Citat:
Ursprungligen postat av
m.g.t.o.w
Tvärtom mycket lättförtjänta pengar.
Tjejen som anmälde Lambertz för våldtäkt hade falskanmält 4 män tidigare cashat hem pengar varje gång. Mycket lättare än att jobba hederligt för pengarna.
Vi borde seriöst fundera på om inte våldtäkt helt borde avkriminaliseras när kvinnor använder detta som extra inkomst när de vill ha en ny handväska eller resa utomlands och de dessutom inte har något emot att bli våldtagna. Detta kryphål till lätta pengar måste täppas till.
Och du är helt säker på att alla de 3 männen är falskt tillvitade (jag har för mig att det endast rör sig om 3 och inte om 4, L. intäknad)? Kanske var det endast L. som blev falskt tillvitat, kanske var det han och någon mer? Kanske har någon/några av dem de facto våldtagit henne? Kan du veta säkert? Jag menar: är hon
dömd för att falskt tillvitat
samtliga?
Och vad har
hon med andra människor som anmäler våldtäkt att göra? Att det finns folk som falskt tillvitar andra: det vet vi. Att det finns folk som våldtar andra: det vet vi.
Tja, visst kan man göra så. Och så kan våldtäktsoffer utkräva blodshämnd istället. Så kan deras förövare bli torterade och dödade till döds istället, av folk som vill hämnas våldtäkten. Så slipper man ha pengar med i systemet överhuvudtaget. Jag vet en och en annan som gärna hade torterat och mördat förövare, men som hejdar sig, eftersom det finns lagar som kan sätta åt våldtäktsförövarna. Men visst. Vi kan börja köra med laglöst land. Då kommer cirka 4000 personer/år (de som nu
polisanmäls för våldtäkt)
torteras och mördas till döds istället av folk som verkligen avskyr förövarna. Men hey! Vi slipper falskanmälningar av våldtäkt och du slipper se att försäkringsbolag etc. betalar ut 200 000 till våldtäktsoffer.
Eller. Så har vi det som vi har det nu. Fritt att anmäla våldtäkt/oaktsam våldtäkt. Men där endast 5% leder till fällande dom. Men tack och lov torteras/mördas inte 4000 personer/år pga. våldtäktsanklagelse. Vissa oskyldiga till våldtäktsanklagelsen dessutom. Lagar är bra i en civilisation...