Ja det är klart du fiskar i dom vattnen, lite storhetsvansinne men önska kan man.
Pep Guardiolas stil och teknik.
Spanjoren föredrar en disciplinerad spelform med fokus på innehav med aggressiv press. Hans 3-4-3-uppställningen har visat sig vara effektiv främst när motståndarlaget spelare med två anfallare. Medan Guardiolas lag är kända för sin betoning på innehav är också styrandet av spelet av hög betydelse i hans tränarstil.
Janne Andersson blev svensk förbundskapten efter EM 2016 och därefter ledde han landslaget till en VM-kvartsfinal år 2018 och kvalificerade Sverige för EM 2020. Förra kontraktet sträckte sig över VM 2022, den nuvarande förlängningen han skrev på 2020 sträcker sig över EM 2024.
Vem vill du ha som förbundskapten istället för Andersson?
Vänskapsmatch med Skottland... de spelar lika tufft ändå,
vilket resulterade i att två polska anfallare blev skadade Milik (20 mål i Marseille) muskelskada och Piatek (Fiorentina) sju stygn på achilleshäl och mittbacken Salamon (196cm) ljumskskada.
Nu återstår det bara en anfallare från den amerikanska MLS ligan + Lewandowski som vilades i den matchen.
Är både Milik och Piatek borta från matchen mot Sverige? En skänk från ovan i så fall. Nu behöver vi bara sätta tre man på Lewandowski så är saken biff
Det är ju spelarna som spelar, så vore de så bra som du säger skulle det väl se bättre ut... en landslagstränare kan inte göra jättemycket taktiskt, finns alldeles för lite tid för det.
Det handlar ju om att ta ut de bästa spelarna och få det att fungera. KO och AE funkar inte på im. Släng in foppa där istället. Elanga och kulan på kanterna. Isak och Quasion längst fram.
När han står och väntar vid sidlinjen för att bytas in i matchen senast mot Tjeckien. Jag såg en bild i en kvällstidning igår och jag hittar den inte idag. Det såg så oerhört ödesmättat ut då han står där ensam.
Kändes som om allt var på väg åt h-e.
Önskar få den bilden, det är alltid någon som brukar vara bra på att fixa det.
Lite oväntat att man bytte in honom i det läget, är väl kanske ingen överdrift?
Spelmissbruk, diabetes och såld till Polen (eller hur det nu var).
Trevligt slut hursomhelst.
aik vad hade ni en utbytt Olsson och en mållös Isak.
Inte för att jag bryr mig om AIK öht men Isak och Quaison är väl båda gnagetprodukter och det vore ju extremt konstigt att säga att de inte var involverade i vinsten.