2022-11-04, 12:44
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanoj
I det här inlägget (från Mars) står det ju att Universal ska gå in och sköta kanalen genom att skapa nytt material. Kan inte se att det kommit upp något nytt alls efter att den nyheten släpptes. Men skulle gissa att de pengarna gick åt till att driva igång Alidia-projektet. Det har i tidigare ama-poddar dels pratats om hur Niklas och Vanja lagt in ALLA sina sparpengar i projektet eftersom de tror så mycket på det men också hur fasligt dyrt det varit att anlita alla ”nyckelpersoner” för att få projektet att rulla. Även om chatfluffarna är vanligt fölk så har åtminstone konstnär, front end developer och tjejen som skapat det smarta kontraktet antagligen tagit rejält betalt. Dessutom har de en reklamfilm som jag, genom professionella ögon, kan se har kostat en hel del.

Ja, reklamfilmen var inte billig. Och helt meningslös?! Slowmotionklipp av Vanja som myser runt. Hur ska detta sälja fler NFT:er?

Men de har nog ändå hämtat hem alla sina investeringar nu genom att ta ut höga löner. Och än går det att plocka ut pengar ett tag till.
Citera
2022-11-04, 20:19
Medlem
De plockade ju in ~3 miljoner på att sälja NFT-tokens så de kan ju ha köpt huset via sitt bolag Wikström Malmqvist AB

Det jag inte förstår är hur de kan tycka att det är bra idé att ta på sig massa slit i form av trädgårdsskötsel, husrenovering osv och samtidigt ha en partner med ME/CFS som knappt tar sig upp ur sängen vissa dagar.

Känns som Vanja varit starkt drivande i det här och Niklas bara åker med. Ibland känns det som att deras relation inte är helt sund, hon verkar ha ett otroligt stort (sjukligt) behov av att söka lycka/bekräftelse genom materiella ting. Det skulle kunna förklara en del.
Senast redigerad av Zamenis 2022-11-04 kl. 20:23.
Citera
2022-11-05, 08:31
Medlem
Kan detta vara World of Alidias lönekonto?

https://etherscan.io/address/0x8a6f9dffc5c1af3aca01422bf8172c41d0f7a8c8

Det finns eventuellt intressanta transaktioner på 30 eth och 14 eth för 85 och 88 dagar sedan, dvs åttonde augusti och tolfte augusti.

Om omkostnaderna är 200.000 i månasen så räcker pengarna ca tio månader till.
Senast redigerad av krokodemius 2022-11-05 kl. 09:23.
Citera
2022-11-05, 09:34
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodemius

Det finns eventuellt intressanta transaktioner på 30 eth och 14 eth för 85 och 88 dagar sedan, dvs åttonde augusti och tolfte augusti.

Jag kollade exif-datan från fotot av kontraktsskrivningen: 15 augusti.

Så det känns definitivt som att det kan vara deras plånbok. Snyggt hittat.

Tillägg: det är deras konto. Kollade på plånboken som pengarna kommer in från (där alla mintar hamnar) och 27 juni finns en post som heter ”Create: world of alidia”.

Jag måste ändå säga att de inte plockat ut lika mycket som jag trott. Men det hade ju sett bättre ut att ta en lön varje månad snarare än att plocka ut en klumpsumma precis när man ska köpa hus…
Senast redigerad av kaktusplastik 2022-11-05 kl. 09:51. Anledning: Tillägg
Citera
2022-11-05, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodemius

Om omkostnaderna är 200.000 i månasen så räcker pengarna ca tio månader till.

Schysst spanat! Ser bara utbetalning till en av moderatorerna i eth. Hon är inte bosatt i Sverige så jag chansar på att de svenska har fakturerat för sina insatser vilket innebär högre avgifter ut för Niklas och Vanjas del.
Citera
2022-11-05, 19:12
Medlem
Citat:
Schysst spanat! Ser bara utbetalning till en av moderatorerna i eth. Hon är inte bosatt i Sverige så jag chansar på att de svenska har fakturerat för sina insatser vilket innebär högre avgifter ut för Niklas och Vanjas del.
Jag tror att den återkommande på ca 2 eth är till Vanja och den på 0.16-0.18 är till de svenska moderatorerna.
Citera
2022-11-06, 12:10
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Det är nog bra för familjens skull att Vanja moves on to grönare gräs. NFT är stendött: https://twitter.com/DrNickA/status/1588836869382754305
Citera
2022-11-06, 12:48
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Hehe. Vanja är ju expert på att runda regler så att säga, hon är unik och ingenting som gäller andra människor gäller för henne. Så har det varit sen hon började blogga. Hon ska få allt hon pekar på och allt ska vara som hon vill. Hon ska få kejsarsnitt, hon ska få ha barn på dagis en vardag för att de ska flytta för huuuur ska de klara av det annars (googla det otroligt roliga blogginlägget), hon ska få ha barn på dagis heltid trots att hon är föräldraledig, hennes man ska få f-kassa eftersom han ”absolut inte kan jobba” enligt alla intyg men nu helt plötsligt har han lön och driver en startup (det jobbigaste man kan göra med typ dygnet runt jobb). Hon ska helt enkelt få använda skattepengar precis så flexibelt som passar henne. Det är väl ganska talande att hon kallade förskolans regler för ”luriga”. Skönt sätt att ta sig an livet, då blir det ganska enkelt.

Jag har samma intryck som du av vanja. +deras ME inlägg där dom är självutnämnda experter, jättestörigt. Det är ju också fullt möjligt att han är feldiagnosticerad. Vanja är dessutom ett riktigt "two-face", gulligull mot likasinnade och en riktig giftorm mot de som tycker annat.

Men jag tycker synd om henne ändå, det ser ut som att hon ska bryta ihop och börja gråta på varenda bild hon postar på IG. Hon mår inte bra, jag gissar att hon kommer klappa ihop inom en snar framtid. Hemskt.
Citera
2022-11-06, 13:48
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Men jag tycker synd om henne ändå, det ser ut som att hon ska bryta ihop och börja gråta på varenda bild hon postar på IG. Hon mår inte bra, jag gissar att hon kommer klappa ihop inom en snar framtid. Hemskt.

Jo. Hon är på väg rätt in i väggen. Känner ändå empati för henne där. Det kan inte vara en lätt livssituation att ha en så sjuk partner och två barn och försöka dra runt allt. Samtidigt verkar hon ha noll förmåga att anpassa sig till situationen hon är i. Nya projekt startas upp, nya företag med gigantiska planer dras igång, hus med renoveringsbehov köps mitt i allt.

Samtidigt intalar hon sig att ”WoA ska vi hålla på med tills vi blir gamla” - så verkar det ju inte funka med något annat? Allt är så rackarns roligt i uppstarten sen blir det trist, bara att slinka vidare till nästa.

Tycker det märks som fan att hon lämnat WoA känslomässigt och mentalt nu.

Såg förresten ut som att de ändrat massa saker på roadmapen när de skrev att de bara la till pop upen. Skulle det inte vara invigning av metaverset i Q4? Nu står det ”first peek”. Det var fler grejer som såg annorlunda ut. Lite lurigt att byta det samtidigt men inte säga något… men jag kanske minns fel. Någon som har förra versionen av roadmap?
Citera
2022-11-06, 14:13
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Jo. Hon är på väg rätt in i väggen. Känner ändå empati för henne där. Det kan inte vara en lätt livssituation att ha en så sjuk partner och två barn och försöka dra runt allt. Samtidigt verkar hon ha noll förmåga att anpassa sig till situationen hon är i. Nya projekt startas upp, nya företag med gigantiska planer dras igång, hus med renoveringsbehov köps mitt i allt.

Samtidigt intalar hon sig att ”WoA ska vi hålla på med tills vi blir gamla” - så verkar det ju inte funka med något annat? Allt är så rackarns roligt i uppstarten sen blir det trist, bara att slinka vidare till nästa.

Såg förresten ut som att de ändrat massa saker på roadmapen när de skrev att de bara la till pop upen. Skulle det inte vara invigning av metaverset i Q4? Nu står det ”first peek”. Det var fler grejer som såg annorlunda ut. Lite lurigt att byta det samtidigt men inte säga något… men jag kanske minns fel. Någon som har förra versionen av roadmap?

Är inte detta symptomatiskt för de flesta av dessa "serieentreprenörer", men skillnaden här är att vi får följa det hela live? Tillgången på billiga pengar har de senaste åren gjort det oerhört lätt att köra på i den här stilen och hoppa vidare till nästa projekt samtidigt som övriga partners/investerare får ta sig an den grannlaga uppgiften att förvandla högtflygande idéer till vinstgivande företag.
Statusen för WoA-metaworse är enligt fredagens update att man nu hittat och anställt en architect. Vad/hur/vem är ännu inte officiellt men med tanke på att den mest plausibla teorin att det är Minecraft som är aktuell plattform kanske det är Tintan och Iggy som fått uppgiften att konstruera virtuella ko-workingspace och yugarum? Med tanke på hur datavana ungar är numera så är road-mappen fullt realistisk och vi kan se inflyttning till juletid.
Bloggen har ett inte så fint tjuvnyp till WoA-sfären:
Citat:
Att skaffa renoveringsobjekt på Gotland är tydligen det bästa karriärmove man kan göra som influencer, för så mycket nya följare jag fått på Instagram sen jag gick ut med husnyheten har jag ALDRIG tidigare fått.

Så nog har Vanja moved on alltid och det blir stackars Stephanie som i rollen som project manager får ta smällarna när Vanja koncentrerar sig på tapetval och bänkytor.
Citera
2022-11-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik

Diggar hur du fångat hennes sätt att utrycka sig på! Jag har också på känn att de ändrade fler saker än så. Kanske går att spana in tidigare versioner av hemsidan här https://web.archive.org/?

Jag kan inte hitta den där påkostade reklamfilmen någonstans. Det enda är den med konstnären och den här lite längre varianten, på deras Facebook, där det tydligt framgår att det mesta av framsidsvisionen är struken.

https://m.facebook.com/106168265347819/posts/134005619230750/
Citera
2022-11-06, 15:34
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
högtflygande idéer till vinstgivande företag.
Statusen för WoA-metaworse är enligt fredagens update att man nu hittat och anställt en architect.

Jag tror jag hittade personen via en utbetalning i deras plånbok eventuellt… ska kika lite mer.

Här är för övrigt ett citat från Vanja som inte åldrats väl och också någonting jag själv tänkt på när de pratar om att de presterat så bra trots kraschad marknad. En helt ny investerare påverkas ju bara positivt av halverade priser.

Citat:
Många NFT-projekt har sjunkit i värde den senaste tiden, hur tror ni att det påverkar intresset för ert projekt?
“Jag tror inte det påverkar så mycket. Vi vänder oss till största del till nybörjare och vi tror inte de är så färgade i hur det ser ut i övrigt. Det är kanske 98 procent av de som är med i vår Discord (en slags social kanal reds.anm.) som inte hade hört talas om begreppet innan.”

Citat:
Diggar hur du fångat hennes sätt att utrycka sig på! Jag har också på känn att de ändrade fler saker än så. Kanske går att spana in tidigare versioner av hemsidan här https://web.archive.org/?

Jag kan inte hitta den där påkostade reklamfilmen någonstans. Det enda är den med konstnären och den här lite längre varianten, på deras Facebook, där det tydligt framgår att det mesta av framsidsvisionen är struken.

https://m.facebook.com/106168265347819/posts/134005619230750/

Fanns tyvärr inte!

Det finns nog olika varianter av samma film. Den är inte påkostad som i explosioner och statister, men det är ett produktionsbolag som gjort den. Versionen jag tänkte på var utan snack vill jag minnas. För att vara en startup av det här slaget är det en helt onödig investering som kunde lagts på annan marknadsföring enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in