2022-11-07, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Rent spontant känner jag väl att JJ och MH borde inaktivera eller göra sina konton på social media privata med hjälp av deras advokater.

Och förstöra eventuella bevis? Det får de inte.
Citera
2022-11-07, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-t
Jag kollade också upp detta för någon dag sedan. Ingen i familjen följer MH på Facebook längre. Det kan ju bara vara pga att de inte vill att folk ska veta vilka de är. De lär ju ha sett vad folk skrivit på MHs bilder tex.
Det är ju en av de största synderna att döda en annan människa. Men minns inte hur det brukar vara i andra fall när unga människor har mördat en jämnårig, brukar föräldrarna avfölja sina egna barn? Nu är jag fördomsfull men de kanske lättare känner de kan bryta all kontakt med henne för hon inte är deras biologiska barn? Fast egentligen handlar det mest om deras rykte i församlingen.

Tror ni vi får mer information idag eller i veckan om utredningen?
Citera
2022-11-07, 09:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ok, tack. Visst verkar skribenten trovärdig. Mina två frågetecken blir, tar man vägen genom centrum med risk att bli igenkänd eller fångad på kamera istället för en mer avskild väg? Kan detta vara en plats polisen beskriver som nyckelplats?

Två unga tjejer som står med ett mord på halsen... jag tror inte de tänker på kameror i den här situationen, om ens allas. Om man inte varit inne på krimtrådar, haha. Eller själv är kriminell.

Kameran sitter visserligen väldigt synlig, men vem vet att den filmar ut på Nygatan?

Här ser man den vita kameran på pumptakets vänstra hörn:

https://www.google.se/maps/@57.4272982,15.0911213,3a,63.7y,13.25h,89.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGJYRdj6HlTKSsSHUA3vksA!2e0!7i1 3312!8i6656
Citera
2022-11-07, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Härligt att du är tillbaka Greven! Jag la märke till att det bara är dokument gällande JJ som finns under Tingsrättens beslut om åtalsförlängning. Här kommer motsvarande för MH.
AB 46 = Protokoll
AB 47 = Häktningsbesked

https://delafil.se/c2e7242c306d2d10/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_46.pdf
https://delafil.se/f33acad2cd4fd6a6/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Aktbil_47.pdf

Nu har jag inte hunnit läsa ikapp nattens/morgonens inlägg, men om de får sitta bland andra intagna.. kan de inte prata med varandra då och planera inför förhör mm? De borde väl hållas isär från varandra under denna tid?
Citera
2022-11-07, 09:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Jj kanske skulle ut och köra fram bilen ? Men så möter hon grannen och blir lite ställd så hon säger hon skall till donken ?

Ja, logiskt.
Det är nog det troligaste.

Är man riktigt iskall, då kanske hon efter samtalet tänker på att någon snart kommer att ringa/komma till JJ och det är viktigt att få undan cykeln. Men det tror jag inte på riktigt.
Tidigare tankar har varit att hon var på väg att göra sig av med grejor, som mobil, väska mm, men det tror jag inte heller längre.

Planen har nog varit att flytta kroppen i första hand, och under resans gång ta hand om mobilen.

Tömningen av dammen indikerar att man har haft anledning att tro att den kan ha legat där.
Citera
2022-11-07, 09:47
Medlem
Är det bara jag som tror att dem två killarna som syntes vid den röda bilen vid mc Donalds kanske är involverade på ngt vis? Och därför ringer in och säger att det är dem bara för att vilseleda polisen?
Citera
2022-11-07, 09:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Till alla som tror att hon mördades utanför lägenheten: Jag tror att oljud i lägenheten/dunsar/sparkar i väggen sänker er teori totalt
OM det inte är så att MGM i ren frustration över att allt gick åt h_e själv åstadkom dunsarna och bankandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babidibo
Nu har jag inte hunnit läsa ikapp nattens/morgonens inlägg, men om de får sitta bland andra intagna.. kan de inte prata med varandra då och planera inför förhör mm? De borde väl hållas isär från varandra under denna tid?

De hålls isär. Helt säkert.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Varifrån kommer uppgifterna om när och var de fastnat på film?

Undrar om MH sov hos JJ eller om hon gick hem, satans vilken ångest vakna upp med detta
Citera
2022-11-07, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babidibo
Det står att det får meddelas restriktioner inom vissa saker. Bland annat att sitta med andra, vistas i gemensamma utrymmen osv.
Citera
2022-11-07, 09:57
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Undrar om MH sov hos JJ eller om hon gick hem, satans vilken ångest vakna upp med detta

De låg nog nakna i varandras armar i JJs säng.
Citera
2022-11-07, 09:57
Medlem
Vad vet vi egentligen om MH:s rörelesemönster på söndagen? Är hon hemma eller vart befinner hon sig?
Hon är ju även häktad för sannolika skäl så jag tror givetvis hon är helt med på detta, inte så oskyldig som många här inne menar. Visst hon ser ju harmlös ut på hennes Tiktok men skenet bedrar givetvis.

Mitten av denna veckan menade GW på att obduktionen är klar och man kan förhoppningsvis då fastställa hur Tove blev mördad. Bör framkomma rätt mycket om fallet denna vecka om man då ska tro GW vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in