2022-11-14, 15:55
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.badboy
Är det inte så att om han själv säger upp sig. Då får han inte A-kassa på en viss tid. Men får han sparken då får han A-kassa men det blir ju omöjligt med nytt jobb när det står i pappren att han fått sparken från förr jobbet. Lite som att välja mellan pest och kolera.

Det är 30-35 karensdagar om man säger upp sig själv har jag för mig
Citera
2022-11-14, 15:56
Medlem
Citat:
Är det inte så att om han själv säger upp sig. Då får han inte A-kassa på en viss tid. Men får han sparken då får han A-kassa men det blir ju omöjligt med nytt jobb när det står i pappren att han fått sparken från förr jobbet. Lite som att välja mellan pest och kolera.
Stämmer bra. Hade varit kul att veta hur många av gäddorna som lever på A-kassa, FK eller Soc nu...
Citera
2022-11-14, 15:56
Medlem
Steven.badboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Det är 30-35 karensdagar om man säger upp sig själv har jag för mig
Räcker det. Trodde det var längre tid.
Citera
2022-11-14, 15:59
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Räcker det. Trodde det var längre tid.

45 till o med
Citera
2022-11-14, 16:01
Medlem
Steven.badboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
45 till o med
Det var ju inte så farligt då. Trodde det var minst tre månader.
Citera
2022-11-14, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Väldigt många faktiskt. Tror även det fanns ett land där man kunde ha sex med en 8-åring ifall ni bara var gifta.

Kultur du vet!
Jag efterfrågar inte platser där de har den absurda sedvänjan att gifta sig med underåriga , jag frågar efter var det är normalt och socialt accepterat att likt gäddorna ha tillfälligt sex med barn
Citera
2022-11-14, 16:14
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jag efterfrågar inte platser där de har den absurda sedvänjan att gifta sig med underåriga , jag frågar efter var det är normalt och socialt accepterat att likt gäddorna ha tillfälligt sex med barn
Läste i en bok där en seglat runt på öarna i Söderhavet, där skrev han att vuxna och barn hade sex med varandra obehindrat, och att vuxna lärde upp barnen. På en av öarna vid giftermål hade brudarna sex med massa män, upp till 50 st. som hon förnöjsamt tog emot. Typ värsta porrfilmerna.
Citera
2022-11-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Japan är det 13-årsgräns för sex t ex om du inte är i maktställning till ungen. Tyskland och Italien har 14 år som gräns där. I Brasilien är det fritt fram för alla över 14 år. Argentina är det 13 år som gäller ifall du inte är i en beroendeställning till ungen. Colombia 14 år för alla. Sudan har 12 eller 13 år beroende på kön. Det är 12 år i Trinidad och Tobago om du inte har sex med en äldre som du står i beroende mot. I Niger är det 13 år som gäller.

I dessa länder antar jag att det är mycket mer socialt accepterat!

https://en.wikipedia.org/wiki/Ages_of_consent_by_country
Citera
2022-11-14, 16:25
Medlem
Steven.badboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Läste i en bok där en seglat runt på öarna i Söderhavet, där skrev han att vuxna och barn hade sex med varandra obehindrat, och att vuxna lärde upp barnen. På en av öarna vid giftermål hade brudarna sex med massa män, upp till 50 st. som hon förnöjsamt tog emot. Typ värsta porrfilmerna.
Du kan ju tänka dig hur skadade dessa barn blir som får uppleva detta. Dom kommer aldrig att bli friska efter en sådan uppväxt.
Citera
2022-11-14, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Japan är det 13-årsgräns för sex t ex om du inte är i maktställning till ungen. Tyskland och Italien har 14 år som gräns där. I Brasilien är det fritt fram för alla över 14 år. Argentina är det 13 år som gäller ifall du inte är i en beroendeställning till ungen. Colombia 14 år för alla. Sudan har 12 eller 13 år beroende på kön. Det är 12 år i Trinidad och Tobago om du inte har sex med en äldre som du står i beroende mot. I Niger är det 13 år som gäller.

I dessa länder antar jag att det är mycket mer socialt accepterat!

https://en.wikipedia.org/wiki/Ages_of_consent_by_country

Självklart har det med social acceptans att göra på grund av att dessa länder har inte hunnit bli hjärntvättade av sociala medier och amerikansk kultur. Det som är lite roligt är att alla tror att är 18 i hela USA som åldersgräns när vissa stater ha 16 år som lovlighets ålder.
Citera
2022-11-14, 16:33
Bannlyst
Citat:
Du kan ju tänka dig hur skadade dessa barn blir som får uppleva detta. Dom kommer aldrig att bli friska efter en sådan uppväxt.

Om det är riktiga barn så absolut då kommer dom bli skadade för livet och det är jätte hemskt.

Däremot att som tonåring få bestämma över sin sexualitet ser jag ingenting konstigt i alls. Tänk själv när man var 14 år gammal och hade en snygg vikarie,inte hade man fått livet förstört om man fick ha sex med henne. Snarare tvärt om så hade man fått erfarenhet och kunna tillfredsställa tjejer egen ålder också.

Det där med att livet bli förstört grundar sig i att det är ofrivilligt och att manipulation eller hot eller till och med att någon vuxen har ljugit om sin ålder och sedan manipulerat tjejen till att ha någonting hon inte känner för. Fast om det är frivilligt mellan två personer varför ska någon lägga sig i för att det skiljer lite ålder. Inget annat än en enda moralkaka.
Senast redigerad av Humanhistory 2022-11-14 kl. 16:35.
Citera
2022-11-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det är den lilla isolerade ön som brukar användas bland vissa kretsar för att det skulle vara normalt och sexuellt accepterat med sex mellan vuxna och barn .
Samma öbor trodde också att graviditet uppkom genom en ande och genom att man åt viss frukt
Senast redigerad av adina 2022-11-14 kl. 16:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in