08:15
Medlem
Brutus01s avatar
Politik: inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera
2022-10-30, 08:23
Medlem
Vad ska vi diskutera egentligen?

Att du inte kommer på några argument mot det Jomshof påstår? Du svamlar löst ur minnet och ger väldigt ihåliga motargument till det du påstår att Jomshof påstått.

Jag tänker inte ta hans parti men vi kan tydligt se hur svenska samhället faktiskt blivit så som SD sagt i 25år; massinvandring, parallellsamhällen, trakasserier av svenskar, upplopp, gängkriminalitet, kvinnoförtryck osv.
Citera
2022-10-30, 08:25
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
De flesta muslimer bor i muslimska länder. De som tar sig till Sverige lockas av bidragen.
Om islam är så bra, borde det inte bättre att bo i ett muslimskt land där man kan utöva sin religion i fred än att få bidrag? Varför komma till "otrognas" land för lite bidrag när man kan bo i ett muslimskt land där sharia råder?
Som kristen skulle inga pengar i världen fått mig att lämna ett kristet land mot ett muslimskt land för lite bidrag.
Citera
2022-10-30, 08:27
Medlem
Citat:
Jomshof är i denna fråga en belastning för SD. Den syn på islam han kommunicerar ut skiljer sig från SD:s officiella position.

Jimmie Åkesson är tydlig med att göra skillnad på islam och islamism. Blir parodiskt när Åkesson måste gå ut i media och rädda situationen efter Jomshofs uttalanden genom att påstå att Jomshof egentligen menar islamism när han säger islam. Vilket såklart inte stämmer. Jomshof gör inte en sådan distinktion.
Jomshof är bra och har rätt i mycket han säger. Han är däremot inte en people pleaser som Jimmie utan är mer där för att ge energi till gräsrötterna. Båda typerna av politiker behövs i ett parti, Jimmie får SD att växa, Jomshof håller kvar gräsrötterna.
Citera
2022-10-30, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rdanatdedicat84
För att det fanns en orsak till att han ständigt fick smisk i Karlskronas schackklubb av femton år yngre gossar. Varför...? Tja, inte förstod väl han varför...
Källa?
Citera
2022-10-30, 08:37
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag orkar egentligen inte skriva den här tråden just nu men jag ska göra ett försök och så får vi hoppas att resultatet blir bra. Richard Jomshof är dum. Ju mer jag lyssnar på honom desto dummare - blir jag övertygad att- han är.

Jag kommer inte ihåg alla dumheter och felaktigheter han sade och som egentligen hade kunnat hur lätt som helst motbevisas av vilket barn som helst om folk hade tagit honom seriöst.

Men lite kommer jag ihåg iallafall. Till exempel det här med att "vi är demokratier och respekterar kvinnor men 53 muslimska länder ungefär som finns är inte det". Jo tjena. Det har ingenting med religion att göra. Det finns mycket som är bra med västerländska länder och inte minst norden men det finns minst 2 motargument: det första är att det finns minst lika mycket som är dåligt med dessa länder om inte mer och det andra är att religion inte har på något sätt med detta att göra. Självklart är islam vad gäller att bygga länder och organisera samhällen lika med perfektion så det är väl knappast islams problem att muslimska länder inte följer dess lagar.

Och en sak till, sluta dra kvinnokortet för du vet att det är det enda s.du har egentligen och som dessutom alla andra partier håller med dig om. Du vet att islam t.ex uppmuntrar varken korruption eller orättvisa eller vad som helst som på det minsta möjliga sättet kan vara negativt. Så sluta vara dum Jomshof, tack.

Sist men inte minst. Du sa en gång att det typ "hade varit trevligt att få träffa Mohammed" elle att du hade velat göra det eller något sånt. Nej, Richardo, inte ens lilla jag ser sig som en tillräckligt bra motståndare så spela i din liga istället.
Om man ska leverera adekvat kritik bör man kanske framstå som att man åtminstone har ett hum om vad man pratar om.

Teokratier har sämre syn på demokrati, mänskliga rättigheter, kvinnor och HBTQ-personer än vad demokratier har.

Islam institutionaliserar en syn på människan och samhället som inte förändrats på 1400 år. Även de mest bakåtsträvande demokraterna har en syn på människan post-upplysning.

Det enda som är riktigt bakvänt med demokratier är att de allra mest progressiva ser detta som att påpeka rasism eller islamofobi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in