Citat:
Ursprungligen postat av
morsanochpolisen
Jag har aldrig förstått varifrån dom har fått alla pengar till renoveringar eftersom hon flera gånger har skrivit att dom inte sparar. I deras förra lägenhet gjorde dom om hela köket och köpte in nya möbler till flera av rummen. När dom sedan flyttade dög inte den sprillans nya soffan längre och dom köpte nya möbler igen, med hjälp av inredare såklart, så gott som alla stora möbler köptes in nytt. Dessutom renoverade dom HELA lägenheten vilket innefattar kök och två badrum.
Det som gör det ännu mer märkligt är att dom alltid har bott i hyresrätter, så att dom får lån från banken för dessa renoveringar ser jag som otroligt.
Nicklas verkar dock ha växt upp i en förmögen familj. Hans mamma bor i en stor villa i stockholmsområdet med pool, har en stor, fin och nybyggd villa (som förvisso hyrs ut) i Portugal och har ett sommarhus på västkusten (verkar vara något typ av arv). Det kanske är så att hans mamma lånar ut pengar till dom?
Samma funderingar här. Alltså det är inget fel med att ha pengar, men det är skumt att mygla med det.
Niklas mamma verkar ha pengar ja, huset i gbg är värt runt 12 miljoner om man kollar slutpriser på booli. Vanja är väldigt mån om att inte avslöja var permanenthuset ligger, vilket är skumt. Men det ser riktigt dyrt ut däromkring.
Niklas syrra sålde ju en lgh på Södermalm för 7 nånting millar. Jag gissar att Niklas haft pengar hemifrån men lekt bort dom (rest runt och surfat, haft en butik som inte gått runt, festat osv). Sen är morsan sträng och ger inte mer, men ett riktigt fett arv väntar runt hörnet. Hon har förmodligen gått in som medlåntagare till gotlandshuset (kan vara någon annan i familjen).
Men influensor tjänar också rätt bra. Svårt att gissa men kanske en 50 000 i månadslön, sen otal gratisgrejjer på det (dom måste skatta på det men ändå).