2022-11-08, 15:58
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChainSawMan
Kvittar vilken tränare Sverige har. Den brutala sanningen är att spelarna som helhet är för usla för att kunna vinna några titlar.

Det förefaller vara problemet, egentligen två kanske. Spelarna håller för dålig kvalitet och många är inte med i startelvan i sina lag. Ledningen är också för dålig, behövs en chef som är lite närmare spelarna tror jag, en som Graham Potter eller Rydström.

Varför skulle Tottenham släppa Kulucevski till betydelselösa träningsmatcher, när han blev skadad i en landslagsmatch senast?
Citera
2022-11-08, 16:10
Medlem
Statsminister2030s avatar
Janne skulle gått för längesen. De sitter alltid kvar för länge. Finns problem med det och ett är att det ofta blir samma trupp och samma elva, med nåt undantag. Det andra är att man kör på för länge i samma spår och allt blir slentrian. Nu blev det ju i och för sig ett byte av spelsystem men det nkev ju fiasko
Citera
2022-11-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Det förefaller vara problemet, egentligen två kanske. Spelarna håller för dålig kvalitet och många är inte med i startelvan i sina lag. Ledningen är också för dålig, behövs en chef som är lite närmare spelarna tror jag, en som Graham Potter eller Rydström.

Varför skulle Tottenham släppa Kulucevski till betydelselösa träningsmatcher, när han blev skadad i en landslagsmatch senast?

Rent generellt har Sverige just nu alldeles för dåliga defensiva spelare. Ytterbackarna har varit en katastrof länge. Det funkade OK så länge Lustig spelade högerback fast i en egentlig trebackslinje.
Krafth och Augustinsson har varit rent ut sagt usla. Mest beroende på dåligt med speltid. Och mittbackar har vi knappt några längre mer än Lindelöf.
Defensiva mittfältare är lika dåligt sen Sebastian Larsson slutade. Ekdal är ständigt skadad.
Kristoffer Olsson tappade formen helt för två år sen.
Cajuste är för ojämn och varit skadad (men har grym potential)
Och Janne har nu testat många alternativ. Ingen har sett bra ut över flera matcher

Om mer än halva laget inte fungerar så hjälper det inte att det finns hyfsade offensiva spelare längst fram som aldrig får bollen
Citera
2022-11-08, 16:44
Medlem
Janne redovisar bara hur läget ser ut, ser inget märkligt med det.

Att resultaten inte kommer beror på att Sverige är ett litet fotbollsland helt enkelt.

Massor med skador sabbar dessutom kontinuiteten.

Sverige har fler spelare än nånsin att tillgå men det blir varken hackat eller malet när det är svängdörrar.

Hur många spelare var aktiva i landslaget -94 t ex? Inte speciellt många, men vi hade ett LAG som var samspelt.
Citera
2022-11-08, 16:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Jag tycker fan det får räcka.
Janne bidrar till uselt spel som ger usla resultat!
På det en usel känsla med en dampgubbe som antagligen skrämmer folk med sitt skrikande. Han är tre gånger värre än Klopp på sin värsta dag, varje jävla dag varje jävla presskonferens varje jävla gång.
Han uppvisar också svaghet och uselhet genom sitt hattande med taktiker.

Men nu får det faktiskt fan vara nog på allvar!
Går ut och åmar sig för att Kulusevski bland fler inte kommer till landslags samlingen.
Spelarna i fråga är halvskadade och just dejan som spelade halvskadad sist blev borta långt tid från Tottenham och när han får spela där så gör han intryck.
Ska gubbjävlen tvinga unga talanger att spela en oviktig match före deras hälsa för att Janne är rädd att han kommer förlora dessa matcher också. ( Ja jag lovar det kommer vara grått trist uselt och tråkigt spel)
Sparka hela jävla förbundet. Sverige är inte så här dåliga på fotboll. Vi är inte det. Släng Janne sparka alla och ta in lite kompetenta personer. Janne är en assisternade lagledare för fan! Ljungberg är bättre Rydström är bättre många föer är möjliga kandidater.
Tills dagen Janne inte är FK bojkottar jag nu svenska landslaget helt.

Vad känner ni?
Stinker verkligen historielöst och okunskap när man gnäller så mycket på Janne så bojkotta för all del det är ingen som bryr sig.
Citera
2022-11-08, 16:55
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Stinker verkligen historielöst och okunskap när man gnäller så mycket på Janne så bojkotta för all del det är ingen som bryr sig.
Erik Hamren var bättre......
Citera
2022-11-08, 16:59
Medlem
Jag håller med. När det riktiga fotbollslagen Te.x Danmark rustar för VM så höjer Janne tonen angående trötta landskamper som inte betyder ett skit.

Vi skulle varit i VM Janne, det är där folkfesten är, folk skiter i om ni gör fina landskamper nu det är försent. Gubbjävel
Citera
2022-11-08, 17:03
Medlem
Neroxxs avatar
Tror även ett problem är upplägget med det "nya" nations league. Det gör det svårt för ett landslag att laborera med nya spelare oxh spelstilar. Man måste hela tidsn försöka ha de bästa spelarna då varje match är viktigt. Innan kunde man låta sina självklara spelare stanna i klubblaget och testa med nya obeprövade förmågor. Näää, dst nuvarande systemet är inte gynnsamt tyvärr. Problemet är större än just Janne, vi i Sverige har inte riktigt kunnat anpassa oss med det nya systemet (även fast jag inte tror det är gynnsamt för nationer generellt).
Senast redigerad av Neroxx 2022-11-08 kl. 17:06.
Citera
2022-11-08, 17:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Erik Hamren var bättre......
Nej då floppa vi i två EM och bomma VM. Nu har vi vunnit gruppen i VM och EM men bomma VM i Qatar och på senare tid floppat i NL och jag kan köpa att han har kniven mot strupen och vid flopp i EM-kvalet nästa år är det hejdå men folk som ska in å vråla över hans uselhet är obefogat och fel.
Citera
2022-11-08, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Trupputtagning imorgon kl 12! Hoppas och tror att Janne kommer gå tillbaka till 4-3-3/4-2-3-1 den här samlingen. Nu är många fler tongivande spelare tillgängliga, och experimentet lär därför gå bättre än i somras. Väldigt få av våra offensiva spelare trivs i ett 4-4-2.

Tycker det här känns som en rimlig 26-mannatrupp!

Målvakter
Robin Olsen
Kristoffer Nordfeldt
Andreas Linde

Försvarare
Victor Lindelöf
Isak Hien
Carl Starfelt
Aiham Ousou
Emil Holm
Joel Andersson
Ludwig Augustinsson
Elias Andersson

Centrala mittfältare
Albin Ekdal
Jens Cajuste
Mattias Svanberg
Kristoffer Olsson
Jesper Karlström
Samuel Gustafson

Yttrar/Offensiva mittfältare
Emil Forsberg
Dejan Kulusevski
Viktor Claesson
Jesper Karlsson
Anthony Elanga
Ken Sema

Anfallare
Viktor Gyökeres
Mikael Ishak
Robin Quaison

Bästa elvan
Olsen
Holm, Lindelöf, Hien, Augustinsson
Ekdal, Cajuste
Kulusevski, Forsberg, Karlsson
Gyökeres
Prickade ändå in 21 namn! Starfelt, Ekdal, Cajuste, Kulusevski hade såklart varit med om deras klubbar släppt dem. Förstår dock inte varför Janne bara ut et vänsterback? Litar han på att Joel/Holm kan täcka upp vid behov? Att han inte hittar någon renodlad vänsterback, som anses bra nog för A-landslaget, bakom Ludde känns väldigt problematiskt. Hade varit spännande med exempelvis Elias Andersson, som jag föreslog, eller Eric Kahl.
Citera
2022-11-08, 17:22
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Jag tycker fan det får räcka.
Janne bidrar till uselt spel som ger usla resultat!
På det en usel känsla med en dampgubbe som antagligen skrämmer folk med sitt skrikande. Han är tre gånger värre än Klopp på sin värsta dag, varje jävla dag varje jävla presskonferens varje jävla gång.
Han uppvisar också svaghet och uselhet genom sitt hattande med taktiker.

Men nu får det faktiskt fan vara nog på allvar!
Går ut och åmar sig för att Kulusevski bland fler inte kommer till landslags samlingen.
Spelarna i fråga är halvskadade och just dejan som spelade halvskadad sist blev borta långt tid från Tottenham och när han får spela där så gör han intryck.
Ska gubbjävlen tvinga unga talanger att spela en oviktig match före deras hälsa för att Janne är rädd att han kommer förlora dessa matcher också. ( Ja jag lovar det kommer vara grått trist uselt och tråkigt spel)
Sparka hela jävla förbundet. Sverige är inte så här dåliga på fotboll. Vi är inte det. Släng Janne sparka alla och ta in lite kompetenta personer. Janne är en assisternade lagledare för fan! Ljungberg är bättre Rydström är bättre många föer är möjliga kandidater.
Tills dagen Janne inte är FK bojkottar jag nu svenska landslaget helt.

Vad känner ni?
Det går bra för mig. Hej då!
Citera
2022-11-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Kul med Emil Holm och Samuel Gustafson. Edit: Inser nu att det är Samuel Gustafson snarare än Simon Gustafson. Är Samuel bättre numera?

Tydligen har en del spelare blivit stoppade av sina klubbar då dessa träningsmatcher inte äger rum på FIFA-datum.

Spelarna som har blivit uttagna men stoppade av sina klubbar: Dejan Kulusevski, Albin Ekdal, Jens Cajuste, Carl Starfelt, och Mattias Johansson.

Borta pga skador: Alexander Isak, Daniel Sundgren, Martin Olsson, och Gabriel Gudmundsson

Källa: https://www.svenskfotboll.se/nyheter/landslag/2022/11/gustafson-och-holm-debutanter-i-anderssons-novembertrupp/
Samuel har ju varit Allsvenskans kanske bästa spelare i år. Janne nämnde också att Krafth, Helander, Joakim Nilsson, Hjalmar Ekdal, Milošević, Mrabti, Jeremejeff och Zlatan är borta pga skador (även om alla såklart inte hade blivit uttagna).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in