2022-11-02, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Så kanske då att JJs är nu på morgonen och MHs i eftermiddag, eller tvärtom.

Logisk slutsats
Citera
2022-11-02, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är väl troligt att MH och JJ försätts på fri fot idag. Ingenting nytt har framkommit och TT är inte hittad. Kan man inte bevisa att hon har dött så finns det ju inget brottsmål. Det verkar även som MGM är väl medvetna om detta. De har ingen anledning att uttala sig så länge TT är försvunnen. Förmodligen har deras försvarare informerat dem om det.

Själv tror jag jag att förlängningen bifalles, och att det upplevs som ett stort nederlag för tjejerna. Vilket ökar deras motivation till att prata. Nu tror jag personligen att M redan pratat och allt hänger på J.
Citera
2022-11-02, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är väl troligt att MH och JJ försätts på fri fot idag. Ingenting nytt har framkommit och TT är inte hittad. Kan man inte bevisa att hon har dött så finns det ju inget brottsmål. Det verkar även som MGM är väl medvetna om detta. De har ingen anledning att uttala sig så länge TT är försvunnen. Förmodligen har deras försvarare informerat dem om det.
Skulle snarare säga att det är mycket osannolikt att någon av dem släpps idag. Inget nytt har framkommit som talar emot att de kan vara inblandade, alltså bör de skäl som fick dem häktade från början fortfarande vara aktuella. Lägg sedan till att åklagaren väntar på svar från NFC så har du mer än nog för häktning.

Angående det fetade:
De är inte misstänkta (officiellt) för att ha dödat TT så denna invändning är helt irrelevant.
Citera
2022-11-02, 09:05
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/tingsrattens-besked-en-av-de-misstankta-blir-kvar-i-haktet

Intressant att åklagaren släppte på media restriktionerna. Det sägs inte detta klippet ovan men det sa dom på ekot som sändes samtidigt.
Senast redigerad av Wattweke 2022-11-02 kl. 09:09.
Citera
2022-11-02, 09:05
Medlem
Släpp dom o ha span på dom. Avlyssning och span.
Citera
2022-11-02, 09:06
Medlem
En av dem omhäktad tills den 17/11.
Åklagaren har lättat lite på restriktionerna, denne MGM får nu ta del av media (tidningar, radio, tv).
Citera
2022-11-02, 09:07
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
https://sverigesradio.se/artikel/tingsrattens-besked-en-av-de-misstankta-blir-kvar-i-haktet
Och troligtvis den andra med sen?
Ingen annan brottsrubricering?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Skulle snarare säga att det är mycket osannolikt att någon av dem släpps idag. Inget nytt har framkommit som talar emot att de kan vara inblandade, alltså bör de skäl som fick dem häktade från början fortfarande vara aktuella. Lägg sedan till att åklagaren väntar på svar från NFC så har du mer än nog för häktning.

Angående det fetade:
De är inte misstänkta (officiellt) för att ha dödat TT så denna invändning är helt irrelevant.

Dom kommer inte prata så länge hon inte hittats
Citera
Medlem
Citat:
Lyssnade just på första inslaget på P4. MGM deltar inte fysiskt utan på videolänk från häktet i Jönköping, åklagaren är inte heller på plats utan även han via videolänk. Kan fortfarande ge något kanske, men hade en förhoppning om att MGM skulle vara på plats. Helt andra förutsättningar för att läsa av kroppsspråk och stämning då.

Nu spekulerar jag. Men det kan vara så att M s mentala hälsa inte tillåter henne att vara fysiskt på plats. Ser inga andra direkta hinder att inte närvara annars. Jaja, hoppas du får se något intressant eftermiddag iaf!
Citera
Medlem
Citat:

Angående det fetade:

Sen vet man ju inte om det framkommit saker som är för tjejernas fördelar. Kan tänka mig att polis och åklagare tiger ännu mer isåfall. Jag väntar med klump i magen. Otäckt fan.
Citera
2022-11-02, 09:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av L.Salander
Efter att ha lyssnat på podden så önskar jag att han klargjort med extra frågor kring påsen i cykelkorgen. Grannen borde rimligen ha sett den redan när han rätade upp cykeln.
Jag har sagt det förut, och säger det igen - tror det är brorsan som lånar syrrans bil den här kvällen. Men frågan är vem person nr 2 är i så fall? MH som misstas för kille och faktiskt kanske är är JJs bästa vän? Med en keps eller mössa tror jag hon lätt kan misstas för kille...
Makes no sense att de skulle åka i olika bilar när de vistats i samma lägenheten va? sen är ju MH nerbäddad i sängen enligt JJ
Citera
2022-11-02, 09:14
Medlem
1 av 2, omhäktad! so far..
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=981906
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in