2022-11-08, 20:03
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Äh, den där är som en cybermås, skiter ur sig några surkukskommentarer nästan varje dag.
Ja det finns ju tyvärr en hel del sådana på forumet. Men,men det är ändå därför man älska flashback. 😃
Citera
2022-11-08, 20:19
Medlem
zombie-nations avatar
Tycker det är jobbigt med alla som säger att det inte är dyrare och jämför standardpriser förr med extrapriser nu. Som om man hittar allt på extrapris. Finns väl ingen som skippar allt utom extraprismat eller enbart rotar bland kött som går ut samma dag och är helt grått?

Det är väl bra att vissa kan handla som vanligt. Men det lär ju inte sluta nu. Fler och fler kommer märka att det är jobbigt. Men visst, försök att förneka det tills det drabbar er.

Tycker det är deppigt att ägg har ökat med 100 % för det var billig och fin mat.
Citera
2022-11-09, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Mmm grattis eller något. Vad gör du ens i den här tråden då? Kör din Rolex upp i röven så snackar vi.

Dessutom måste du ju driva med mig 1969 var svenska kronan på samma nivå som Schweitzer franc. Iofs kan det ha gått upp 140% sedan dess men tro inte att du som svensk tjänat på det direkt. Kronan kontra Schweizerfranc har gått från 1:1 till en tiondel sedan dess, så usel är vår valuta.

Precis.

Uppgången är säkert 1400%.

Eller 1400000%.

Vilket var min poäng. Om det nu inte framgick.
Citera
2022-11-09, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Utematen har gått upp ganska rejält i mitt tycke. Var ju bara något åt sedan en lunch kostade under hundringen, nu går det lätt på 129:- för en vanlig måltid.

Ca ett halvår sedan ovan inlägg... i min mellansvenska stad så är lunchpriset på runt 140 kr nu. För ett år sedan var det runt en hundring. Blir nog till att sluta äta lunch ute nu.

Blev lite upprörd igår när ett av mina lunchhak serverade vegetarisk chilikryddad höstgryta med morötter, pumpa och ris plus kolsyrat kranvatten. Det var fanken inte värt 140 spänn.
Citera
2022-11-09, 18:17
Medlem
TonyMeltdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tycker det är deppigt att ägg har ökat med 100 % för det var billig och fin mat.
Relativt sett har eko-ägg blivit billigare än GMO-soja-äggen
Citera
2022-11-09, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum442
Ca ett halvår sedan ovan inlägg... i min mellansvenska stad så är lunchpriset på runt 140 kr nu. För ett år sedan var det runt en hundring. Blir nog till att sluta äta lunch ute nu.

Blev lite upprörd igår när ett av mina lunchhak serverade vegetarisk chilikryddad höstgryta med morötter, pumpa och ris plus kolsyrat kranvatten. Det var fanken inte värt 140 spänn.

Vart fan bor du om lunch kostar 140 spänn?

Jag bor i en medelstor stad och här kostar det ca 110 kr.

Var nyligen och jobbade i Göteborg för några veckor sedan, tror priset där också var nåt liknande, typ 115-120 kr.

Betalar du 140 kr för en lunch så vettefan var du bor, men du överbetalar som fan.
Citera
2022-11-09, 21:06
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMeltdown
Relativt sett har eko-ägg blivit billigare än GMO-soja-äggen

De ekoäggen jag köpt kostade 16 för ett halvdussin, kostar nu 23. Det kanske känns som en liten ökning men nog 17 känns det i plånboken. Dock har äggen gått ner lite, de kostade 28 innan.
Citera
2022-11-09, 21:42
Medlem
Citat:
De ekoäggen jag köpt kostade 16 för ett halvdussin, kostar nu 23. Det kanske känns som en liten ökning men nog 17 känns det i plånboken. Dock har äggen gått ner lite, de kostade 28 innan.

Ja ägg som allt annat har gått upp rejält i pris.
Stör mig mest på mejerivaror som tagit nån slags snabbväg till himlen, de har gått upp så extremt mycket i pris att man börjar få nåt slags hat mot alla mejeriföretag. Van fan! kolla på smör och bregott osv, det är ju fan helt fantasilösa höjningar. Är dom helt jävla störda i huvudet? Höjningar på typ 40%.

Hoppas verkligen att jättemånga slutar köpa produkterna och att företagen går i konkurs. Kvar blir några företag som sedan kan bedriva mer rimliga priser.
Citera
2022-11-09, 21:48
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Ja ägg som allt annat har gått upp rejält i pris.
Stör mig mest på mejerivaror som tagit nån slags snabbväg till himlen, de har gått upp så extremt mycket i pris att man börjar få nåt slags hat mot alla mejeriföretag. Van fan! kolla på smör och bregott osv, det är ju fan helt fantasilösa höjningar. Är dom helt jävla störda i huvudet? Höjningar på typ 40%.

Hoppas verkligen att jättemånga slutar köpa produkterna och att företagen går i konkurs. Kvar blir några företag som sedan kan bedriva mer rimliga priser.

Det är slut på bregottätandet här (köpte en annan sort men samma princip). Nu blir det lättmargarin som känns kvalmigt. Men inte att jag betalar 65 kronor för en bytta. Det känns verkligen absurt.

Bland det dyraste man kan äta nu är bröd, bregott och ost. Som borde vara det billigaste.
Citera
2022-11-09, 21:52
Medlem
Mejeriprodukter är svindyrt nu, men kött är värre. Snudd på omöjligt att hitta bra nötfärs för under 100 kr kilot om man inte vill ha 20% fetthalt. Kyckling är löjligt dyrt och fisken ska vi inte prata om, tillochmed vanliga fiskbullar kostar 30% mer nu än för ett år sen. Och äggen är skrämmande dyra, så oavsett ursprung kan man nog konstatera att protein ökat mest, bortsett från lyxvaran kaffe. Då har jag inte vågat kolla prisutvecklingen för skaldjur, ska erkännas. Den snytingen spar jag till nyår.

Så, då fick jag ur mig dagens gnäll.
Citera
2022-11-09, 22:07
Medlem
Citat:
Det är slut på bregottätandet här (köpte en annan sort men samma princip). Nu blir det lättmargarin som känns kvalmigt. Men inte att jag betalar 65 kronor för en bytta. Det känns verkligen absurt.

Bland det dyraste man kan äta nu är bröd, bregott och ost. Som borde vara det billigaste.

Håller helt med. Jag äter inte ost själv, men frun gillar äta mycket bröd, smör och ost, men det är ju nästan så man klassar det som lyxvaror nu för tiden, som att vissa köper oxfilé till helgen,

Jag köper nästan aldrig oxfilé, kanske händer som högst en gång per år. Nu måste jag börja klassa bregott och ost på samma sätt, för det är galna, riktigt sjuka priser på det.

Frun får fan äta nåt annat än ost och bröd.
Citera
2022-11-09, 22:10
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Håller helt med. Jag äter inte ost själv, men frun gillar äta mycket bröd, smör och ost, men det är ju nästan så man klassar det som lyxvaror nu för tiden, som att vissa köper oxfilé till helgen,

Jag köper nästan aldrig oxfilé, kanske händer som högst en gång per år. Nu måste jag börja klassa bregott och ost på samma sätt, för det är galna, riktigt sjuka priser på det.

Frun får fan äta nåt annat än ost och bröd.

Knäcke med leverpastej är fortfarande hyfsat billigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in