2022-11-06, 09:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Som under metoo? Ja det är ju den våta feministiska drömmen.
Ja har du nån tanke om varför så få döms?
Citera
2022-11-06, 09:56
Medlem
Citat:
Teknisk bevisning eller vittnen. Att sätta dit någon efter år och år skall inte vara möjligt för då är det en total avsaknad av bevis som gäller.

Vad för teknisk bevisning ska till, enligt dig, för att du ska godta att någon blivit dömd för våldtäkt/oaktsam våldtäkt?
Vilka vittnen? De som är med och gruppvåldtar en man/kvinna? Eller några andra vittnen?
Citera
2022-11-06, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad för teknisk bevisning ska till, enligt dig, för att du ska godta att någon blivit dömd för våldtäkt/oaktsam våldtäkt?
Vilka vittnen? De som är med och gruppvåldtar en man/kvinna? Eller några andra vittnen?

Det är upp till åklagaren att styrka brott.
Citera
2022-11-06, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Tvärtom mycket lättförtjänta pengar.
Tjejen som anmälde Lambertz för våldtäkt hade falskanmält 4 män tidigare cashat hem pengar varje gång. Mycket lättare än att jobba hederligt för pengarna.

Vi borde seriöst fundera på om inte våldtäkt helt borde avkriminaliseras när kvinnor använder detta som extra inkomst när de vill ha en ny handväska eller resa utomlands och de dessutom inte har något emot att bli våldtagna. Detta kryphål till lätta pengar måste täppas till.

Och du är helt säker på att alla de 3 männen är falskt tillvitade (jag har för mig att det endast rör sig om 3 och inte om 4, L. intäknad)? Kanske var det endast L. som blev falskt tillvitat, kanske var det han och någon mer? Kanske har någon/några av dem de facto våldtagit henne? Kan du veta säkert? Jag menar: är hon dömd för att falskt tillvitat samtliga?
Och vad har hon med andra människor som anmäler våldtäkt att göra? Att det finns folk som falskt tillvitar andra: det vet vi. Att det finns folk som våldtar andra: det vet vi.

Tja, visst kan man göra så. Och så kan våldtäktsoffer utkräva blodshämnd istället. Så kan deras förövare bli torterade och dödade till döds istället, av folk som vill hämnas våldtäkten. Så slipper man ha pengar med i systemet överhuvudtaget. Jag vet en och en annan som gärna hade torterat och mördat förövare, men som hejdar sig, eftersom det finns lagar som kan sätta åt våldtäktsförövarna. Men visst. Vi kan börja köra med laglöst land. Då kommer cirka 4000 personer/år (de som nu polisanmäls för våldtäkt) torteras och mördas till döds istället av folk som verkligen avskyr förövarna. Men hey! Vi slipper falskanmälningar av våldtäkt och du slipper se att försäkringsbolag etc. betalar ut 200 000 till våldtäktsoffer.

Eller. Så har vi det som vi har det nu. Fritt att anmäla våldtäkt/oaktsam våldtäkt. Men där endast 5% leder till fällande dom. Men tack och lov torteras/mördas inte 4000 personer/år pga. våldtäktsanklagelse. Vissa oskyldiga till våldtäktsanklagelsen dessutom. Lagar är bra i en civilisation...
Citera
2022-11-06, 10:08
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja har du nån tanke om varför så få döms?

Inga bevis, inga vittnen och en historia som inte går ihop varken logiskt eller tidsmässigt. Har 53% av alla påstådda offer inte ens anmält själva så är svaret där varför hälften försvinner direkt.

Citat:

Lär vi kvinnor att försvara sig istället för att som nu vara menlösa våp och offer så kommer det där lösa sig av sig självt.
Citera
2022-11-06, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är upp till åklagaren att styrka brott.

Nu var frågan riktat till JordenIsPlatt, vad han vill se.
Citera
2022-11-06, 10:11
Medlem
Citat:

Lär vi kvinnor att försvara sig istället för att som nu vara menlösa våp och offer så kommer det där lösa sig av sig självt.

Det var inte svar på mina frågor (dessutom anmäler cirka 300 män/år att de blivit våldtagna, menar du att dessa män är våp som inte kan försvara sig?).
Så här kommer de igen:

Citera
2022-11-06, 10:23
Medlem
Citat:
Och du är helt säker på att alla de 3 männen är falskt tillvitade (jag har för mig att det endast rör sig om 3 och inte om 4, L. intäknad)?

Försöker du hävda att hon bara falskanmäler ibland?
Citera
2022-11-06, 10:24
Medlem
Citat:
Nu var frågan riktat till JordenIsPlatt, vad han vill se.

Detta är inte en privat chatt, vill du enbart diskutera med honom finns pm.
Citera
2022-11-06, 10:26
Avslutad
Citat:
Inga bevis, inga vittnen och en historia som inte går ihop varken logiskt eller tidsmässigt. Har 53% av alla påstådda offer inte ens anmält själva så är svaret där varför hälften försvinner direkt.

Jo, men skälet till att så få döms, frågar jag efter. Varför lottar man bara fram 5% procent som döms utan bevis, vittnen eller historier som går ihop, varför inte bara döma alla?
Citera
2022-11-06, 10:26
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Det var inte svar på mina frågor (dessutom anmäler cirka 300 män/år att de blivit våldtagna, menar du att dessa män är våp som inte kan försvara sig?).
Så här kommer de igen:

Fattar du inte att det syns om kvinnor försvarar sig?
Citera
2022-11-06, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jo, men skälet till att så få döms, frågar jag efter. Varför lottar man bara fram 5% procent som döms utan bevis, vittnen eller historier som går ihop, varför inte bara döma alla?

Ett avgörande skäl är förstås att många våldtäktsnegrer inte ens kan identifieras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in