Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
En tanke är att personen som skrivit på Instagram läst tråden innan kommentaren skrevs. Men visst kan det vara ett triangeldrama. Har tjejbråkats för mindre.
Tror de står i media om att hon beställer med app och hämtar i McDrive.
Tänker samma där att en avtuppad kompis kan man snacka bort i sista instans t o m kanske men svårare en kompis inlindad i matta när grannen öppnar dörren för femtioelfte gången denna natt.
Resväska funkar men dunsar nog mer än att köra ”naturale” alltså släpa/bära.
Det kan ju eka i såna här trapphus rätt bra då de är väldigt kala men som sagt det verkar ha gått vägen om så TT var medvetslös, full, död.
Sen finns ju chansen att dunsarna var en aspackad MH och att JJ skulle ut och kolla en brottsplats som ligger på väg hem från Nöjet. Alltså utanför bostaden. Men allt tyder på att TT varit i bostaden. JJ pratar med kompisar nästa dag osv.
Ja, du hade så rätt. @BlueGypsy skrev att inlägget inte är gjort av någon som bor i Vetlanda.
Just det, minns nu McD appen.
Resväska är nog väldigt svårt även om den är rymlig, och jag har svårt att tänka ut hur de gjort. Som sagt, lite för klassiskt att bli påkommen bärandes på en ihoprulad matta med ett lik inuti... mitt i natten.
Det sista alternativet du tar upp, att döda Tove utanför, stämmer kanske dåligt med sparkar inne i lgh, efter att grannen ringt på. Ingen öppnar, men sedan kommer ut ur lgh. Utan Tove.
Det mesta pekar väl på att hon dödades där inne vid det tillfället.
Det kanske kommer att visa sig hur Tove dog, men förmodligen inte någon exakt tid för döden. Det kommer istället behöva fastställas via tidslinjen.
Tack och lov så finns grannens uppgifter(!!!!), övervakningsbilder och på det förmodligen mycket it- bevsining.
Jag tror säkerligen att det kommer att finnas annan bevisning som binder tjejerna till mordet genom den tajta tislinje och annan bevisning.
Jag tror att det med säkerhet finns något som de tranporterat Tove i. Detta finns antingen på plats där kroppen hittats, hos pappan i något uthus eller dumpat någonstans. Kommer något saknas som någon vet har funits i lgh/förrådet eller hittar man något som kan kopplas till JJ:s lgh?
Grannens bil, finns det spår från Tove? JJ har suttit i framsätet. Har JJ bytt om, eller har brottet varit helt oblodigt?
I JJ:s bil, finns det hår, fibrer, DNA från Tove?
Jag tror att det kommer att bli så tajt med bevisning (tidslinjen, uppkopplingar och var kroppen hittades) att även om man inte kan säg var Tove dött, så kan man utesluta annan gm.