2022-11-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
Du är gruppens Karen. Du tjafsar konstant. Man slösar MER energi på att vara sur, tjafsig och otrevlig än att vara trevlig, du borde ta till dig lixom. Du är en narcissist för tydligen är endast DU rätt person till att bedöma precis ALLT av vad en person får och inte får skriva eller tycka. Jesus. Du är en sån som skriker på folk offentligt oxå jag svär!!
Håller med om att hon ofta hänvisar till sig själv som någon form av facit, som i det här fallet med pop-reklamen, men rekommenderar att du framöver helt enkelt ignorerar hennes inlägg 😃
Citera
2022-11-04, 13:19
Medlem
Citat:
Du är gruppens Karen. Du tjafsar konstant. Man slösar MER energi på att vara sur, tjafsig och otrevlig än att vara trevlig, du borde ta till dig lixom. Du är en narcissist för tydligen är endast DU rätt person till att bedöma precis ALLT av vad en person får och inte får skriva eller tycka. Jesus. Du är en sån som skriker på folk offentligt oxå jag svär!!

Jag har rätt att ifrågasätta det som skrivs? Precis som att du har rätt att ha en åsikt?

Jag skriver inte till folk offentligt nej.
Citera
2022-11-04, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janedoh
Det är säkert kopplat till Astrid Lindgrens starka varumärkesskydd.

Och nej vi tolkar inte texten lika alls.
Jag tycker att hon återigen gjort ett halvhjärtat samarbete utan bakgrundskoll eller referenser (detta tycker jag är viktigare än själva bilden/filmen).
Även om bilderna var bättre än andra samarbeten så kan man inte bortse från att helheten faller platt.

Illustrationerna kan med lite vilja kopplas ihop med filmerna för att det är samma karaktärer. Men det är inte att hylla illustrationerna, som faktiskt är på plaggen, att berätta hur man alltid tittade på film som liten.

Vi tycker olika. Så här tycker jag.

Den åsikten kan jag absolut förstå. Jag tänker att Linn inte läst böckerna utan enbart sett filmer och sv den anledningen inte har annan koppling till Astrid Lindgren än filmerna
Citera
2022-11-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henna0313
Håller med om att hon ofta hänvisar till sig själv som någon form av facit, som i det här fallet med pop-reklamen, men rekommenderar att du framöver helt enkelt ignorerar hennes inlägg 😃

Jag yttrar min åsikt och ifrågasätter kritiken som jag tycker är obefogad ja.
Jag tycker det är rimligt att ifrågasätta ett uttalande om helt svarta bilder som man inte kan se någonting på när det verkligen inte är fallet.
Olika åsikter om innehåll i texter är en helt annan femma.
Men dessa bilder är ju knappast så mörka som diskussionen från början handlade om
Citera
2022-11-04, 13:41
Medlem
Citat:

Att ifrågasätta/argumentera/säga emot anser inte jag är att tjafsa. DU däremot är inte sen med påhopp och att uttrycka dig nedvärderande (vilket jag förutsätter att du gör medvetet).
Du klarar uppenbart inte alls emot att bli emotsagd? Utan då är personen en idiot på en gång som inte har rätt att uttala sig.

Fortsätt du att anse att jag tjafsar om du vill det. Annars kan du föröka reflektera lite och förstå att en diskussion inte nödvändigtvis är att tjafsa.

Jag är absolut inte sur/irriterad och slösar absolut ingen tid på att vara det när jag skriver här. Däremot blir du uppenbarligen sur på mig? För att jag inte håller med om allt till varje pris?
Senast redigerad av Enenenenen 2022-11-04 kl. 13:46.
Citera
2022-11-04, 14:00
Medlem
Och gällande bildkvalitet och skärpa så kan jag konstatera (om det inte är min telefon det är fel på) att skärpan är precis lika dålig om man zoomar in på polarna egna bilder på instagram.

Nu diskuterade jag ju dock egentligen huruvida bildrrna var mörka så att man inte ser någonting. Men med denna info kan man ju fundera på om det är instagram som är problemet (eller om även polarn själva använder bilder med sämre skärpa)
Citera
2022-11-04, 14:32
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Med andra ord väldigt enkelt, klarar hon inte av att hantera frågor kanske hon har gjort fel yrkesval
Det håller jag helt med om.
Citera
2022-11-04, 14:46
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Då har du helt enkelt otroligt dålig standard. Jag har hobby fotat med systemkamera redan som 11 åring till o med då gjorde jag 100 gånger bättre bilder en henne. Ljuset är jätte viktigt, mycket ljus!!. ”Att fånga blicket” är inte densamma som att ha snygg och bra kvalité på sina foton. Herregud alltså tjafs Lisa. Ja barnen ser bra ut på bilderna MEN KVALITEN, ljusupssätning och redigering ÄR INTE DÄR.
Googla tjafs och du dyker upp....

Vi vet att du är bäst. På allt. Bra så?
Citera
2022-11-04, 14:57
Medlem
Incendios avatar
Vad trevligt av Linn att säga(på ibsta-händelser) att hon nog hade trivts bättre om singel idag. Visserligen lägger hon till att hon inte vill bli av med Simon, men ändå. Han behöver sätta ner foten mot hennes pikande.

Jag tycker att pop-reklamen var okej i sig(särskilt med Linn-standard), men en sak som stör mig med reklamer med barnen i(förutom att hon använder barnen alls i reklamsyfte då) är att man så tydligt ser hur barnen får instruktioner från någon utanför bild. De sneglar ständigt åt personens håll(antar att det är Linn) och sedan kommer pussen eller vinken eller vad det nu är de ska göra. Det ser så fejk ut. Filma ungarna spontant och klipp sedan ihop de bästa bitarna. Ur barnen synpunkt så känns det problematiskt att de i alla jäkla reklamer ska just pussas, kramas , bus-kivas och ääälskaaaaa varandra så mycket. De är säkert som alla syskon och är inte alltid bästisar och ändå instruerar mamma dem att pussas framför kameran.
Citera
2022-11-04, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Vad trevligt av Linn att säga(på ibsta-händelser) att hon nog hade trivts bättre om singel idag. Visserligen lägger hon till att hon inte vill bli av med Simon, men ändå. Han behöver sätta ner foten mot hennes pikande.

Jag tycker att pop-reklamen var okej i sig(särskilt med Linn-standard), men en sak som stör mig med reklamer med barnen i(förutom att hon använder barnen alls i reklamsyfte då) är att man så tydligt ser hur barnen får instruktioner från någon utanför bild. De sneglar ständigt åt personens håll(antar att det är Linn) och sedan kommer pussen eller vinken eller vad det nu är de ska göra. Det ser så fejk ut. Filma ungarna spontant och klipp sedan ihop de bästa bitarna. Ur barnen synpunkt så känns det problematiskt att de i alla jäkla reklamer ska just pussas, kramas , bus-kivas och ääälskaaaaa varandra så mycket. De är säkert som alla syskon och är inte alltid bästisar och ändå instruerar mamma dem att pussas framför kameran.
Eller att det alltid ska vara massa kex och kakor eller annan muta med. Sverige behöver plocka fram den här lagen om barnexponering snarast
Citera
2022-11-04, 16:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Googla tjafs och du dyker upp....

Vi vet att du är bäst. På allt. Bra så?
Förstår inte varför ni öppnar käften när ni inte kan eller vet nått om ämnet!

Jag öppnade min eftersom jag KAN och VET jäkligt mycket om specifika saker i detta fallet om just foton och fotografering!!
emenenen provocerar mig medvetet så in i helvete konstant!!! Jäkligt ofräscht beteende!
Hur mår man när man konstant skall lägga sig i förespråka konstant att JUST hon har precis rätt i exakt allt usch!!
Citera
2022-11-04, 16:12
Medlem
Citat:
Eller att det alltid ska vara massa kex och kakor eller annan muta med. Sverige behöver plocka fram den här lagen om barnexponering snarast

Ja håller verkligen med. Det känns ju också väldigt skevt att det inte räknas som att barnen arbetar när de fotas till förälders sociala kanaler. Samma fotografering men direkt för polarn och pyret akullw hy räknas som arbete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in