2022-11-06, 20:50
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är ju det du gnäller över att de inte ens brydde sig om att följa efter honom till London.

Till slut. Dom skulle ju följa först.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nja, jag vet flera förövare som blivit friade, trots skador på offret/offren, trovärdiga historier från offret/offren osv. Förövarna har då hävdat att offret/offren ville. Och de har sått ett "rimligt tvivel" och därmed blivit friade. Du kan googla "friade från gruppvåldtäkt" så får du upp en radda med ärenden där. Brist på bevis är den vanliga orsaken. Men jag har även läst domar där man gått på MGM historia och friat. Så. Det är som sagt svårt i Sverige att få folk fällda för våldtäkt. Även om det finns bevis, så som du anser är bevis.

Nej, det är uppgifter som kommer från Södersjukhuset. Har inget med feminism att göra överhuvudtaget. Läkare har där träffat kvinnor och män som blivit våldtagna (i den särskilda mottagningen för våldtagna som finns på just Södersjukhuset) och konstaterar att en vanlig reaktion som de våldtagna har beskrivit att de får vid våldtäkt, är just "frysreaktion"/att bli paralyserad. De gjorde d en studie gällande detta och det visade sig vara den vanligaste reaktionen vid våldtäkt. 70% av informanterna beskriver att de blivit paralyserade. Denna reaktion ingår i de tre delarna när systemet blir oerhört stressat. Antingen:
1. Flyr man.
2. Kämpar man och slåss.
3. "Fryser"/spelar död.
Vid våldtäkt har alltså offer oberoende av varandra berättat för läkare på Södersjukhuset att de "inte har kunnat röra sig". Vilket alltså beror på en extrem stressreaktion på grund av rädsla. Detta är alltså något som kommer från medicinsk kunnig personal. Inte från feminister.

Tja, då ska man först och främst kunna försvara sig. Dvs. att kroppen samarbetar, vilket den alltså inte gör hos 70% av de som blir våldtagna. Och de resterande 30% kanske helt enkelt inte vågar försvara sig. Risken finns givetvis att om offret försvarar sig, så tar förövaren till mer våld. Men givetvis finns det också de som skrikit och kämpat och kommit fria därav.

Så folk ska filma sig själva vart de än går, menar du? Ifall någon skulle få för sig att våldta dem, så har de bevis för att en våldtäkt har skett. Ha övervakningskameror hemma och överallt annars. Tja. Kanske lite integritetskränkande, men annars en god ide´. Då kommer de som våldtar garanterat åka dit. och de som falskanmäler kommer också garanterat åka dit. Men fortsatt: våldtäktsförövarna kan hävda att offret ville och falskanmälaren kan spela att hon/han blir våldtagen och har då tom. filmbevis för våldtäkten (trots att det är en lögn). Så nej. Inte ens denna bevisning fungerar. Det finns nog helt enkelt ingen bra bevisning alls. Om inte offret blir mördat också. Då brukar det gå att förstå att våldtäkt faktiskt har skett. Men mördaren kan iof. hävda att det var frivilligt... Det har ju hänt att mördare påstår det.

Och vilka vittnen vill du ska komma till tals för att du ska acceptera att det är en våldtäkt? Denna fråga har du inte svarat på.

Jojo jag kommer ihåg blattetjejen i trappan som det också läkte film på när hon tiggde knark och gjorde exakt samma sak innan, det var aldrig frågan om någon våldtäkt så självklart friades dom.

Det är fortfarande debunkat nazifeministisk trams. Inte ens 70% av soldater blir shell shocked. 0% slampor blir shell shocked.

Alla ska försvara sig och alla kan försvara sig och det handlar lika mycket om att skapa bevis. Om man inte ens bryr sig om att slåss för sitt egen skinn varför i helvete skall andra göra det. Vi lär kvinnor att sluta vara våp med offerkofta.

Vet du att du våldtas i sovrummet så släng upp en kamera i sovrummet.

Dom vittnen som fanns där.

Citat:
Premisserna för sex har ändrats om hon har sönder kondomen med flit, mot din vilja. Hon kanske rider dig. Är starkare än dig. Du märker att hon mixtrar med kondomen. Du känner att "nu kör vi barbacka, vilket jag sagt nej till". Du får inte bort henne, fast du försöker och säger ifrån "nej sluta, jag vill inte!". Hon ler och säger "nu kände jag att jag fick din försats!".
Detta är definitivt en våldtäkt.

Hahaa, skulle nog bli lite kär i henne och sen får hon den i rumpan istället.
Citera
2022-11-06, 22:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Det behövs det inte. Du kan också kolla in Fallet Ulf även om 5 timmar dokumentär kanske är lite för långt för din sort.

Jag vill inte ha ett godtyckligt jävla nonsenssystem där ALLT är våldtäkt om kvinnan får för sig det. Jag vill inte ha ett system där jag varje natt kan dömas för våldtäkt eftersom jag mellan knull 4 och 5 inte frågade om det var okej att rulla över henne på mage och tränga in IGEN. Jag vill inte ha ett system där det ens är möjligt att döma män till 10 års fängelse helt utan bevis, helt utan vitten och helt utan trovärdig historia. Har vi inte rättssäkerhet så kan vi lika gärna lägga ner domstolar helt och hållet nämligen får då är det ett statligt lotteri där man använder våldsmonopolet för att tvinga dig till straff och sant eller inte spelar ingen roll, så som alla diktaturer någonsin har sett ut så du är direkt historielös i dina ståndpunkter.

Jag tror vi kan lösa många våldtäkter. Beror på hur dom ser ut.

Vi har inte ett rättsystem där man döms utan bevis, utan vittnen eller utan en trovärdig historia.

Rättssäkerheten gällande våldtäkter har historiskt varit låg, och är fortfarande, för offren då alltså. Jag tycker ju att det är bra att man skärper lagarna, det har varit ganska fritt fram att våldta utan konsekvenser genom tiderna.
Citera
2022-11-06, 22:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Jag delar hans bedömning av läget.

Pfft, du har inte en aning om vad du pratar om, det är ganska tydligt 😂
Citera
2022-11-06, 23:09
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vi har inte ett rättsystem där man döms utan bevis, utan vittnen eller utan en trovärdig historia.

Rättssäkerheten gällande våldtäkter har historiskt varit låg, och är fortfarande, för offren då alltså. Jag tycker ju att det är bra att man skärper lagarna, det har varit ganska fritt fram att våldta utan konsekvenser genom tiderna.

Jo uppenbarligen har vi det, Ulf är bara en av hundratals män som satt år oskyldigt dömda eftersom det inte finns några beviskrav i våldtäktsmål i Sverige.

Finns ingen rättssäkerhet alls för män.
Citera
2022-11-06, 23:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jo uppenbarligen har vi det, Ulf är bara en av hundratals män som satt år oskyldigt dömda eftersom det inte finns några beviskrav i våldtäktsmål i Sverige.

Finns ingen rättssäkerhet alls för män.

Problemet med denna diskussionen är att du och några andra här drar fram "statistik" och "fakta" från arslet. Dessa flera hundra du pratar om, vilka är det? Och jag köper inte att alla som inte döms är oskyldiga, så vet du det.
Blir rätt oseriöst alltihop när man bara höftar till ett påstående som du gör här.

Och till slut, lägg ner bölandet om att rättsäkerheten skulle vara så fruktansvärd för män. Det är överdrifter och trams.
Citera
2022-11-07, 00:20
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Problemet med denna diskussionen är att du och några andra här drar fram "statistik" och "fakta" från arslet. Dessa flera hundra du pratar om, vilka är det? Och jag köper inte att alla som inte döms är oskyldiga, så vet du det.
Blir rätt oseriöst alltihop när man bara höftar till ett påstående som du gör här.

Och till slut, lägg ner bölandet om att rättsäkerheten skulle vara så fruktansvärd för män. Det är överdrifter och trams.

Räkna på "mörkertal" är ju er paradgren, ni vet ju alltid hur många som INTE anmält tex så klaga inte på det nu. Att det inte krävs några som helst bevis för att dömas till 10 år för svenska män vet vi också sen hur många dessa är vem vet men att det finns massor är det ju ingen frågan om. Sen är jag så klart extra besvärlig när jag säger att 95% är oskyldiga, klart dom inte är men om nu som statistiken sa innan som någon länkade till att 53% av anmälningarna läggs ner för att det inte ens är offret som anmält så skall ni isåfall sluta prata om dom tramsiga jävla "95% läggs ner" också.

Nej våldtäktsmål är ett totalt lotteri för vanliga män som inte har råd med bättre advokat och det vet du med bara det att du inte bryr dig eftersom du är en fittbärare och aldrig riskerar att dömas för våldtäkt.
Citera
2022-11-07, 00:30
Medlem
Citat:
Nä först bokade man in ett möte och var extremt intresserade. Sen sket man i han. 7 år är bättre än 2 liksom.

Detta visar maktmissbruket av svenska rättsväsendet. De hade inget som ens höll för ett åta men behöll efterlysningen på honom i många år så han tvingades sitta inspärrad. Det blev en dom trots att han var oskyldig.
Citera
2022-11-07, 02:45
Medlem
Citat:

Jojo jag kommer ihåg blattetjejen i trappan som det också läkte film på när hon tiggde knark och gjorde exakt samma sak innan, det var aldrig frågan om någon våldtäkt så självklart friades dom.

Det är fortfarande debunkat nazifeministisk trams. Inte ens 70% av soldater blir shell shocked. 0% slampor blir shell shocked.

Alla ska försvara sig och alla kan försvara sig och det handlar lika mycket om att skapa bevis. Om man inte ens bryr sig om att slåss för sitt egen skinn varför i helvete skall andra göra det. Vi lär kvinnor att sluta vara våp med offerkofta.

Vet du att du våldtas i sovrummet så släng upp en kamera i sovrummet.

Dom vittnen som fanns där.

Hahaa, skulle nog bli lite kär i henne och sen får hon den i rumpan istället.

Det finns fler fall än det att läsa om. Många fler fall. Där målsägande har varit skadade, men det har blivit friande dom. Pga. brist på bevis. Så skador är alltså inget bevis.

Jag blev paralyserad vid en trafikolycka jag var med om. Så för min del är det där inget konstigt. Sådant som kan hända om man blir tillräckligt rädd/chockad och framförallt är oförberedd. I krig vet man ju vad som kan hända och man är där. Vid våldtäkt kan en hotfull situation uppkomma plötsligt och oväntat, precis som vid en trafikolycka med andra ord. Så för min del är det fullt begripligt att det är 70% som får en frysreaktion vid våldtäkt.

De flesta kvinnor är svagare än de flesta män. Män har ett fysiskt övertag. Så det är inte konstigt att kvinnor inte vågar slåss, med risk att bli mer skadade. Hade du själv slagits mot två aggressiva 2 meters långa muskelberg, som håller fast dig och ska våldta dig? Du fattar ju att du inte har en chans och du märker att om du ändå försöker så blir de mer hårdhänta. Hade du då verkligen fortsatt försöka? Du får nog tänka lite här.

Våldtäkter sker överallt. Så det skulle behöva vara kameror överallt där människor befinner sig. Tom. på dass... Och som sagt: förövaren kan hitta på att det var en BDSM-lek. Förövaren kan förstöra videon. Kamerainspelning är ingen garanti för fällande dom.

Vittnena kan vara partiska. Så vittnen kan man inte lita på. Folk kan ju också hitta på att de har sett våldtäkten, fast de inte har det. och då blir MGM oskyldigt dömd.

Ska man ifrågasätta det du ifrågasätter vad gäller bevis, kan man ifrågasätta alla bevis och alla vittnen. Jag har nu visat på detta.

Ass*anges kvinna verkar inte ha blivit kär i honom iaf. När han skippade kondom mot hennes vilja.
Citera
2022-11-07, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Ynka 200 000 säger du efter allt det där?
Ta en paus. Det tänker jag göra.
Från dig.

Ja. 200 000 kommer den falska tillvitaren inte långt med. Det kan omöjligt vara värt de pengarna. Så jag finner det helt osannolikt att någon skulle göra något sådant för pengar.

Då är det som sagt mycket troligare att den falska tillvitaren:
1. hatar den hon/han falsk tillvitar.
2. är psykopatiskt lagd/empatistörd och inte bryr sig och tycker hela green (inklusive småslantarna) är kul.
3. är psykiskt sjuk och förvirrad och tror sig ha blivit våldtagen/saknar verklighetsförankring.
Citera
2022-11-07, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Detta visar maktmissbruket av svenska rättsväsendet. De hade inget som ens höll för ett åta men behöll efterlysningen på honom i många år så han tvingades sitta inspärrad. Det blev en dom trots att han var oskyldig.

Blev det en dom trots att han är oskyldig? Hur gick det till?
Är Jo*hanna M*öller också oskyldigt dömd? Hon påstår ju det.

Det blir väldigt konstigt när folk ifrågasätter domar.
Visst, om välinsatta journalister/jurister etc. gör det, är en sak (kan rentav då ha betydelse och har fått ut oskyldigt dömda). Men när lekmän gör det, så blir det väldigt märkligt. Tror du att du kan saken bättre än de fackmän/jurister som jobbat med fallet och kommit fram till att någon är skyldig "bortom allt rimligt tvivel"?
Citera
2022-11-07, 03:05
Medlem
Citat:

Visst, om välinsatta journalister/jurister etc. gör det, är en sak (kan rentav då ha betydelse och har fått ut oskyldigt dömda). Men när lekmän gör det, så blir det väldigt märkligt. Tror du att du kan saken bättre än de fackmän/jurister som jobbat med fallet och kommit fram till att någon är skyldig "bortom allt rimligt tvivel"?

Halmgubbe, jag skrev att åklagaren såg till att han tvingades hålla sig inspärrad i många år trots att det inte ens fanns skäl att åtala honom. Detta är maktmissbruk, ett sätt att straffa honom trots att han inte ens kunde åtalas.
Citera
2022-11-07, 03:07
Medlem
Citat:

Det är väl dessvärre konstaterat att det finns ett visst antal (vet inte procenten nu) som är oskyldigt dömda. Det är när de gjort studier på detta fler än vad gemene man tror. Sen är det ju svårt att visa men det handlar om frågor till advokater framför allt där de med så nära säkerhet det går peka på att den åtalade är oskyldig men bevisen och indiciekedjan likväl höll.
https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2006/Nr-8-2006-Argang-72/Oskyldigt-domda-ar-en-del-av-systemet/
Citat:
I Norge har det gjorts en vetenskaplig undersökning av saken. 125 erfarna försvarsadvokater fick uppge de fall där de var säkra på att den dömde klienten var oskyldig. Metodiken kan diskuteras och därmed siffrorna; men har försvararna något skäl att överdriva antalet fall där de misslyckats så kapitalt? De 125 intervjuade hade sammantagna haft 15 oskyldigt dömda per år, dvs ungefär var tionde försvarsadvokat hade haft en oskyldig per år. Man kan inte utan vidare föra över dessa siffror på Sverige, men finns det skäl att tro att vårt rättssystem är bättre än det norska?
Hittar inte originalkällan.

Det finns över 5000 advokater i Sverige och drar vi siffran rakt över är alltså ca 600 oskyldigt dömda. Vi har grov felmarginal på 50% här och då blir det likväl 300 oskyldigt dömda om året.

Justering måste sen göras och se hur många fall de olika advokaterna hade etc men ska vi säga att 20% av dessa haft så många fall att det faller inom vad som anses rimligt?

60 oskyldigt dömda om året - sen hur många av dessa som hamnat i fängelse är svårt att säga så klart.

Citat:
”Oskyldigt dömda” är som bekant ett ämne som fått stor uppmärksamhet i Storbritannien och USA. Ingående undersökningar har gjorts som visar att riskerna för att oskyldiga straffas är stora och svårbemästrade, i praktiken omöjliga att eliminera. Vårt rättssystem skiljer sig från det anglosachsiska men också dessa erfarenheter manar till ödmjukhet. Vi måste förlika oss med tanken att det sitter ett antal personer i svenska fängelser som är oskyldiga.

Sen tycker jag inte någon bör ifråga sätta domar då vi måste ha den tilltron att de som dömer gör det rätt, speciellt när det finns möjlighet att överklaga och få en majoritet utbildade.

Men det är klart att många undrar ibland.

Vore ju en katastrof om en förälder får fängelse för något sexuellt mott sitt eget barn pga rena fantasier etc. Finns väl stora sådana fall i Sverige där människor fått upprättelse efter ett antal år i fängelse.

Thomas Quick är väl en av de mest kända!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in