2022-11-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbesvensson
Vad är detta då?
https://imgur.com/5Sqyihe

En av husmasks skakiga grafer som ingen tar på riktigt allvar. Inte en enda mediekanal refererar till husmask.
Citera
2022-11-12, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
En av husmasks skakiga grafer som ingen tar på riktigt allvar. Inte en enda mediekanal refererar till husmask.

Du har rätt, det är friserade siffror rapporterat av mäklare. I verkligheten har priserna fallit ännu mer.
Senast redigerad av Tobbesvensson 2022-11-12 kl. 12:43.
Citera
2022-11-12, 12:42
Medlem
Husmask lämnar en del att önska, men kan vara en av många användbara indikatorer, för att få ett helhetsgrepp om marknaden. Dock skulle jag aldrig använt enbart husmask och förlitat mig på dom.

Ungefär som med en personvåg. Vill jag komma i form inför beach 2023, och vill ha ett helhetsgrepp om nuvarande status och samtidigt kunna följa min utveckling fram till sommaren, är en personvåg ett av många verktyg jag kan (och bör) ta till för att få en helhetsbild under resans gång. Dock skulle jag inte enbart använt mig av vågen.
Citera
2022-11-12, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Husmask lämnar en del att önska, men kan vara en av många användbara indikatorer, för att få ett helhetsgrepp om marknaden. Dock skulle jag aldrig använt enbart husmask och förlitat mig på dom.

Även HOXs trögrörliga graf visar en bubbla som spricker i snabbare takt än den blåstes upp: https://imgur.com/a/WMig79l
Citera
2022-11-12, 12:52
Medlem
Citat:
Även HOXs trögrörliga graf visar en bubbla som spricker i snabbare takt än den blåstes upp: https://imgur.com/a/WMig79l

Att det går ned har ingen ifrågasatt. Däremot att det redan är -20%
Citera
2022-11-12, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Att det går ned har ingen ifrågasatt. Däremot att det redan är -20%

Inläggen var mer än fortsättning på diskussionen där liksom-fb påstod att nedgången är ynka -5%. Vi har alltså mäklarnas förljugna siffror som visar -23% månadsvis från ATH och så har vi HOX trögrörliga "kvalitetsjusterade prisindex" som visar -11%. Det är inte 5%. Det är en krasch.
Citera
2022-11-12, 13:29
Medlem
Är inte Hemnets statistik över slutpriser ett rätt bra riktvärde. Där går det ju dessutom att sortera på större och mindre områden.
Citera
2022-11-12, 13:51
Medlem
Citat:
Inläggen var mer än fortsättning på diskussionen där liksom-fb påstod att nedgången är ynka -5%. Vi har alltså mäklarnas förljugna siffror som visar -23% månadsvis från ATH och så har vi HOX trögrörliga "kvalitetsjusterade prisindex" som visar -11%. Det är inte 5%. Det är en krasch.
Vid det här laget så har tillochmed Flanders insett att det är en regelrätt krasch.
Citera
2022-11-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Vid det här laget så har tillochmed Flanders insett att det är en regelrätt krasch.

Krasch är det först när det börjar gå rejält över -30%
Citera
2022-11-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Är inte Hemnets statistik över slutpriser ett rätt bra riktvärde. Där går det ju dessutom att sortera på större och mindre områden.

Problemet är att det bara visar slutpriser som mäklarna är OK med ska synas. Det är en hel del försäljningar, särskilt i nuvarande marknad, som inte kommer med i den statistiken.
Citera
2022-11-12, 14:15
Medlem
DVikings avatar
Känns inte detta oerhört desperat?

https://www.hemnet.se/bostad/tomt-taby-kyrkby-taby-kommun-vidarvagen-11-18073918

Sälja hela tomten inkl. pool avstyckad från sitt hus
Citera
2022-11-12, 14:19
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DattMamon666
Du skrev "bankernas ägare som träder in och betalar massor av bostadslån från sina plånböcker? Det är nämligen så det blir om låntagaren inte betalar lånet."
Visste inte att det var så för folk som har amorteringsfritt men säger du att det är så så får jag väl lita på dig. LOL
Du kan ju begrunda att ditt case är så uruselt att du måste förfalla till falska citat. Du klarar inte av att bemöta mig i sakfrågan. Och därmed drar du ned dom andra bubbelpratarna i träsket

Det här är vad jag skrev: "Menar du att det är bankernas ägare som träder in och betalar massor av bostadslån från sina plånböcker? Det är nämligen så det blir om låntagaren inte betalar lånet."
Och det har ingen överensstämmelse med vad du påstår. Du behöver göra något åt din hjärna. Den fungerar inte.

Citat:
Ursprungligen postat av DattMamon666
Åter igen du skrev
"Om det inte fanns bostadslån så skulle ca hälften av Sveriges bostäder inte finnas."
Så fram med bevis nu och var konkret.
Det citatet ser däremot ut att stämma. Men det har inget att göra med det du menade att jag skulle bevisa.
Det är ju så illa att du klarar inte av att läsa enkla meningar och få de rätt. Det är som om du var tungt drogad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in