2022-10-31, 00:18
Medlem
peterZiipens avatar
Nu kliver hon in i A&A-buren
discoveryplus.com/se/video/alla-mot-alla-med-filip-och-fredrik/billgrens-gor-entre
Citera
2022-10-31, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Tror som du, kapselgarderoben var inte hennes grej 😊

Tycker det är så roligt hur frälst hon blivit av att ha en skräddare i sitt liv, att nån borde göra film/tv-serie om skräddare osv. En följare frågade i en Q& A i Instastories typ om passform på kläderna och Elsa svarar att hon lämnar in kläderna till skräddare för justering, som om hon gjort det i åratal och inte precis upptäckt detta 😅

Haha ja sådär gör hon så himla ofta. Beskriver någon ny företeelse som att hon alltid har gjort så. Kan inte räkna hur många ggr hon rapat upp prick ideniska meningar Sofia W sagt, som om det vore något hon själv kommit på och gjort i åratal, lex ”tunna, tunna svarta strumpbyxor”

😅😂
Citera
2022-11-05, 08:32
Medlem
Herregud vad töntigt det är när Elsa planterar blomlökar och gör trädgårdssysslor i kjol, vit tröja och loafers. Hon är en parodi på sig själv.
Citera
2022-11-05, 09:43
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Herregud vad töntigt det är när Elsa planterar blomlökar och gör trädgårdssysslor i kjol, vit tröja och loafers. Hon är en parodi på sig själv.

Varför? Vad ska man ha för kläder tycker du? Jag planterade också blomlökar i klänning.

Däremot är det sjukt att hon nu målat om sovrummet på Gotland en tredje gång. Lyxigt att ha råd med det. Men hon kunde ju bara behållt tapeten från början. Inte så miljövänligt direkt (med tanke på att miljön och klimatet var hennes viktigaste valfråga).
Citera
2022-11-05, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Varför? Vad ska man ha för kläder tycker du? Jag planterade också blomlökar i klänning.

Däremot är det sjukt att hon nu målat om sovrummet på Gotland en tredje gång. Lyxigt att ha råd med det. Men hon kunde ju bara behållt tapeten från början. Inte så miljövänligt direkt (med tanke på att miljön och klimatet var hennes viktigaste valfråga).
Att klä sig som om man ska dricka latte på stan när man är i ”stugan” och ska plantera och dona i trädgården är bara tramsigt. Att du planterar i finklänning säger isf mer om dig än är särskilt representativt överlag. Själv klär jag mig i bekväma arbetarbyxor och skjorta/fleecetröja om jag ska jobba i trädgården.
Citera
2022-11-05, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Citat:
Att klä sig som om man ska dricka latte på stan när man är i ”stugan” och ska plantera och dona i trädgården är bara tramsigt. Att du planterar i finklänning säger isf mer om dig än är särskilt representativt överlag. Själv klär jag mig i bekväma arbetarbyxor och skjorta/fleecetröja om jag ska jobba i trädgården.

Men JA, helt sjukt att hon målat om ytterligare en gång. Och att hon trycker på hur lätt det är så det är bara att göra hur många gånger man vill ungefär. Inget miljötänk öht där.
Men Elsa är mest fasad, så självklart är även hennes miljöfokus det.
Citera
2022-11-05, 09:58
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Och planen för blommorna är att de omgående ska plockas och sättas i en vas inomhus. Noll tanke på att växter är vackra där de lever eller att odla för pollinatörerna. Nej nej, alla andra varelser finns bara till för Elsas skull.

Detsamma om gårdagens ältande om skilsmässan. Hur fan kan man skriva att det är jobbigt när familjegrejer sker i offentligheten när man är DEN ENDA i familjen som gång på gång på gång pratar om eländet? Och hur respektlöst är de inte mot alla andra inblandade som uppenbarligen inte vill att familjeaffärer sköts inför fullkomliga främlingar? Kapitalisera på sina egna föräldrars privatliv, så oerhört osmakligt. Det är tydligt att hon som vuxen och gift kvinna, sedan länge utflyttad, straffade sin far genom utfrysning eftersom hon skriver att hon låtsades inte se honom på gatan och annat. Och nu ska han ställa upp på gemensamma teveprogram som han själv inte vill göra (han sade ju det om ex. Billgrens) för att be henne om förlåtelse för att han vill bestämma över sitt eget liv.

Sjuka följare hon även har som bekräftar liknande erfarenheter där deras egna liv nog aldrig kan bli bra eftersom deras föräldrar lever sina egna liv och inte sitter som staffagefigurer i gamla barndomsvillan i väntan på att de vuxna barnen ska känna för att komma förbi på en fika en gång i månaden.

En läsare skriver "Det är först nu, över 20 år senare, då jag börjat i terapi och för första gången pratar om allt och min psykolog kallar allt som hände då och efter för trauma och misstänker PTSD som jag börjar inse vilken påverkan det haft (har) på mig i livet. Önskar att jag också kunde säga att saker kan bli bra, men är tyvärr tveksam för egen del. Förhoppningsvis gäller det andra. Att man klarar sig igenom och kommer ut på andra sidan med egen familj osv. Jag hoppas att de flesta klarar det jag inte gjort."
Är man så jävla jagsvag får man nog acceptera att man är ett trasigt exemplar och att det inte har ett dugg med andra att göra. Att inte tro att det egna livet kan bli bra bara för att ens päron gått isär är något man bestämmer sig för, i medvetet eller omedvetet syfte att straffa päronen för deras gärning. Ett extremt obehagligt, elakt och korkat beteende som förstör för exakt alla inblandade. Fy fan för att få barn som dessa.
Citera
2022-11-05, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Och planen för blommorna är att de omgående ska plockas och sättas i en vas inomhus. Noll tanke på att växter är vackra där de lever eller att odla för pollinatörerna. Nej nej, alla andra varelser finns bara till för Elsas skull.

Detsamma om gårdagens ältande om skilsmässan. Hur fan kan man skriva att det är jobbigt när familjegrejer sker i offentligheten när man är DEN ENDA i familjen som gång på gång på gång pratar om eländet? Och hur respektlöst är de inte mot alla andra inblandade som uppenbarligen inte vill att familjeaffärer sköts inför fullkomliga främlingar? Kapitalisera på sina egna föräldrars privatliv, så oerhört osmakligt. Det är tydligt att hon som vuxen och gift kvinna, sedan länge utflyttad, straffade sin far genom utfrysning eftersom hon skriver att hon låtsades inte se honom på gatan och annat. Och nu ska han ställa upp på gemensamma teveprogram som han själv inte vill göra (han sade ju det om ex. Billgrens) för att be henne om förlåtelse för att han vill bestämma över sitt eget liv.

Sjuka följare hon även har som bekräftar liknande erfarenheter där deras egna liv nog aldrig kan bli bra eftersom deras föräldrar lever sina egna liv och inte sitter som staffagefigurer i gamla barndomsvillan i väntan på att de vuxna barnen ska känna för att komma förbi på en fika en gång i månaden.

En läsare skriver "Det är först nu, över 20 år senare, då jag börjat i terapi och för första gången pratar om allt och min psykolog kallar allt som hände då och efter för trauma och misstänker PTSD som jag börjar inse vilken påverkan det haft (har) på mig i livet. Önskar att jag också kunde säga att saker kan bli bra, men är tyvärr tveksam för egen del. Förhoppningsvis gäller det andra. Att man klarar sig igenom och kommer ut på andra sidan med egen familj osv. Jag hoppas att de flesta klarar det jag inte gjort."
Är man så jävla jagsvag får man nog acceptera att man är ett trasigt exemplar och att det inte har ett dugg med andra att göra. Att inte tro att det egna livet kan bli bra bara för att ens päron gått isär är något man bestämmer sig för, i medvetet eller omedvetet syfte att straffa päronen för deras gärning. Ett extremt obehagligt, elakt och korkat beteende som förstör för exakt alla inblandade. Fy fan för att få barn som dessa.

Håller med till 100% i allt du skriver här.
Riktigt sjukt och enormt obehagligt är det.
Citera
2022-11-05, 11:39
Medlem
Citat:

Jag är tudelad här. Jag förstår viljan att leva fantasin där man går omkring som ett feminint väsen med blomsterlökarna som man varsamt valt ut på handelsträdgården och lagt i sin rottingkorg. Men jag är nog för praktisk.

Ser ut som Elsa har The Johanna från Blankens på fötterna. Jag hade nog inte velat sabba ett par nya skor för 2500 kr genom att sitta på knä i fuktig jord. Hade inte heller velat ha strumpbyxor där vätan direkt går igenom. Alternativet är böja sig som en ostbåge för att gräva och stoppa ner lökarna ---> ont ryggen. Iaf för min del, regelbunden träning hjälper ej 😅

Så den här tiden på året är jag team arbetsbyxor, fleece och mina uttjänta löparskor i trädgården framför naturbarnet i vit ull.

Citat:
Men JA, helt sjukt att hon målat om ytterligare en gång. Och att hon trycker på hur lätt det är så det är bara att göra hur många gånger man vill ungefär. Inget miljötänk öht där.
Men Elsa är mest fasad, så självklart är även hennes miljöfokus det.

Jag fattar inte hur hon orkar. Jag tyckte det var fint som det var, men på bloggbilder ser man sällan tråkiga fettfläckar eller slitage på samma sätt som i verkliga livet. Så kan förstå att måla om för att det ska se trevligt ut för familjen IRL. Men FYRA gånger på knappt ett halvår? Sinnes.

Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus

Håller med. Känns som det här ältandet om sina trauman och att normalisera skörhet... Jag börjar ledsna på det.
Citera
2022-11-05, 12:09
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Håller med. Känns som det här ältandet om sina trauman och att normalisera skörhet... Jag börjar ledsna på det.
Jag går inte ens med på att det handlar om så kallad skörhet. Vad sådana här personer ägnar sig åt är dominans som tar sig uttryck i aggressivitet. De flesta har säkert någon i sin närhet som genom emotionell manipulation försöker styra sin omgivning. Gråt, smälla i dörrar, demonstrativ tysthet etcetera är samtliga metoder för att tvinga motparten att göra som man vill. Att som hyggligt intelligent(?) vuxen människa som dessutom påstår sig gå i terapi inte upptäcka detta beteende hos sig själv (vilket vi samtliga drabbas av slängar utav) och vilka förändra visar tydligt att man inte uppfattar beteendet som fel. Det är inte rättvist att tvinga sin motpart att göra som man vill, utan tvärtom korrekt, eftersom man själv är den viktigaste och kanske enda som gills. Det är narcissism.

Elsas far ska resa tillbaka i tiden och fortsätta sitt förra äktenskap, eller skilja sig och gå tillbaka till hennes mor, det är vad Elsa uttrycker måste ske eftersom hon ett decennium senare fortfarande tjatar om detta. Inget någon gör - och jag har en känsla av att den stackars familjen har fått gå med på mycket, hon har ju nämnt att hon tvingade hela familjen i gemensam terapi för att hjälpa HENNE med skilsmässan - räcker, utan "felet" måste göras helt ogjort. Hon ger inte uttryck för någon som helst förståelse om varför två människor skiljer sig, vilket i detta fall ingen av oss känner till, eftersom hon - tredje part - är den lidande här.

Inte skörhet. Bedrövlig egoism. Tycker att samma sak uttrycks lite överallt i Elsas tillvaro. Den stackars hunden, får han någonsin åka till skogen och gå på hundpromenader helt ägnade hans behov? Eller är det ett liv av att hänga på till Pontus studio och på ärenden i stan, och enstaka Djurgårdspromenader? Och katten som sätts ut i stadsmiljö varje morgon och sedan inte kan komma in igen förrän någon annan kommer hem och letar upp katten under någon bänk på Mosebacke. Allas liv får anpassas kring Prinsessan på Mosebacke med sina förvuxna barnkoltar som troféer på väggarna.
Citera
2022-11-05, 18:22
Medlem
Får ont i magen av att hon aldrig tycks kunna slappna av. Finns en film där hon går hand i hand med sonen på Gotland på insta just nu. Gång på gång måste hon vända sig om och titta in i kameran med sug i blick. Detta medan sonen håller handen och försöker berätta ngt för mamma. Fattar att det är sjukt vacker natur, fint ljus där osv men det verkar bara så oerhört oharmoniskt och som att hon verkligen inte kan vara närvarande i stunden, utan alltid tänker content. Detta blir ju en rubbning till slut. Hon kan inte lyssna, bara tänka på om det blir bra på bild. Vet att detta diskuterats förut men sonens flackande blick från mamma, till kameran, försöka prata, till kameran i en stund som borde vara fin gav mig en så dålig känsla.
Citera
2022-11-05, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeMarais
Får ont i magen av att hon aldrig tycks kunna slappna av. Finns en film där hon går hand i hand med sonen på Gotland på insta just nu. Gång på gång måste hon vända sig om och titta in i kameran med sug i blick. Detta medan sonen håller handen och försöker berätta ngt för mamma. Fattar att det är sjukt vacker natur, fint ljus där osv men det verkar bara så oerhört oharmoniskt och som att hon verkligen inte kan vara närvarande i stunden, utan alltid tänker content. Detta blir ju en rubbning till slut. Hon kan inte lyssna, bara tänka på om det blir bra på bild. Vet att detta diskuterats förut men sonens flackande blick från mamma, till kameran, försöka prata, till kameran i en stund som borde vara fin gav mig en så dålig känsla.

Jag får sådana känslor med både Elsa och Sandra Beijer som jag också tycker har börjat med det där contentmedvetandet i inläggen med sonen. Ledsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in