2022-11-03, 19:35
  #277
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanoj
Hoppas på ett uppror inne i discorden nu.

Jag håller tummarna för att det iaf kommer dyka upp en sådan där gråta-ut-artikel i Aftonbladet. Personen skickar med en asful selfie med putmun i dålig upplösning och rubriksättning i stil med

"Influenser lovade att de digitala konstverken skulle bli värda miljoner - Fia är nu skuldsatt för att hon köpte in sig med hjälp av sms lån och konstverken är värdelösa"
Citera
2022-11-03, 21:05
  #278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodemius
Niklas har väl antagligen lön från World of Alidia? Vad går 200000 i löne- och omkostnader annars till?

Hon har ju skrivit en flertal gånger om hur svårt eller omöjligt det är för honom att få pengar från F-kassan. Men ja får han numera lön istället så är det väl löst på det sättet.
Citera
2022-11-03, 21:08
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Hehe trillade poletten ned för dig nu eller?

Woa holders blev lovade en fysisk hub I Stockholm, det blev inget. Men det blev en privat fysisk hub för vanja m familj och vänner i form av ett sommarnöje som nu ska renoveras för uppskattningsvis 1-2 miljoner.

Hon skryter på bloggen att hon redan har 9000 nya följare på IG. Hon lär håva in en del av pengarna till renoveringen via influerandet, och "eget-företag-fiffel". Men hon har definitivt använt woakapitalet som en språngbräda in i detta nya projekt. Hon tar ut en fet lön från woa kapitalet varje månad som nu går till sommarstugan.

Jag gissar att tankegångarna i vanjas eget huvud går i stil med "det gör inget att jag tar pengar från woa, när marknaden vänt kommer alla bli superrika ändå för så funkar crypto tjingtjingeling"

Haha, nejnej, jag har förstått att det varit mygel ända sedan den fysiska huben ströks ur protokollet. Extremt besviken på det faktum att de gjorde det med hänvisning till att ”alla” andra ändrar sina roadmaps och det ”vet väl alla” - men ändå sa inte Niklas eller Vanja det till sina köpare som är helt nya. Men grattis till ett jättefult hus på Gotland, själv avskyr jag den ön men sommarstuga är ju alltid kul. 😆
Citera
2022-11-03, 21:26
  #280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Hon har ju skrivit en flertal gånger om hur svårt eller omöjligt det är för honom att få pengar från F-kassan. Men ja får han numera lön istället så är det väl löst på det sättet.

Men för att få lån måste man väl kunna bevisa sin lön senaste 6 månaderna? Tror min bank krävde anställningsintyg plus lön sist.
Citera
2022-11-03, 21:43
  #281
Medlem
kaktusplastiks avatar
Tycker det är spännande att det där ”nu måste vi tänka smart med hur vi använder pengar inom WoA” bara verkar betyda att investerarna ska ge upp saker. Lite snyggt hade det ju varit om Niklas och Vanja visade att de tror på projektet genom att gå ner i lön själva. Men det blev ett hus på Gotland istället.

Vanja kallar detta ett heltidsjobb men det kan det omöjligt vara? Vad gör hon? Springer på poddinspelningar och lunchmöten och lägger upp inspirerande citat på WoAs instagram. Förlåt men detta är verkligen bara att leka företag.

Det provocerar mig att hon gång på gång i bloggen sagt att hon och Niklas lever för dagen, de har inget sparande, de har det så knapert för de lever bara på en lön - och så mintar man ett gäng NFT:er och plötsligt fanns ett sparkonto för ett gotlandshus. Men tyvärr knappt några pengar för att göra det man lovat i projektet. Men ni kan få ett webinarium om hur man skapar en png-bild!

Ser fram emot WoAs årsredovisning.
Citera
2022-11-03, 22:09
  #282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Tycker det är spännande att det där ”nu måste vi tänka smart med hur vi använder pengar inom WoA” bara verkar betyda att investerarna ska ge upp saker. Lite snyggt hade det ju varit om Niklas och Vanja visade att de tror på projektet genom att gå ner i lön själva. Men det blev ett hus på Gotland istället.

Vanja kallar detta ett heltidsjobb men det kan det omöjligt vara? Vad gör hon? Springer på poddinspelningar och lunchmöten och lägger upp inspirerande citat på WoAs instagram. Förlåt men detta är verkligen bara att leka företag.

Det provocerar mig att hon gång på gång i bloggen sagt att hon och Niklas lever för dagen, de har inget sparande, de har det så knapert för de lever bara på en lön - och så mintar man ett gäng NFT:er och plötsligt fanns ett sparkonto för ett gotlandshus. Men tyvärr knappt några pengar för att göra det man lovat i projektet. Men ni kan få ett webinarium om hur man skapar en png-bild!

Ser fram emot WoAs årsredovisning.

Hehe. Vanja är ju expert på att runda regler så att säga, hon är unik och ingenting som gäller andra människor gäller för henne. Så har det varit sen hon började blogga. Hon ska få allt hon pekar på och allt ska vara som hon vill. Hon ska få kejsarsnitt, hon ska få ha barn på dagis en vardag för att de ska flytta för huuuur ska de klara av det annars (googla det otroligt roliga blogginlägget), hon ska få ha barn på dagis heltid trots att hon är föräldraledig, hennes man ska få f-kassa eftersom han ”absolut inte kan jobba” enligt alla intyg men nu helt plötsligt har han lön och driver en startup (det jobbigaste man kan göra med typ dygnet runt jobb). Hon ska helt enkelt få använda skattepengar precis så flexibelt som passar henne. Det är väl ganska talande att hon kallade förskolans regler för ”luriga”. Skönt sätt att ta sig an livet, då blir det ganska enkelt.
Citera
2022-11-03, 22:36
  #283
Medlem
Ang Vanjas sparkonto - som nu ska ha betalat huset - så har detta stått på bloggen, dock var det ett antal år sen. Men jag tycker det känns skumt.

”Som ni vet är varken jag eller Niklas de där pensionssparande bufferttyperna. Vi dansar oss igenom livet och lyxar till vardagen så ofta det bara går. Vi har aldrig varit rika, men på nåt sätt har pengar alltid löst sig. Vi lever för dagen, nåt sparkonto har vi aldrig haft.”
Citera
2022-11-04, 08:29
  #284
Medlem
morsanochpolisens avatar
Jag har aldrig förstått varifrån dom har fått alla pengar till renoveringar eftersom hon flera gånger har skrivit att dom inte sparar. I deras förra lägenhet gjorde dom om hela köket och köpte in nya möbler till flera av rummen. När dom sedan flyttade dög inte den sprillans nya soffan längre och dom köpte nya möbler igen, med hjälp av inredare såklart, så gott som alla stora möbler köptes in nytt. Dessutom renoverade dom HELA lägenheten vilket innefattar kök och två badrum.

Det som gör det ännu mer märkligt är att dom alltid har bott i hyresrätter, så att dom får lån från banken för dessa renoveringar ser jag som otroligt.

Nicklas verkar dock ha växt upp i en förmögen familj. Hans mamma bor i en stor villa i stockholmsområdet med pool, har en stor, fin och nybyggd villa (som förvisso hyrs ut) i Portugal och har ett sommarhus på västkusten (verkar vara något typ av arv). Det kanske är så att hans mamma lånar ut pengar till dom?
Citera
2022-11-04, 08:44
  #285
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Ang Vanjas sparkonto - som nu ska ha betalat huset - så har detta stått på bloggen, dock var det ett antal år sen. Men jag tycker det känns skumt.

”Som ni vet är varken jag eller Niklas de där pensionssparande bufferttyperna. Vi dansar oss igenom livet och lyxar till vardagen så ofta det bara går. Vi har aldrig varit rika, men på nåt sätt har pengar alltid löst sig. Vi lever för dagen, nåt sparkonto har vi aldrig haft.”
Fantastiskt. Inte undra på att de behöver blåsa sina instagramföljare på pengar nu
Citera
2022-11-04, 11:12
  #286
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morsanochpolisen
Jag har aldrig förstått varifrån dom har fått alla pengar till renoveringar eftersom hon flera gånger har skrivit att dom inte sparar. I deras förra lägenhet gjorde dom om hela köket och köpte in nya möbler till flera av rummen. När dom sedan flyttade dög inte den sprillans nya soffan längre och dom köpte nya möbler igen, med hjälp av inredare såklart, så gott som alla stora möbler köptes in nytt. Dessutom renoverade dom HELA lägenheten vilket innefattar kök och två badrum.

Det som gör det ännu mer märkligt är att dom alltid har bott i hyresrätter, så att dom får lån från banken för dessa renoveringar ser jag som otroligt.

Nicklas verkar dock ha växt upp i en förmögen familj. Hans mamma bor i en stor villa i stockholmsområdet med pool, har en stor, fin och nybyggd villa (som förvisso hyrs ut) i Portugal och har ett sommarhus på västkusten (verkar vara något typ av arv). Det kanske är så att hans mamma lånar ut pengar till dom?

Samma funderingar här. Alltså det är inget fel med att ha pengar, men det är skumt att mygla med det.

Niklas mamma verkar ha pengar ja, huset i gbg är värt runt 12 miljoner om man kollar slutpriser på booli. Vanja är väldigt mån om att inte avslöja var permanenthuset ligger, vilket är skumt. Men det ser riktigt dyrt ut däromkring.

Niklas syrra sålde ju en lgh på Södermalm för 7 nånting millar. Jag gissar att Niklas haft pengar hemifrån men lekt bort dom (rest runt och surfat, haft en butik som inte gått runt, festat osv). Sen är morsan sträng och ger inte mer, men ett riktigt fett arv väntar runt hörnet. Hon har förmodligen gått in som medlåntagare till gotlandshuset (kan vara någon annan i familjen).

Men influensor tjänar också rätt bra. Svårt att gissa men kanske en 50 000 i månadslön, sen otal gratisgrejjer på det (dom måste skatta på det men ändå).
Citera
2022-11-04, 11:24
  #287
Medlem
Fick de inte in pengar tidigare i år när de började samarbeta med Universal music?

https://vanjawikstrom.motherhood.se/driva-eget-karriar/en-ny-era-ar-inledd/
Citera
2022-11-04, 12:07
  #288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodemius
Fick de inte in pengar tidigare i år när de började samarbeta med Universal music?

https://vanjawikstrom.motherhood.se/driva-eget-karriar/en-ny-era-ar-inledd/


I det här inlägget (från Mars) står det ju att Universal ska gå in och sköta kanalen genom att skapa nytt material. Kan inte se att det kommit upp något nytt alls efter att den nyheten släpptes. Men skulle gissa att de pengarna gick åt till att driva igång Alidia-projektet. Det har i tidigare ama-poddar dels pratats om hur Niklas och Vanja lagt in ALLA sina sparpengar i projektet eftersom de tror så mycket på det men också hur fasligt dyrt det varit att anlita alla ”nyckelpersoner” för att få projektet att rulla. Även om chatfluffarna är vanligt fölk så har åtminstone konstnär, front end developer och tjejen som skapat det smarta kontraktet antagligen tagit rejält betalt. Dessutom har de en reklamfilm som jag, genom professionella ögon, kan se har kostat en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in