Citat:
Ursprungligen postat av
kaktusplastik
Jo. Hon är på väg rätt in i väggen. Känner ändå empati för henne där. Det kan inte vara en lätt livssituation att ha en så sjuk partner och två barn och försöka dra runt allt. Samtidigt verkar hon ha noll förmåga att anpassa sig till situationen hon är i. Nya projekt startas upp, nya företag med gigantiska planer dras igång, hus med renoveringsbehov köps mitt i allt.
Samtidigt intalar hon sig att ”WoA ska vi hålla på med tills vi blir gamla” - så verkar det ju inte funka med något annat? Allt är så rackarns roligt i uppstarten sen blir det trist, bara att slinka vidare till nästa.
Tycker det märks som fan att hon lämnat WoA känslomässigt och mentalt nu.
Såg förresten ut som att de ändrat massa saker på roadmapen när de skrev att de bara la till pop upen. Skulle det inte vara invigning av metaverset i Q4? Nu står det ”first peek”. Det var fler grejer som såg annorlunda ut. Lite lurigt att byta det samtidigt men inte säga något… men jag kanske minns fel. Någon som har förra versionen av roadmap?
Är inte detta symptomatiskt för de flesta av dessa "serieentreprenörer", men skillnaden här är att vi får följa det hela live? Tillgången på billiga pengar har de senaste åren gjort det oerhört lätt att köra på i den här stilen och hoppa vidare till nästa projekt samtidigt som övriga partners/investerare får ta sig an den grannlaga uppgiften att förvandla högtflygande idéer till vinstgivande företag.
Statusen för WoA-metaworse är enligt fredagens update att man nu hittat och anställt en
architect. Vad/hur/vem är ännu inte officiellt men med tanke på att den mest plausibla teorin att det är Minecraft som är aktuell plattform kanske det är Tintan och Iggy som fått uppgiften att konstruera virtuella ko-workingspace och yugarum? Med tanke på hur datavana ungar är numera så är road-mappen fullt realistisk och vi kan se inflyttning till juletid.
Bloggen har ett inte så fint tjuvnyp till WoA-sfären:
Citat:
Att skaffa renoveringsobjekt på Gotland är tydligen det bästa karriärmove man kan göra som influencer, för så mycket nya följare jag fått på Instagram sen jag gick ut med husnyheten har jag ALDRIG tidigare fått.
Så nog har Vanja moved on alltid och det blir stackars Stephanie som i rollen som project manager får ta smällarna när Vanja koncentrerar sig på tapetval och bänkytor.