Citat:
Samma här, inser att jag nog haft för ytliga vänner genom livet, det är rätt få man kan komma på djupet sådär och få givande samtal med som vuxen. Har kvar vissa vänner från barndomen och då var dom inte alls sådär slutna utan känslorna sprutade ut. Härligt!
Fattar inte att folk orkar umgås på det viset, sitta och snacka massa meningslös skit. Jag avstår.
Fattar inte att folk orkar umgås på det viset, sitta och snacka massa meningslös skit. Jag avstår.
Jag kan förstå om man inte vill exponera sina känslor genom att gråta eller skrika i ilska. Eller om man känner sig så likgiltig inför allt att man inte har något engagemang och känslor kvar.
Men själva den här teatern överallt är jobbig. Män vill verka käcka hela tiden. Skämta och låtsas vara nöjda med sina liv. De drar historier som får dem att framstå som duktiga och självständiga. Och kvinnor skall vara så överdrivet korrekta och de låtsas tillhöra nån slags övre medelklass fastän de har vanliga skitjobb framför en dator. Och man upplever att det egentligen inte finns nån värme mellan paret man besöker. De är som nåt slags arbetskolleger typ...som gått med på att leva tillsammans och betala hälften var på allt. Det är kvinnan som bjudit in folk o styr det sociala. Det är hennes vänner som normalt kommer på besök. Mannen orkar inte med allt ståhej på grund av ett besök. Han vet inte vad besöket egentligen går ut på så det blir kvinnan som får sköta det hela. Han får fokusera på att kunna vara lite rolig en stund bara.
De är ju inga dåliga människor alltså. Men konstlade. Vad beror detta på ?