2022-11-06, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det va väldigt mycket, men säger inte så mycket om han i övrigt.
Bodde i Västerås fyra mån.Vad kan ha gjort där?.
Citera
2022-11-06, 19:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis men de kanske blir ännu svårare att bära någon i. Om ens praktiskt möjligt. Däremot så kan ju något ha funkat som ett underlag i bilen. Som de dessutom lämnat kvar på fyndplatsen med allt vad det innebär…

Men ibland ska man inte krångla till det. Tar nån minut för dem att släpa/bära ut henne och sen iväg. Hoppas de lämnat spår i trappor och på dörrar, väggar och golv.

Jag tänker bara att de vet ju att grannen är vaken efter McD. Vet inte om de har kiköga på dörren, men det borde ju vara väldigt känsligt att komma dragandes på ett lik så nära inpå allt.

Alltså, det är så kort inpå fter det att de kommit hem.

Grannen är dessutom lite uppmärksam på att JJ verkar stressad, inte sig själv. Hon verkar inte vilja prata om kompisen som är full, utan försöker byta samtalsämne hela tiden när ha frågar om kompisen. Frågan är om hon märkte att han verkade notera att hon inte var som vanligt.

Förmodligen blev grannen ändå lugnad av tt JJ verkade må ok, men våghalsigt till tusen att sedan bära ner ett lik.

Jag hade nog trott att de väntade en längre stund.

Fattar inte hur JJ år med MH på tåget om inget är planerat?
Citera
2022-11-06, 19:21
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tänker att ett sådant vittnesmål skulle kunna ligga till grund för rubriceringen människorov.

Jag vill understryka att jag spekulerar, osäker på om ett vittne kan förbjudas att yppa vad denne har iakttagit.
Det är ovanligt med yppandeförbud.
https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/rattegangen/yppandeforbud/
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Kul för familjen Hellman när polisen stormade in med hund. Mamman fick en chock och fadern en hjärtattack. Undrar om deras tro på Gud har ändrats. En gud som straffar dem fast de levat så gudfruktigt

Tja, en Gud är ju inte att lita på........

Citat:
En bil kan stå mellan soptunnor och hörnet av huset. En liten bil lämpar sig bäst.

På bakgården får det plats tre bilar om de trängs lite på asfalten mellan gräsmattan och det gamla garaget. Närmast garaget står en granne på entréplan. Volvo.

Sen kör de upp tre(-fyra?) bilar på gräsmattan och använder den som parkering. Bl.a grannen längst upp och familjen under.

Ja, jag har för mig att en skribent i tråden även hävdat att JJ brukade parkera sin bil på den platsen, det var liksom "hennes plats".

Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Jag är väldigt säker på att detta uttalande av advokaten kom innan Tove hade hittats. Alltså det kom i samband med omhäktningen på förmiddagen.

Och det är ju så. Det liknar inget annat. Två väldigt unga tjejer är då i nuläget misstänkta för människorov. Det är väldigt ovanligt.

Uttalandet kom samma dag som kroppen hittades. Men innan vi på FB och media visste något.

Citat:
Ursprungligen postat av LordCurtBitch
Ett hyfsat enkelt sätt att få ner kroppen på är väl att kasta den från fönstret..?

Välkommen till Flashback! Hatten av, första inlägget!

Risken var nog stor att kroppen då landade på grannarnas balkong.....

Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jag kan se att han i alla fall har 6 st olika folkbokföringsadresser senaste två åren.

En skribent hävdade tidigt i tråden att han varit på fosterhem, men jag tycker att han liksom är för gammal för det......men det finns familjehem för vuxna men det brukar då gälla missbruksproblematik eller funktionsnedsättning.
Citera
Medlem
Bollkalle19s avatar
Jag tror vi kan vara lugna. Polisen har agerat föredömligt snabbt.
Ingen, framförallt inte de mgm, kunde tro att det skulle gå så här snabbt.

Polisen genomsöker lägenheten redan på Söndagen och för att förhindra bevisförstörelse, haffade dom tjejerna på måndagen.

De måste ha hittat något som tyder på att TT inte har "lämnat" eller "stannat" i lägenheten av egen vilja, så att säga.

Helt klart bästa utredningen hittills. Snabbt, effektivt och inget läckage. De verkar ha allt under kontroll.

Jag ser fram emot FUP.
Citera
2022-11-06, 19:22
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Helt klart kan någon både sett och hört nåt. Eller sett bilen på stan.
Därför man blev lite förvånad över att viktiga vittnen satt i pod och media och blev intervjuade om detaljer den natten.

Ja, det är underligt att ett vittne som kommer att bli kallad till en rättegång sitter och pratar i en pod. Enda anledningen grannen gör det är kanske för att han vet att det inte kommer att funka att använda honom som vittne om och när rättegången startar? Hur trovärdig är ett vittne som pratar vitt och brett om att han hjälpt en mördare att dölja ett brott? Vad tror grannen själv? Tror han att JJ och MH bragt T om livet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag får en känsla av att tjejerna vet om samtalet till Toves pojkvän.

Kanske t o m det är själva starskottet?

Om det är så som det skrevs i tråden i morse, att det på MH:s instagram står om bråk om Toves kille mellan JJ och Tove, då kaske JJ som redan var arg, fick spader när hon hörde samtalet? Det blev droppen?

https://www.flashback.org/sp82311105

Så blir det bråttom sen, då de vet att det kommer att finnas information om att Tove varit hos dom. Så Tove måste ut fortare än kvickt...

Frågan är varför JJ väljer att åka med grannen till McD och vad hon hämtar i lgh. Hon borde redan ha ytterkläder på sig, kanske inte sin egen mobil då. Det är enligt tråduppgift (?) med mobilen hon betalar. Och så medd MH också.

Vad gör MH under tiden? "Packeterar" så att det ska bli ättare att ta ut Tove utan att det syns?

Kanske en riktigt stor resväska finns i förrådet?

Våghalsigt är det att efter allt dunsande sedan ta ut en kropp så snart inpå. Grannen är ju helt klrt vaken.

Den måste ha varit emballerad på något vis för att man ska kunna gå utan att bli ertappad med ett lik i trappen.

En tanke är att personen som skrivit på Instagram läst tråden innan kommentaren skrevs. Men visst kan det vara ett triangeldrama. Har tjejbråkats för mindre.

Tror de står i media om att hon beställer med app och hämtar i McDrive.

Tänker samma där att en avtuppad kompis kan man snacka bort i sista instans t o m kanske men svårare en kompis inlindad i matta när grannen öppnar dörren för femtioelfte gången denna natt.

Resväska funkar men dunsar nog mer än att köra ”naturale” alltså släpa/bära.
Det kan ju eka i såna här trapphus rätt bra då de är väldigt kala men som sagt det verkar ha gått vägen om så TT var medvetslös, full, död.

Sen finns ju chansen att dunsarna var en aspackad MH och att JJ skulle ut och kolla en brottsplats som ligger på väg hem från Nöjet. Alltså utanför bostaden. Men allt tyder på att TT varit i bostaden. JJ pratar med kompisar nästa dag osv.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Där är nog skälet till osämjan mellan JJ och TT. Likaså pojkvännens, i mina ögon, egendomliga beteende efter försvinnandet.

Det här fallet kan ha slående likheter med hästtjejen Jonna Henningssons göranden i Askersund, inklusive ”pojkvännens” beteende.
Det är en fråga, inget påstående, så det kan vara en spekulation likt de som förekommer här.
Citera
2022-11-06, 19:23
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Bodde i Västerås fyra mån.Vad kan ha gjort där?.
Läs adressen igen, inte orten Västerås.
Citera
2022-11-06, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Problemet är att grannar brukar ha fönster rakt under dina egna i flerfamiljshus. Ganska stor risk att grannen råkar se kroppen susa förbi fönstret. Låter nog en hel del när den träffar marken också. Sen lämnar den massa blodspår efter sig.
Så är det ju men tror de flesta i huset ligger och sover vid tiden då kroppen lämnar det. Blodspår finns det risk för, men det är ett fall på 6-7m och har inte JJ lägenhetsfönstret mot trädgården?
Tänkte bara att det förmodligen är enklare än att bära ner den.
Citera
2022-11-06, 19:24
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reveenka
Hva er grunnen til at det ikke ble påbegynt obduksjon med en gang? Hvorfor vente?

Den makroskopiska delen av obduktionen säkerligen redan klar.

Nu väntar vi på alla provtagningar, mikroskopering av tagna preparat etc.

Patologer och lab-personalhar annat att göra på sin helg än att jobba.
Citera
2022-11-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tänker att ett sådant vittnesmål skulle kunna ligga till grund för rubriceringen människorov.

Jag vill understryka att jag spekulerar, osäker på om ett vittne kan förbjudas att yppa vad denne har iakttagit.

Ja som grund ihop med det vi ännu inte vet som åklagaren la fram i häktningen. Verkade vara en liten lunta.

Det är nog fritt fram att prata på inbillar jag mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in