2022-10-30, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Han har förstått faran med Islam.

Islam är en terroristgrupp som gömmer sig under täckmantel religion
Fler och fler kommer att inse detta.

Varför är folk rädda för Jomshofs ärlighet?
Citera
2022-10-30, 13:55
Medlem
Montbarss avatar
Jomshof kanske är dum - men har han fel? Nej, hans analys stämmer helt och hållet. Ingen intelligent analytiker säger att han har fel i sak.
Citera
2022-10-30, 14:15
Moderator
Meijis avatar
Trådar om samma ämne sammanfogade.

/Moderator
Citera
2022-10-30, 15:52
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Mycket text men trots det inte ett enda argument som motbevisar något som Richard Jomshof har sagt.

Bra där.

Om islam är perfektion så borde det ärligt talat existera åtminstone en enda muslimsk utopi.

Jo, det tycker jag jag jag gör. Det finns hur många argument som helst och jag tog upp redan några. Till exempel att påstå att "vår del av världen är bättre" är ett skört påstående och jag skrev att det finns bra och dåliga saker med den delen av världen precis som med alla andra delar.

Att dessutom påstå att "vår del av världen är bättre tack vare protestanism" är ännu dummare då hur bra ett samhälle är är en fråga om antropologi inte om "andlighet" även om jag som muslim har mer rätt än han att säga att det hänger ihop. Man kan ha 100 övervakningskameror som i Kina men det väger inte ett skit jämfört med en äkta muslims samvete.

Ett annat argument är det jag skrev om att oavsett vad så kommer ingen tro på honom om han skulle ens komma på tanken att säga att islam är emot de bra delarna med demokrati så vad han gör istället är ta något som han vet alla andra håller med honom om och det är det här med kvinnor - oavsett om han själv verkligen tror på det eller inte. Och här islam och väst olika syn på frågan och det måste stanna där. Varför skulle vi tvunget ha samma åsikt om er haha? Väldigt bisarrt och absurt faktiskt.

Han har problem med islam, hävdar att beviset är att det går dåligt för muslimska länder, men islam är ju emot all form av korruption, oärlighet och orättvisa så hela hans argument bygger på fel basis. Skulle han t.ex istället säga att människor som bor i de områden inte är redo för demokrati eller att det inte passar dem så hade jag accepterat det mer.
Citera
2022-10-30, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Ändå är det han och inte du som har en del makt och inflytande i samhället, konstigt nog..
Mer makt vete fan om han har. Han lyder väl under universums lagar precis lika mycket som du och jag.

Jag trodde dock en gång på hans makt. Han var lite av en neurotisk tuff-ängslig slagskämpe som vi kallade Tim.
"Passa dig blattejävel och åk hem, annars ringer vi Tim!!" Så vi gjorde det. Ja "Tim här" svarade han men hade själv åkt på bank i grönområden med tandbitar utslagna.

*Jag rådnar när jag tänker på det. Pust.. Tur att vi nog båda har mognat.
Citera
2022-10-30, 20:06
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rdanatdedicat84
Mer makt vete fan om han har. Han lyder väl under universums lagar precis lika mycket som du och jag.

Jag trodde dock en gång på hans makt. Han var lite av en neurotisk tuff-ängslig slagskämpe som vi kallade Tim.
"Passa dig blattejävel och åk hem, annars ringer vi Tim!!" Så vi gjorde det. Ja "Tim här" svarade han men hade själv åkt på bank i grönområden med tandbitar utslagna.

*Jag rådnar när jag tänker på det. Pust.. Tur att vi nog båda har mognat.
Tja, hans parti och regeringen har makt att ge våldsmonopolet tillbaka till polisen och då ligger det nära till hands att det är dina eller bruschornas tänder som slås ut..
Citera
2022-10-31, 04:51
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jo, det tycker jag jag jag gör. Det finns hur många argument som helst och jag tog upp redan några. Till exempel att påstå att "vår del av världen är bättre" är ett skört påstående och jag skrev att det finns bra och dåliga saker med den delen av världen precis som med alla andra delar.

Att dessutom påstå att "vår del av världen är bättre tack vare protestanism" är ännu dummare då hur bra ett samhälle är är en fråga om antropologi inte om "andlighet" även om jag som muslim har mer rätt än han att säga att det hänger ihop. Man kan ha 100 övervakningskameror som i Kina men det väger inte ett skit jämfört med en äkta muslims samvete.

Ett annat argument är det jag skrev om att oavsett vad så kommer ingen tro på honom om han skulle ens komma på tanken att säga att islam är emot de bra delarna med demokrati så vad han gör istället är ta något som han vet alla andra håller med honom om och det är det här med kvinnor - oavsett om han själv verkligen tror på det eller inte. Och här islam och väst olika syn på frågan och det måste stanna där. Varför skulle vi tvunget ha samma åsikt om er haha? Väldigt bisarrt och absurt faktiskt.

Han har problem med islam, hävdar att beviset är att det går dåligt för muslimska länder, men islam är ju emot all form av korruption, oärlighet och orättvisa så hela hans argument bygger på fel basis. Skulle han t.ex istället säga att människor som bor i de områden inte är redo för demokrati eller att det inte passar dem så hade jag accepterat det mer.

Om vi säger så här.

Har människor det bättre i våran del av världen?

Vill människor hellre bo i våran del av världen än i muslimska delar?
Citera
2022-10-31, 21:30
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Klart det har, geopolitik. De har alltid varit en gränsregion mellan fjärran öst och väst. Det leder till friktion och med oljan med i bilden så blir det desto intressantare.

Fast det är klart, det blir svårare att reformera när koranen är guds ofelbara ord förmedlade till profeten via ärkeängeln Gabriel medan bibeln är människans verk. Men allt går att böja och töja och korrumpera, så omöjligt är det ju inte. Sedan kan ju muslimska länder sekulariseras, Iran var på god väg innan revolutionen. Om inte makter håller på att bildligt talat sticker pinnen i getingboet om och om igen.
Religionerna befinner sig bara i olika faser. Islam har väl motsvarande kristendomens korståg just nu. Skrifterna är brutala och innehåller hur mycket grymhet som helst. Och orättvisa. De speglar dåtidens samhällen och det saknas inte inspiration om man vill bete sig illa.
Citera
2022-10-31, 21:32
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Ja. Där förklarar han saken väldigt bra. Han är ateist. Gud finns inte punkt. Han frågar sig hur en ideologi inte skall kunna ifrågasättas för att den är upphöjd till en religion.

Tänk om man upphöjde Hitler till en gud…
Man skulle inte behöva vara ateist för att kritisera islam. Ateister och muslimer tror lika mycket på nästan alla gudar (alltså inte alls), ateisten har bara plockat bort en till.
Citera
2022-11-14, 13:44
Medlem
Vad får en person att byta namn från Jorma Lohikoski till Richard Jomshof? Han har ingen koppling till andra Jomshofs i Sverige och de får säkert skit pga hans association. Han kunde välja ett mer vanligare namn, typ Andersson.
Citera
2022-11-14, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vad du anser saknar relevans. Jag redogör för sakförhållanden. Vi är brödrafolk. Vi var samma land. Svenskar ser inga problem med en mycket stor invandring från Finland. Det brukar endast vara diverse blattar som kommer med sådana invändningar.
Nja... jag växte upp i ett svenskt område och min enda vän var en finländsk tjej som hade en alkis som morsa. Finnländare har ofta taskiga bakgrunder, lever i förorter och har drog och alkoholmissbruk. Vissa kan ju göra klassresa genom utbildning (och namnbyte) precis som alla andra invandrare. Svenskar gillar inte finländare och ser inte ens er som vita.
Citera
2022-11-15, 09:21
Medlem
seaworthys avatar
Citat:

Det beror ju på vad man personligen uppskattar. Är det fred, trygghet, välfärd, sjukvård, jobb, yttrandefrihet och demokrati man gillar är ju "vår del av världen är bättre" inte alls något skört påstående. Teokratiska länder hamnar ofta långt ner på de flesta listor. Vissa nationer kan vara ekonomiskt starka men där är ju istället demokrati, yttrandefrihet och mänskliga rättigheter frånvarande.

Citat:

Protestantism har absolut haft en viktig roll att spela gällande människors mentalitet kring exempelvis arbetsvilja.

Citat:

Det är inte bisarrt om muslimers åsikter krockar med svensk lag och praxis. Jag skulle exempelvis aldrig anställa någon (man eller kvinna) som vägrar att hälsa genom att ta i hand. Det skulle vara fullständigt omöjligt med en sådan person i sociala situationer.

Citat:

Islam är inte en manual för hur ett modernt, demokratiskt samhälle ska fungera. Det verkar snarare vara en garant för att ett modernt samhälle ska misslyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in