2022-11-13, 00:20
Medlem
LeBronThurmans avatar
Smurfstorm försöker få det av "Ad Hominem" njutande "Ogräset" att förstå framkomna fakta:
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Så då ansåg inte din släkting att han hade blivit slagen då eftersom han inte anmälde sambon.

När jag citerar FUP tycker du att jag anklagar och svartmålar. När du gör detsamma är det fakta. Mycket underligt det där.

Hur kommer du till slutsatsen att jag anser alla män vara lögnare för att jag påpekar faktum, att mannen i det aktuella fallet ljuger?
Dina inlägg i tråden är både välformulerade, kloka, faktafyllda m.m. men det hjälper inte på något vis i ditt försök till en utvecklande kommunikation med ett troll som helt saknar retorisk förmåga.

Jag är övertygad om att Gräset gillar dig, fast inte på den höga nivå som vi andra i tråden gör. Gräset gläds nog åt ditt beundransvärda tålamod i att bemöta idiotier och "Ad Hominem".
Skulle kunna slå vad med dig om tusenlappar som insats, att du under ditt resterande (förhoppningsvis långa) liv inte kan få Gräset att backa en (1) mm.

HR kommer inte att förändra rubriceringen om mord. Min erfarenhet får mig att tro på att de fastställer TR dom.
En ev. begäran om prövningstillstånd i HD kommer att tillbakavisas.

Det önskemål om prövning i HD, som du tog upp i ett tidigare inlägg kan/bör möjligen tas upp i ett annat fall med de rätta förutsättningarna för detta.
Citera
2022-11-13, 02:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Så då ansåg inte din släkting att han hade blivit slagen då eftersom han inte anmälde sambon.

Han gjorde det men det hela lades ned. Det har förresten hänt dubbla gånger med två olika manliga släktningar. Men vad gäller C så tror jag att han insåg att det var ingen ide att anmäla något överhuvudtaget, vem skulle tro på en medelålders polsk hantverkare?

Du själv har väldigt liten tilltro till män, det enda vi fått höra i tråden är ju att C ljuger, inte sant?

Citat:
När jag citerar FUP tycker du att jag anklagar och svartmålar. När du gör detsamma är det fakta. Mycket underligt det där.

Men C är fortfarande ingen våldtäktsman bara för att du önskar detta. Din tolkning av FUP lämnar mycket att önska.

Citat:
Hur kommer du till slutsatsen att jag anser alla män vara lögnare för att jag påpekar faktum, att mannen i det aktuella fallet ljuger?

Du har inget gott öga till Piotr tex trots dennes tragiska berättelse om sin exfru som under tvivelaktiga omständigheter övergav honom och småbarnen för att resa till Malmö och träffa C.

Allt detta går att sätta i relation till det aktuella fallet eftersom B två gånger på raken hamnade i besvärliga äktenskap men allt dåligt som inträffade är självklart C:s och Piotrs fel.
Citera
2022-11-13, 08:59
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag har inte anklagat henne för något utan har endast citerat ur FUP. Det finns även andra skribenter som tagit upp detta med kniven.

(FB) Beata Ratzman bortförd och mördad i Malmö 2021-09-24. GM dömd livstid och utvisning.

Det finns alltså vittnesuppgifter att hon bar kniv. Du känner kanske till knivlagen?

Låsbytet ägde dessutom rum, det finns bevis för detta. Läs i FUP. Hon hade väl inte rätt att byta lås? Framkommer inte det i konversationen mellan C och bostadsbolaget?

C:s vittnesmål om att han blev slagen i huvudet vid bråket i december 2020 existerar också, men om du sen inte vill tro på att även män kan bli slagna i nära relationer är ditt problem.

Hoppas att du inte har några söner eller nära manliga släktingar som kan bli misshandlade, de skulle väl isåfall stämplas som lögnare.

Du vill dock gärna anklaga C för våldtäkt trots att inte ens B anmälde honom, hon verkar alltså inte ha ansett att han gjorde sig sig skyldig till detta för annars hade hon väl anmält honom i samma veva som hon anmälde misshandeln?

Ändå utmålar du C som våldtäktsman i inlägg efter inlägg?
Du har ingen aning om varför hon inte anmälde våldtäkten. Men du har ju hört att han även genomförde gynekologiska undersökningar. Så där vet du. Lägg ner din attityd, den kommer du inte långt med.
Citera
2022-11-13, 09:09
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Han gjorde det men det hela lades ned. Det har förresten hänt dubbla gånger med två olika manliga släktningar. Men vad gäller C så tror jag att han insåg att det var ingen ide att anmäla något överhuvudtaget, vem skulle tro på en medelålders polsk hantverkare?

Du själv har väldigt liten tilltro till män, det enda vi fått höra i tråden är ju att C ljuger, inte sant?

Men C är fortfarande ingen våldtäktsman bara för att du önskar detta. Din tolkning av FUP lämnar mycket att önska.

Du har inget gott öga till Piotr tex trots dennes tragiska berättelse om sin exfru som under tvivelaktiga omständigheter övergav honom och småbarnen för att resa till Malmö och träffa C.

Allt detta går att sätta i relation till det aktuella fallet eftersom B två gånger på raken hamnade i besvärliga äktenskap men allt dåligt som inträffade är självklart C:s och Piotrs fel.
Du vet inte varför hon lämnade Polen.
Citera
2022-11-13, 09:28
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Varför ska jag ha stor tilltro till C som ändrar sin version av vad som hänt allt eftersom bevisen läggs fram för honom? Varför ska jag ha stor tilltro till C som är dömd för misshandel och under samma pågående misshandel inte har några problem med att ljuga för offrets syster om vad som pågår?

Piotr är en mycket liten del av den här utredningen som handlar om Cs våld mot B. När du för fram honom som ett offer i hundratals inlägg har jag påpekat att vi, som du så gärna uttrycker det, inte kan utesluta att uppgifterna om honom som en aggressiv suput kan vara sanna. Du antingen vill eller kan inte se att jag inte har försvarat Bs "märkliga sorti" från honom, däremot förespråkar jag att ingen bör stanna i ett destruktivt förhållande, särskilt inte de som innehåller våld och barn.

Jag har inget problem att skilja mellan GM i det här fallet och andra män i samhället, förmodligen för att min erfarenhet av män är att dom kommer i flera former, de flesta bra, några få dåliga. Du verkar olyckligtvis bara ha haft kontakt med en sorts kvinnor och jag är uppriktigt ledsen för din skull. Det reflekteras i hur du väldigt gärna drar alla kvinnor över en, väldigt negativ, kam.
Senast redigerad av SmurfStorm 2022-11-13 kl. 09:31.
Citera
2022-11-13, 12:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Du har ingen aning om varför hon inte anmälde våldtäkten.

Inte du heller. Men eftersom ingen anmälan trillade in så ansåg hon troligtvis inte att det var frågan om det?

Citat:
Men du har ju hört att han även genomförde gynekologiska undersökningar.

Har du någon källa?

Sexleksakerna som hittades på C:s jobb är väl kanske inte vad du pratar om?
Citera
2022-11-13, 14:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Varför ska jag ha stor tilltro till C som ändrar sin version av vad som hänt allt eftersom bevisen läggs fram för honom?

Exakt vilka bevis då? Ingen vet fortfarande när, hur och var B avled?

Det finns många frågetecken kring det här fallet. C kan omöjligt ljuga om allt.

Citat:
Varför ska jag ha stor tilltro till C som är dömd för misshandel och under samma pågående misshandel inte har några problem med att ljuga för offrets syster om vad som pågår?

C hamnade troligtvis i en situation där han kanske var tvungen att ljuga? Vi ska komma ihåg att C var ej tidigare dömd för brott i nära relation. B ansökte om kontaktförbud men det avslogs pga detta.

Citat:
Piotr är en mycket liten del av den här utredningen som handlar om Cs våld mot B. När du för fram honom som ett offer i hundratals inlägg har jag påpekat att vi, som du så gärna uttrycker det, inte kan utesluta att uppgifterna om honom som en aggressiv suput kan vara sanna..

Återigen är det B:s män som är onda och alkoholiserade, kan inte du förklara varför B lämnade 4 småbarn i en aggressiv suputs händer?

De allra flesta kvinnor skulle väl ta barnen med sig och fly till släkt i Polen istället för att åka själva till Malmö?

C frågade också B vad hon var för mor som kunde överge familjen på detta sätt, C hjälpte också henne att få hit de två äldsta pojkarna. C verkar ha haft lite mer vett i skallen här än sin hustru, inte sant?

Citat:
Du antingen vill eller kan inte se att jag inte har försvarat Bs "märkliga sorti" från honom, däremot förespråkar jag att ingen bör stanna i ett destruktivt förhållande, särskilt inte de som innehåller våld och barn..

De allra flesta destruktiva relationer har två motpoler som triggar varandra. Det är ingen skillnad här mellan män och kvinnor, du har ingen aning om hur B var som partner till C eller Piotr eller hur de båda männen upplevde henne.

Citat:
Jag har inget problem att skilja mellan GM i det här fallet och andra män i samhället.

Nä vi märker det, du hackar bara på C, Piotr och undertecknad.

Citat:
förmodligen för att min erfarenhet av män är att dom kommer i flera former, de flesta bra, några få dåliga..

Ändå vill du inte se till helheten i det aktuella fallet i Malmö med ett gift par som drack sig berusade i barnens åsyn.

(FB) Beata Ratzman bortförd och mördad i Malmö 2021-09-24. GM dömd livstid och utvisning.

Citat:
Du verkar olyckligtvis bara ha haft kontakt med en sorts kvinnor och jag är uppriktigt ledsen för din skull. Det reflekteras i hur du väldigt gärna drar alla kvinnor över en, väldigt negativ, kam.

Tack men du skjuter över målet nu. Jag har upprepade gånger försökt belysa att det är i princip nästan lika vanligt att kvinnor använder fysiskt och psykiskt våld i nära relationer som att män gör det. Sen vill du få det till att jag drar alla kvinnor över samma negativa kam.

Är inte det mycket bättre att vi håller oss till att diskutera destruktiva relationer som paret B och C :s äktenskap verkar vara ett praktexempel på än att diskutera mig?
Citera
2022-11-13, 16:27
Medlem
Citat:

C hamnade troligtvis i en situation där han kanske var tvungen att ljuga? Vi ska komma ihåg att C var ej tidigare dömd för brott i nära relation. B ansökte om kontaktförbud men det avslogs pga detta.

Återigen är det B:s män som är onda och alkoholiserade, kan inte du förklara varför B lämnade 4 småbarn i en aggressiv suputs händer?

De allra flesta kvinnor skulle väl ta barnen med sig och fly till släkt i Polen istället för att åka själva till Malmö?

C frågade också B vad hon var för mor som kunde överge familjen på detta sätt, C hjälpte också henne att få hit de två äldsta pojkarna. C verkar ha haft lite mer vett i skallen här än sin hustru, inte sant?

De allra flesta destruktiva relationer har två motpoler som triggar varandra. Det är ingen skillnad här mellan män och kvinnor, du har ingen aning om hur B var som partner till C eller Piotr eller hur de båda männen upplevde henne.

Ändå vill du inte se till helheten i det aktuella fallet i Malmö med ett gift par som drack sig berusade i barnens åsyn.

Tack men du skjuter över målet nu. Jag har upprepade gånger försökt belysa att det är i princip nästan lika vanligt att kvinnor använder fysiskt och psykiskt våld i nära relationer som att män gör det. Sen vill du få det till att jag drar alla kvinnor över samma negativa kam.

Är inte det mycket bättre att vi håller oss till att diskutera destruktiva relationer som paret B och C :s äktenskap verkar vara ett praktexempel på än att diskutera mig?

Jag tror du får ta och läsa på lite om våld i nära relationer.

Anmälda brott: Relation vid misshandel
För anmälda misshandelsbrott mot vuxna kvinnor 2021 var det vanligast (81 %) att brottet begicks av en för brottsoffret bekant person. För misshandel mot män var andelen brott som begicks av en bekant person 45 procent.

Dödligt våld mot närstående i parrelation
Under 2021 konstaterades 19 fall av dödligt våld där offer och förövare hade en parrelation vid tidpunkten för brottet eller tidigare, motsvarande 17 procent av samtliga fall av dödligt våld för 2021, vilket var något högre jämfört med 2020 (17 fall, motsvarande 14 procent).

Antalet fall av dödligt våld mot kvinnor där offret och förövaren var eller hade varit i en parrelation uppgick till 15 fall 2021, motsvarande nästan två tredjedelar (63 %) av samtliga fall av dödligt våld mot kvinnor under året. Dödligt våld mot män i en parrelation uppgick till 4 fall 2021, vilket motsvarade 4 procent av samtliga fall av dödligt våld mot män.

Källa: Konstaterade fall av dödligt våld 2021
Citera
2022-11-13, 16:56
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Bevisen som förs fram för C finns att läsa i förhören med honom i aktbilaga 110 tillsammans med alla versioner han drog utöver den i rätten. Varsågod att läsa själv. Konstig kontring dock på min fråga om varför jag ska ha tilltro till en man som ljuger. Eller ifrågasätter du ATT han ljuger? I så fall är du ju mer hopplös än jag trodde.

C är dömd nu. Både för misshandel och mord. Vad är din poäng med att han inte var det tidigare?

Jag har inte anklagat P för att vara en aggressiv suput, jag sa att det finns uppgifter som gör att vi inte kan utesluta det, eller hur? Och liknande uppgifter gör gällande att det inte var han som tog hand om barnen i Polen utan hans föräldrar. Om dom uppgifterna stämmer så kanske B inte lämnade barnen i händerna på en aggressiv suput? Du vill ju dessutom gärna att O ska vara med sin pappa som bevisligen både super, slåss och mördar så varför ser du negativt på om B eventuellt lämnade barnen med en aggressiv suput? Med tanke på hur du utmålar B så måste det väl ha varit en välgärning att hon lämnade barnen?

Med tanke på hur negativ syn C verkar ha haft på B förstår jag inte alls varför han valde att ha ett åtta år långt förhållande med henne och skaffa barn med henne. Eller kan det möjligtvis vara så att bilden är aningen mer nyanserad? Eller ville han bara få ligga?

Men som vanligt går vi nu runt, runt i cirklar med dina argument.
Citera
2022-11-13, 18:31
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Inte du heller. Men eftersom ingen anmälan trillade in så ansåg hon troligtvis inte att det var frågan om det?

Har du någon källa?

Sexleksakerna som hittades på C:s jobb är väl kanske inte vad du pratar om?
Du vet inte vad hon troligtvis ansåg.
Bogumila.
Citera
2022-11-13, 18:51
Medlem
monken1s avatar
Citat:

P:s mamma tog hand om barnen. B ville kanske få en framtid i Sverige och hämta hit barnen senare, vilket skedde med de två äldre pojkarna.
C valde att gifta sig med en ’sån’ kvinna. Han valde även att avsluta hennes liv.
Citera
2022-11-14, 01:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du vet inte vad hon troligtvis ansåg.

Hon hade alla chanser att anmäla C för våldtäkt men inget hände. Det säger en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in