2022-11-04, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Alltså jag håller helt med dig om att Linn generellt behöver en lampa. Men dessa bilder kan jag inte säga annat om än att hon lyckats med. Dessutom betydligt mycket bättre bilder än många av dom andra som gör precis samma samarbete med polarn just nu.
För en gångs skull gör Linn ”bra” reklam med bra bilder där barnen ser naturliga ut.
Så tråkigt att klanka ner och påstå att bilder som inte alls är mörka är det. Det enda jag kan tänka mig är som sagt att du satt lägsta ljusstyrkan på din telefon. För gör jag det så blir absolut bilderna mörka (har annars låg ljusstyrka och bilderna är superfina då. Man behöver absolut inte dra på hög ljusstyrka)

Jag grymtade också åt bilderna och tycker de är dåliga.
Kläderna visas inte riktigt upp. Printet är inte i skärpa, man ser ej hur klänningarna ser ut framifrån, skapar noll nyfikenhet på plagget för mig (och jag är 100% målgrupp).
Hon har bara fotat sina barn framför en plastgran. Men fotograf tror jag inte.
Och om man nu vill ha julstämningen - slå in lite julklappar och låt de synas i bakgrunden istället för trappan och det kala golvet.
Stör mig inte så mycket på ljus och sånt, det kan man förbise om bilderna är genomtänkta.
Citera
2022-11-04, 09:33
Avslutad
Citat:
Alltså jag håller helt med dig om att Linn generellt behöver en lampa. Men dessa bilder kan jag inte säga annat om än att hon lyckats med. Dessutom betydligt mycket bättre bilder än många av dom andra som gör precis samma samarbete med polarn just nu.
För en gångs skull gör Linn ”bra” reklam med bra bilder där barnen ser naturliga ut.
Så tråkigt att klanka ner och påstå att bilder som inte alls är mörka är det. Det enda jag kan tänka mig är som sagt att du satt lägsta ljusstyrkan på din telefon. För gör jag det så blir absolut bilderna mörka (har annars låg ljusstyrka och bilderna är superfina då. Man behöver absolut inte dra på hög ljusstyrka)

Då har du helt enkelt otroligt dålig standard. Jag har hobby fotat med systemkamera redan som 11 åring till o med då gjorde jag 100 gånger bättre bilder en henne. Ljuset är jätte viktigt, mycket ljus!!. ”Att fånga blicket” är inte densamma som att ha snygg och bra kvalité på sina foton. Herregud alltså tjafs Lisa. Ja barnen ser bra ut på bilderna MEN KVALITEN, ljusupssätning och redigering ÄR INTE DÄR.
Citera
2022-11-04, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VickyLOL
Jag har reflekterat över hur hon - sen hon blev ihop med Simme - alltid ser till att hon tar familjeporträtt med och utan honom. Kanske hade hon inte mycket förhoppning om att det skulle hålla från första början?
Om dom är en helt perfekt familj enligt henne varför inte välja bilderna där Simme är med som profilbild? Dom är ju verkligen identiska förutom att han har fått ta ett steg utanför bild.
”Åh finiisen, mitt lejon, kan du bara gå ur bild i två sekunder? Jag vill ha några bilder jag kan använda även när vi gör slut.”

Hahaha! Poäng på den
Citera
2022-11-04, 09:38
Avslutad
Inte så jävla fräscht att få en o annan nakenbild tryck i ansiktet på en direkt på morron kvisten från linnsans instagram händelser. Usch! Hon har inte en vacker kropp eftersom hon inte tränar den! Rumpan sitter konstigt när man inte tränar och trosorna lol sjukaste jag sätt.
Citera
2022-11-04, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
Då har du helt enkelt otroligt dålig standard. Jag har hobby fotat med systemkamera redan som 11 åring till o med då gjorde jag 100 gånger bättre bilder en henne. Ljuset är jätte viktigt, mycket ljus!!. ”Att fånga blicket” är inte densamma som att ha snygg och bra kvalité på sina foton. Herregud alltså tjafs Lisa. Ja barnen ser bra ut på bilderna MEN KVALITEN, ljusupssätning och redigering ÄR INTE DÄR.

”Tjafslisa”? Är det du eller jag som genast nedvärderande skriver ”lilla vännen”?

Linn har definitivt inte tagit bilderna själv. Detta är över hennes standard. Proffsig fotograf? Nej troligen en hobbyfotograf som får kasst betalt av Linn.

Dåligt ljus? Nej fyllt tillräckligt för det syfte bilderna är tagna.
Ja om polarn själva hade lagt ut dessa bilder som reklam så hade man kunnat ifrågasätta skärpan (för visst stämmer det att printet inte är skarpt när man zoomar in).

Jag som konsument zoomar INTE in på bilderna i detta läge utan följer istället länkar (eller går rakt in på hemsidan för att inte stötta Linn) efter att ha blivit intresserad av plagget pga reklamen Linn gör.

Finns mycket att klaga på med Linns bilder. Men denna gång helt klart överdrift (uppenbarligen inte enbart jag som tycker det vilket ju har relevans eftersom du troligen inte bryr dig ett dyft om vad jag säger)
Citera
2022-11-04, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janedoh
Jag grymtade också åt bilderna och tycker de är dåliga.
Kläderna visas inte riktigt upp. Printet är inte i skärpa, man ser ej hur klänningarna ser ut framifrån, skapar noll nyfikenhet på plagget för mig (och jag är 100% målgrupp).
Hon har bara fotat sina barn framför en plastgran. Men fotograf tror jag inte.
Och om man nu vill ha julstämningen - slå in lite julklappar och låt de synas i bakgrunden istället för trappan och det kala golvet.
Stör mig inte så mycket på ljus och sånt, det kan man förbise om bilderna är genomtänkta.

Jag håller inte med om att man inte blir nyfiken på plaggen. Så där tycker vi olika. Detta är en av de bättre samarbetena polarn gjort kring detta print. Så polarn lär garanterat vara nöjda
Citera
2022-11-04, 10:00
Medlem
”En kollektion som verkligen hyllar Astrids filmer och Ilon Wiklands illustrationer”

Ridå.
Citera
2022-11-04, 10:16
Medlem
Citat:
”En kollektion som verkligen hyllar Astrids filmer och Ilon Wiklands illustrationer”

Ridå.

Ridå för att? Jag håller med om att Linn inte formulerat texten på ett bra sätt. Men utifrån upplägget på andra influensers texter så är jag rätt säker på att informationen som kommuniceras är tydligt styrd från polarn och pyrets sida
Citera
2022-11-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ridå för att? Jag håller med om att Linn inte formulerat texten på ett bra sätt. Men utifrån upplägget på andra influensers texter så är jag rätt säker på att informationen som kommuniceras är tydligt styrd från polarn och pyrets sida

Astrid var författare och Ilon illustrerade till hennes böcker inte filmer.
Citera
2022-11-04, 10:36
Medlem
Citat:
Astrid var författare och Ilon illustrerade till hennes böcker inte filmer.

Jag tolkar nog inte texten såsom du gör (att Linn inte förstår att ilon illustrerat böckerna). Men förtsår absolut vad du menar med syftningen och att du väljer att inte förstå vad Linn menar (tycker faktiskt inte att det var så fruktansvärt illa denna gång då det är rätt märkligt att se det som en ”Astrid” kollektion över huvud taget när hon egentligen inte alls är ansvarig för det tryck som nu används)
Citera
2022-11-04, 10:55
Medlem
Citat:
Jag tolkar nog inte texten såsom du gör (att Linn inte förstår att ilon illustrerat böckerna). Men förtsår absolut vad du menar med syftningen och att du väljer att inte förstå vad Linn menar (tycker faktiskt inte att det var så fruktansvärt illa denna gång då det är rätt märkligt att se det som en ”Astrid” kollektion över huvud taget när hon egentligen inte alls är ansvarig för det tryck som nu används)

Det är säkert kopplat till Astrid Lindgrens starka varumärkesskydd.

Och nej vi tolkar inte texten lika alls.
Jag tycker att hon återigen gjort ett halvhjärtat samarbete utan bakgrundskoll eller referenser (detta tycker jag är viktigare än själva bilden/filmen).
Även om bilderna var bättre än andra samarbeten så kan man inte bortse från att helheten faller platt.

Illustrationerna kan med lite vilja kopplas ihop med filmerna för att det är samma karaktärer. Men det är inte att hylla illustrationerna, som faktiskt är på plaggen, att berätta hur man alltid tittade på film som liten.

Vi tycker olika. Så här tycker jag.
Citera
2022-11-04, 11:51
Avslutad
Citat:
”Tjafslisa”? Är det du eller jag som genast nedvärderande skriver ”lilla vännen”?

Linn har definitivt inte tagit bilderna själv. Detta är över hennes standard. Proffsig fotograf? Nej troligen en hobbyfotograf som får kasst betalt av Linn.

Dåligt ljus? Nej fyllt tillräckligt för det syfte bilderna är tagna.
Ja om polarn själva hade lagt ut dessa bilder som reklam så hade man kunnat ifrågasätta skärpan (för visst stämmer det att printet inte är skarpt när man zoomar in).

Jag som konsument zoomar INTE in på bilderna i detta läge utan följer istället länkar (eller går rakt in på hemsidan för att inte stötta Linn) efter att ha blivit intresserad av plagget pga reklamen Linn gör.

Finns mycket att klaga på med Linns bilder. Men denna gång helt klart överdrift (uppenbarligen inte enbart jag som tycker det vilket ju har relevans eftersom du troligen inte bryr dig ett dyft om vad jag säger)
Du är gruppens Karen. Du tjafsar konstant. Man slösar MER energi på att vara sur, tjafsig och otrevlig än att vara trevlig, du borde ta till dig lixom. Du är en narcissist för tydligen är endast DU rätt person till att bedöma precis ALLT av vad en person får och inte får skriva eller tycka. Jesus. Du är en sån som skriker på folk offentligt oxå jag svär!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in