Citat:
Ursprungligen postat av
lone star
2 saker som jag upplever ökat mycket i närtid är: Bregott 70-75kr stor förpackning. Toalettpapper ca 45kr 6 rullar. Sen duggar jag tyvärr äta hönö skärgårdskaka runda. Låg länge på 25-30kr nu är det väl snarare 40-45kr som börjat gälla

Det är ju groteska höjningar på maten, handlarna passar på att tjäna pengar när folk är beredda att betala mer. Jag handlar mest på ICA, då ser det ut så här: Grillad kyckling brukade jag köpa förr till middag, inte nu mer. DÅ 45 kr för en grillad, NU 89 kr. Vanligt stekmargarin, DÅ ca 10 kr, NU 20 kr. Sjuka prishöjningar, säker dubblat. Och folk handlar ändå, svenskar är tyvärr så jävla rika att de skiter i om maten kostar 10000kr/mån istället för 5000kr/mån som förr - man handlar ändå. Det är vi pensionärer som får äta havregrynsgröt istället för falukorv. Men vad då, det kanske är nyttigare..?
Och det är väl ingen annan än miljöpartister som tror att folk åker mindre bil nu när dieseln kostar 28kr/l än när den kostade 15kr/l för ett år sedan? För vi åker inte bil för att det är så himla roligt, utan för att vi behöver bilen för att hinna med "livspusslet". Det är bara barnlösa miljöpartister som både bor och arbetar i Stockholms innerstad som tror att bilen är ett nöjesredskap och inte en nödvändighet.