Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-14, 04:57
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon hade alla chanser att anmäla C för våldtäkt men inget hände. Det säger en hel del.
Vad skulle hon säga i en anmälan?
" Hej, en knäppgök ringde mig och berättade arr....."
Vad tror du polisen skulle göra med en dylik anmälan?
Citera
2022-11-14, 05:43
Medlem
Citat:
Hon hade alla chanser att anmäla C för våldtäkt men inget hände. Det säger en hel del.
På vilken måte anser du, att ”det säger en hel del?”
Citera
2022-11-14, 05:56
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Förstår faktiskt inte vad det säger dig.
Citera
2022-11-14, 07:12
Medlem
LeBronThurmans avatar
Gräset klämmer återigen till med en utav sina slutsatser grundade på total okunskap om hur utsatta personer ofta kan ge upp i sina försök att agera emot sina förövare:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
En till reflektion över Gräsets flummiga försök att tillbakavisa en enl. gällande lagstiftning genomförd våldtäkt:
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
På vilken måte anser du, att ”det säger en hel del?”
Svar på den konkreta fråga som ursprungligen ställdes till Gräset:
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Förstår faktiskt inte vad det säger dig.

Ni (3) är inte ensamma om att tycka det ovansagda citerade, då hela trådens läsare högst sannolikt tänker detsamma som Er.
Dessa "gräsligt" otydliga inlägg är uppenbart avsedda för att hålla liv i tråden med ointelligenta halvdana ofta obegripliga påståenden som är oerhört svåra att ignorera, vilket uppenbart är ogräsets syfte.
Allas vår älskade Picasso2:s konstaterande om en mördare, angivet i sin signatur, skulle mycket väl kunna omformuleras och användas om en våldtäktsman som Cezary Ratzman.
Citera
2022-11-14, 07:32
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Ja det säger faktiskt en hel del. När en kvinna inte reagerar med separation och polisanmälan när hennes egen man tvingar henne att ha sex, medan hon säger nej och gråter, medan han hotar henne, slår henne och kallar henne för luder och hora. För dig tycks det betyda att hon nog gillade det och bara fejkade gråten och nejen. För mig tyder det på att hon successivt har utsatts för det så ofta att hon inte ser det för vad det faktiskt är - en våldtäkt. Attityden hos Cs s.k. vänner är rätt tydlig - det är en frus plikt att ställa upp på sex när mannens behov yttrar sig. Men vet du, det är aldrig någons skyldighet - man eller kvinna - att ställa upp på sex när man inte vill.
Citera
2022-11-14, 08:05
Medlem
Citat:

Men C är fortfarande ingen våldtäktsman bara för att du önskar detta. Din tolkning av FUP lämnar mycket att önska.

Låtsas att du ligger och läser en bok (Ilska desperation och lömska försåt) en sen kväll. Du hör genom väggen att grannarna pratar. Du hör en man säga, sära på benen! Kvinnan gråter och säger nej....sen hör du ett fullbordat samlag. Tror du att tanken hade slagit dig, att hon kanske just blivit våldtagen? Hade du kanske t.o.m ringt polisen och berättat?
Citera
2022-11-14, 08:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Här är jag ute och cyklar, förstår jag nu.
Jag har gjort som grästuggaren, bläddrat förbi det jag inte pallat läsa och sedan dykt ner och svarat på ett inlägg utan att kolla vad det eg. handlade om.
Jag ber om ursäkt för det!
Citera
2022-11-14, 09:11
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Här är jag ute och cyklar, förstår jag nu.
Jag har gjort som grästuggaren, bläddrat förbi det jag inte pallat läsa och sedan dykt ner och svarat på ett inlägg utan att kolla vad det eg. handlade om.
Jag ber om ursäkt för det!
Ett (1) misstag är mänskligt då vi ju inte är några robotar.
Så länge du inte satsar på att slå trådens rekordinnehavare, så är du säkert förlåten av den tidigare utav någon benämnda s.k. pöbeln.

Har det framkommit någon info om var mördaren sitter inlåst fram till hanteringen i HR, vilket sannolikt kommer att ske sena våren el. tidig sommar 2023?
Citera
2022-11-14, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Förhandlings dagar i Hovrätten Malmö:

Tilltalade : Cezary Ratzman

Saken: Mord m.m.

Huvudförhandlingsplan

2022-11-15 KL9:00-16:30

2022-11-17 KL 9:00- 16:30

2022-11-22 KL 9.00- 16:30

2022-11-23 KL 9.00- 16:30

2022-11-24 KL 9.00-16:30

2022-12-01 KL 9.00 - 16:30

Länk till Huvudförhandlingsplan:

https://delafil.se/392274c313e74d62/Sk%C3%A5ne_HR_B_3463-22_Aktbil_38,_Huvudf%C3%B6rhandlingsplan.pdf

https://anonfiles.com/kcn4k1E5y4/Sk_ne_HR_B_3463-22_Aktbil_38_Huvudf_rhandlingsplan_pdf

Dagboksbladet:2022-10-24

https://delafil.se/c81511bb259c6449/Sk%C3%A5ne_HR_B_3463-22_Dagboksblad_2022-10-24.pdf

https://anonfiles.com/h9g8k4Ecyc/Sk_ne_HR_B_3463-22_Dagboksblad_2022-10-24_pdf

Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Ett (1) misstag är mänskligt då vi ju inte är några robotar.
Så länge du inte satsar på att slå trådens rekordinnehavare, så är du säkert förlåten av den tidigare utav någon benämnda s.k. pöbeln.

Har det framkommit någon info om var mördaren sitter inlåst fram till hanteringen i HR, vilket sannolikt kommer att ske sena våren el. tidig sommar 2023?

Imorgon!
Citera
2022-11-14, 13:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Låtsas att du ligger och läser en bok (Ilska desperation och lömska försåt) en sen kväll. Du hör genom väggen att grannarna pratar. Du hör en man säga, sära på benen! Kvinnan gråter och säger nej....sen hör du ett fullbordat samlag. Tror du att tanken hade slagit dig, att hon kanske just blivit våldtagen? Hade du kanske t.o.m ringt polisen och berättat?

Tack för ditt långvariga engagemang i den här tråden men nu har väl ingen tjuvlyssnat på B:s och C:s gräl och bråk genom väggarna? Jag kan inte hitta något sådant vittnesmål.

Man undrar dock över den där "grannen" som B inledde ett förhållande med, berättade inte hon för honom vad som hänt?
Citera
2022-11-14, 13:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Ja det säger faktiskt en hel del. När en kvinna inte reagerar med separation och polisanmälan när hennes egen man tvingar henne att ha sex, medan hon säger nej och gråter, medan han hotar henne, slår henne och kallar henne för luder och hora.

Vi borde kanske fråga oss VARFÖR C var så arg?

Citat:
För dig tycks det betyda att hon nog gillade det och bara fejkade gråten och nejen.

Står inte det i domen nånstans eller i FUP att inspelningen förefaller inte vara manipulerad? Hur kan vi vara säkra på att den inte var det?

Och varför ens spela in om det inte fanns ett syfte med det hela?

Citat:
För mig tyder det på att hon successivt har utsatts för det så ofta att hon inte ser det för vad det faktiskt är - en våldtäkt.

För dig ja men inte för andra. Du vill helt uppenbart anklaga C för allt möjligt, ju mer desto bättre. Så fungerar du.

Citat:
Attityden hos Cs s.k. vänner är rätt tydlig - det är en frus plikt att ställa upp på sex när mannens behov yttrar sig.

Hustrun knaprade P-piller, menar du att detta bara var till för den nya pojkvännen?

C har förresten säkert ställt upp för henne också. På alla möjliga sätt. Nämnde inte C även att hon tog P-sprutor som påverkade hennes humör? Rätta mig om jag minns fel?
Citera
2022-11-14, 14:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Varför tar du inte och läser hela sammanhanget? Det finns i sin helhet i aktbilaga 111. Men du är uppenbarligen inte intresserad av hela sammanhanget, vilket är förståeligt eftersom det går emot din världsbild.

C försökte precis samma ursäkt som du. "Det är manipulerat!". IT-forensikerna konstaterade att materialet inte är manipulerat. Men enligt dig kan dom förstås inte heller sitt jobb. Alla utom du är tydligen inkompetenta i all yrkesutövning.

Nu har du helt missförstått vad jag menade, min teori går ut på att inspelningen var riggad, dvs "manipulerad" i syfte att ha en hållhake på C i tex en framtida vårdnadstvist?

Att själva inspelningen gjordes är inget att snacka om. Men hur kan vi med säkerhet utesluta att B inte körde en liten teaterföreställning på inspelningen? Det är kanske detta som C menar är manipulerat?

IT-forensikernas slutsats har alltså inget att göra med varför det var så viktigt att spela in eftersom de INTE vet i vilket syfte inspelningen gjordes? Det visste bara B.

Förstår du skillnaden?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2022-11-14 kl. 14:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in