2022-11-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I ett stort antal stater i Usa finns det ingen åldersgräns gällande giftermål om föräldrarna ger sitt tillstånd , detta gäller kristna föräldrar. I ett antal stater kan vuxna män komma undan övergrepp mot barn om de gifter sig med barnet .
Gjordes en dokumentär om just fenomenet barnbrudar i usa för några år som visade hur illa det var med par som gift sig för att de mer eller mindre tvingats till dessa äktenskap , även intervjuer med fd barnbrudar som efter att de blivit myndiga äntligen kunnat slippa ur äktenskapet

Det är sk high school-bröllop som inte kan jämföras med att en gubbe köper en 12-årig flicka mot hennes vilja. Kanske finns något Rednex-exempel men långt ifrån lika utspritt som andra delar av världen. Visste du att man kan bota hiv genom att ha sex med en oskuld och det är inte i USA man tror det.

Noterar även hur du undvek frågan om vem som skulle ha Socialstyrelsens broschyr: "Till dig som är gift med ett barn"?
Citera
2022-11-14, 17:24
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du kan nog utgå ifrån att han fantiserade vilt.
Lika vilt som gäddorna.
Är nog denne man, seglade på balsaflotte tillsamman med norrmän. Denna bok är det nog. Söderhavskärlek : en skildring av polynesiernas sexualliv och familjeförhållanden.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bengt_Danielsson
Citera
2022-11-14, 17:25
Medlem
pimpinellaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Japan är det 13-årsgräns för sex t ex om du inte är i maktställning till ungen. Tyskland och Italien har 14 år som gräns där. I Brasilien är det fritt fram för alla över 14 år. Argentina är det 13 år som gäller ifall du inte är i en beroendeställning till ungen. Colombia 14 år för alla. Sudan har 12 eller 13 år beroende på kön. Det är 12 år i Trinidad och Tobago om du inte har sex med en äldre som du står i beroende mot. I Niger är det 13 år som gäller.

I dessa länder antar jag att det är mycket mer socialt accepterat!

https://en.wikipedia.org/wiki/Ages_of_consent_by_country

Du kanske ska kolla vissa av dessa länders syn på kvinnor innan du antar att det är socialt accepterat.
I Sudan så könsstympas nästan alla flickor så tror inte sex överhuvudtaget är något de njuter av. I Niger och i så många andra muslimska länder så gifts flickor bort innan de fyllt 18 år. En av sju dör i förlossningsskador.
Sexuella övergrepp är otroligt vanligt på Trinid och Tobago samt på många av dessa underutvecklade länder där patriarkatet styr.
Och detta sker runt om i världen...det är inget som vi strävar efter utan tvärtom är det otroligt viktigt att stärka flickor och kvinnors rättigheter.
Citera
2022-11-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanhistory
Självklart har det med social acceptans att göra på grund av att dessa länder har inte hunnit bli hjärntvättade av sociala medier och amerikansk kultur. Det som är lite roligt är att alla tror att är 18 i hela USA som åldersgräns när vissa stater ha 16 år som lovlighets ålder.
Väldigt olika lagar i de olika delstaterna. I Washington är det t ex 21 år som gäller, men 16 ifall du inte är i beroendeställning.

Många har 13 år dessutom ifall det inte skiljer allt för mycket i ålder.

Annars är 16 år lägsta i runt 16 delstater om man inte är i beroende till den andre. Helt fritt varierar det, 16, 17, 18, 19 och 21 även om 19 och 21 endast är i varsin delstat!

Men hela USA är ju ett enda tumult om man ska lära sig alla regler
Citera
2022-11-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.badboy
Nu vet jag inte om du är kille eller tjej. Men det är nog stor skillnad på könen i den åldern misstänker jag. Vi killar hade nog gärna tackat ja till en snygg vikare. Men tjejer i den åldern är nog mer för romantik. Är vad jag tror. Men det kan också vara fördomar jag har. Vet inte.
Fördomar säger jag. Vi är så itutade sen barnsben vilken skillnad det är mellan killar och tjejer i det sexuella. Det har inte min erfarenhet visat. Sen beror allt på situationer t ex. Mycket daddy issues så kan ju t ex tjejer ha sex vid 11-årsåldern utan problem om de utvecklats! Sen utforskar barn sina världar. En del tänder på äldre och andra vill ha en i exakt samma ålder etc!
Citera
2022-11-14, 17:48
Medlem
Citat:
Jag antar att du menar Bacha bazi - det är förbjudet i Afghanistan

Jojo det kanske står nånstans så dom kan vifta med det när det vankas bistånd. Tveksam till att talibanerna är lika noga som dig. Människorättsorganisationer hävdar i alla fall att det är vanligt förekommande men du kanske vet mer?
Citera
2022-11-14, 17:48
Medlem
Citat:
Det är den lilla isolerade ön som brukar användas bland vissa kretsar för att det skulle vara normalt och sexuellt accepterat med sex mellan vuxna och barn .
Samma öbor trodde också att graviditet uppkom genom en ande och genom att man åt viss frukt
Vi pratar ju om kultur nu. Att vissa sen haft en felaktig bild av graviditet motsäger ju inte att det ansetts normalt att ha sex barn/vuxen. Barnen lär sig detta som naturligt då.
Citera
2022-11-14, 17:49
Medlem
cj035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravidKinkyBrian
Jag gick in på Dumpen för att beskåda den legendariska helkroppsnakenbilden på Kinky-Brian.
Döm om min förvåning när jag såg att den legendariska helkroppsnakenbilden på Kinky-Brian var censurerad!

Dumpen har hängt ut 164 peddogubbar och så vitt jag vet så är det bara Kinky-Brians bilder som är censurerade. Hur kommer det sig?
Min enda teori är att folk bokstavligt talat dog av skratt när dom såg Kinky-Brian naken och att Dumpen därför var tvungna och censurera bilderna.

Fy fan vad jag skrattade åt ditt nickname
Tack för det!

Jag har sett även andra inlägg där gäddanopparna blivit censurerade, tex Migrän-Martins för att nämna en.
Citera
2022-11-14, 17:50
Medlem
Steven.badboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Fördomar säger jag. Vi är så itutade sen barnsben vilken skillnad det är mellan killar och tjejer i det sexuella. Det har inte min erfarenhet visat. Sen beror allt på situationer t ex. Mycket daddy issues så kan ju t ex tjejer ha sex vid 11-årsåldern utan problem om de utvecklats! Sen utforskar barn sina världar. En del tänder på äldre och andra vill ha en i exakt samma ålder etc!
Vi har ju många kloka tjejer och kvinnor här i tråden. Vore intressant och höra deras åsikt i ämnet.
Citera
2022-11-14, 17:58
Medlem
Citat:
Och genomsnittet i världen är 16 år vilket betyder att Sverige har en lägre ålder
Genomsnittet i världen är inte 16 år dessvärre... Klart lägre!
Citat:
Ages of consent range from 12 to 21 years old, with most countries setting theirs between 14 and 16. Nearly a dozen countries, such as Iran, Qatar, Yemen, and Afghanistan, outlaw premarital sex entirely but have no age restriction on marital sex.

Citat:
Europe: The age of consent in Europe vary by jurisdiction, They are currently set between the ages of 14 and 18. The vast majority of countries set their ages in the range of 14 to 16, and only other three countries, Cyprus (17), Ireland (17), Turkey (18) has their own pattern.

Citat:
The average age is 15 years old, according to UNICEF

Du får själv välja källa men lura inte in någon att det är 16 år iaf
Citera
2022-11-14, 18:00
Medlem
Citat:
Jag antar att du menar Bacha bazi - det är förbjudet i Afghanistan
Citat:
Bacha bazi är en företeelse i Afghanistan där unga pojkar tas ifrån sina (fattiga) familjer i 11–13-årsåldern som sexslavar till äldre män som ofta är rika affärsmän och krigsherrar. De unga pojkarna lär sig dansa och sjunga. De får sedan klä ut sig till kvinnor och dansa för äldre män. Sexuella övergrepp förekommer också mot pojkarna.[1]

Föräldrarna får pengar för att överlämna sina barn till personer för denna verksamhet. Pojkar riskerar också att kidnappas. Enligt lagen i Afghanistan är den här typen av verksamhet förbjuden, men lagen efterlevs inte i praktiken. Representanter från myndigheter inklusive polisen är delaktiga och endast ett fåtal personer har åtalats under 2019.

Lagligt eller inte... på pappret kanske...
Citera
2022-11-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Kalmar och trakterna runtomkring känns som ett centrum för pedofiler och snusk-gäddor.

Hur många har Dumpen plockat där?

Kanske ingen i föreningarna som bryr sig?

Han var väl engagerad i supporterklubben runt hockeylaget också?

Tror du han är välkommen dit igen?

Tänker på Kalmarpolisen som vägrade agera när en person spred film på sexualsadism riktat mot en treåring eller väldigt litet barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in