Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-26, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tidigare trodde du i din enfald att C var dömd för grovt barnfridsbrott, det verkar istället vara du som har svårt att förstå skriven text och vad andra skribenter (män) säger åt dig. Du får ursäkta men du känns både hysterisk och extremt okunnig.

Hypotesen om vållande till annans död är inte lika med olycka. Du har återigen noll koll.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5llande_till_annans_d%C3%B6d

Släpp det här med C nu, du tillför inget vettigt till debatten med ditt manshat.

Domen mot C kan dessutom ändras om det framkommer nya omständigheter. Det finns ingenting som hindrar C från att ansöka om resning igen.
Resning igen???

Nu tycker jag vi håller oss till hur det fungerar i lagboken.

Cezary har överklagat och begärt prövningstillstånd till HD som i sin tur nekade prövningstillstånd.

Resningsansökan har Cezary inte lämnat in då man endast kan göra det efter en dom vunnit laga kraft.

( En ansökan om resning är en begäran om att en dom eller ett beslut som har fått laga kraft, dvs. som inte längre kan överklagas, ska prövas på nytt )

https://www.domstol.se/hogsta-domstolen/om-handlaggningen/resning/

Så nu har du fel att Cezary kan lämna in en resningsansökan IGEN!

( by the way...C kommer aldrig få igenom en resningsansökan)

CASE CLOSED!
Citera
2023-02-26, 15:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
C har överklagat och begärt prövningstillstånd till HD som i sin tur nekade prövningstillstånd.

Och det är synd eftersom vi då kanske skulle få reda på vad som egentligen hände och varför? Är inte du intresserad av sanningen?

Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Så nu har du fel att C kan lämna in en resningsansökan igen

Du verkar propagera för att han inte ska få möjlighet till en ny prövning i HD? Får man fråga varför?

Det finns förövrigt ingen begränsning för hur många gånger en dömd person kan lämna in en resningsansökan. Sen är det självklart en annan fråga om den blir beviljad. Kaj Linna tex satt i fängelse 12 år innan han beviljades resning. Förhoppningsvis kommer inte C att behöva vänta så länge.

Både TR och HR har helt uppenbart misslyckats med att se till helhetsbilden av parets destruktiva äktenskap samtidigt som ingen vet var och hur eller varför kvinnan avled. Det finns helt enkelt för många frågetecken här. Det måste du hålla med om?
Citera
2023-03-03, 01:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Synd att f-nskapet inte får tillbringa fängelsestraffet i Polen, eftersom han ABSOLUT INTE vill det. 😁

Hej och tack för ditt engagemang men jag har en fråga.

Har du accepterat nu att C är friad för barnfridsbrott av hela två domstolar?

Av någon konstig anledning vill du dessutom att C ska avtjäna sitt straff i Polen men händelsen som förorsakade hans hustrus bortgång inträffade ju i Sverige, är det inte rimligt då att straffet avtjänas i svenskt fängelse?
Citera
2023-03-03, 02:02
Medlem
Citat:
Av någon konstig anledning vill du dessutom att C ska avtjäna sitt straff i Polen men händelsen som förorsakade hans hustrus bortgång inträffade ju i Sverige, är det inte rimligt då att straffet avtjänas i svenskt fängelse?

Med tanke på att C är polsk medborgare och har bott så länge i Sverige, men knappt kan prata svenska…
Svar JA.

Varför motsätter DU dig att C avtjänar sitt straff i sitt fädernesland Polen? 😲
Citera
2023-03-03, 02:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Med tanke på att C är polsk medborgare och har bott så länge i Sverige, men knappt kan prata svenska…
Svar JA.

Varför motsätter DU dig att C avtjänar sitt straff i sitt fädernesland Polen? 😲

C har bott och betalat skatt i Sverige. Varför ska han då avtjäna sitt straff i ett annat land?

Du svarade inte heller på min fråga om du har accepterat att C är friad för barnfridsbrott av 2 domstolar.

Att C sen inte kan svenska så bra kan väl kanske skyllas på SFI? 😎
Citera
2023-03-03, 02:16
Medlem
Citat:

Kan du verifiera att C ens gick på SFI? 😎
Citera
2023-03-03, 02:54
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Det undrar jag oxå…
Synd att f-nskapet inte får tillbringa fängelsestraffet i Polen, eftersom han ABSOLUT INTE vill det. 😁
Helt makalöst att "Idisslaren" nu har letat upp detta 6 månader gamla inlägg för att tramsa vidare emot dig efter den sköna tillbakasmocka som du gav Ogräset för ett par timmar sedan i tråden om den sedan tidigare kände kvinnolårs-tafsaren M4ts Orrj3s.
Tyvärr får vi dras med kostnaderna för att härbärgera den vidriga mördaren Crazy Råttman under alla dessa år som hans straffmätning innebär.

Skönt att hans barn inte kommer att tvingas hälsa på sin mors mördare när han sannolikt sitter i cellen och idisslar om livets orättvisa p.g.a. en liten ynka obetydlig incident påminnande om att råka pissa på golvet bredvid toaletten.

Den lågpannade narcissisten Crazy R har naturligtvis inte bemödat sig med att anmäla sig till någon språkkurs genom SFI försorg.
Polska är nog det världsspråk som gott och väl räcker för hans egna ogenomtänkta behov.
Citera
2023-03-03, 06:42
Medlem
Citat:
C har bott och betalat skatt i Sverige. Varför ska han då avtjäna sitt straff i ett annat land?

Du svarade inte heller på min fråga om du har accepterat att C är friad för barnfridsbrott av 2 domstolar.

Hur många år av C:s livstidsstraff tror du att hans inbetalda skattepengar räcker till?

När de är slut så ska han få enkelbiljett till sitt hemland, låter bra i mina öron...
Citera
2023-03-03, 08:19
Medlem
Citat:

Har du accepterat nu att C är friad för barnfridsbrott av hela två domstolar?

Har du accepterat att han är dömd för mord? Har man läst FUP objektivt framgår det med all tydlighet att bevisning utom rimligt tvivel finns för mord men inte för barnfridsbrott. Domstolarna har dömt korrekt.
Citera
2023-03-03, 12:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Har du accepterat att han är dömd för mord? Har man läst FUP objektivt framgår det med all tydlighet att bevisning utom rimligt tvivel finns för mord men inte för barnfridsbrott. Domstolarna har dömt korrekt.

Samtidigt har utredningen inte kunnat klarlägga var och hur kvinnan avled, inte heller varför.

Det finns helt uppenbart frågetecken här som lämnar fältet öppet för spekulationer.

Kan inte du förklara varför vi ska nöja oss med detta? Om vi ska lita på dig så behövs alltså inte Högsta domstolen eftersom tingsrätten och hovrätten ej kan dra fel slutsatser?

Du skriver dessutom att man ska acceptera att C är dömd för mord men det finns ju helt klart flera frågetecken här eftersom man ej vet var och hur kvinnan avled. Samtidigt finns det inga bevis för att C gjort sig skyldig till barnfridsbrott. Det finns ingen rimlig anledning att tro något annat heller. Så du får acceptera att C är oskyldig.
Citera
2023-03-03, 12:47
Medlem
Citat:
Samtidigt har utredningen inte kunnat klarlägga var och hur kvinnan avled, inte heller varför.

Det finns helt uppenbart frågetecken här som lämnar fältet öppet för spekulationer.

Kan inte du förklara varför vi ska nöja oss med detta? Om vi ska lita på dig så behövs alltså inte Högsta domstolen eftersom tingsrätten och hovrätten ej kan dra fel slutsatser?

Du skriver dessutom att man ska acceptera att C är dömd för mord men det finns ju helt klart flera frågetecken här eftersom man ej vet var och hur kvinnan avled. Samtidigt finns det inga bevis för att C gjort sig skyldig till barnfridsbrott. Det finns ingen rimlig anledning att tro något annat heller. Så du får acceptera att C är oskyldig.

Jag pratar om domarna i det här fallet och enligt min bedömnlng. Har jag sagt att alla TR och HR fattar korrekt beslut? HD behövs och jag anser t.o.m. att fler fall borde prövas där men detta är inte ett av dem.
Citera
2023-03-03, 12:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hur många år av C:s livstidsstraff tror du att hans inbetalda skattepengar räcker till?

När de är slut så ska han få enkelbiljett till sitt hemland, låter bra i mina öron...

Så där kan man inte resonera, om C är dömd i Sverige för brott som ägt rum här så ska han givetvis avtjäna sitt straff i Sverige.

Anser du förresten att Polen är ett sämre land än Sverige? Man får intrycket att det är rena rama U-landet med obefintlig infrastruktur när du till varje pris vill transportera C tillbaka dit?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-03-03 kl. 12:55. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in