2022-10-26, 20:57
Medlem
Katciu88s avatar
Jag tror inte att de köpte huset för nft pengarna rakt av, men de tog garanterat handpenningen från den kassan.

Det är också detta som är den nya födokroken. Bloggen lär ha varit på dekis sen senaste graviditeten och nyfödd-tiden passerat. Woa/nftgrejjen är på väg ut nu och vanjas nya content blir att blogga om deras "semesterparadis" på Gotland som de ska renovera upp.

Detta är också ytterligare en grej som får vanja att framträda som nonchalant inför utmaningen att göra något vettigt av woa. Fixar lite sunkiga rabattkoder, föreläsningar med Söderberg och nu; kastar sig in i ett jättestort privat projekt.
Citera
2022-10-26, 23:03
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag tror inte att de köpte huset för nft pengarna rakt av, men de tog garanterat handpenningen från den kassan.

Det är också detta som är den nya födokroken. Bloggen lär ha varit på dekis sen senaste graviditeten och nyfödd-tiden passerat. Woa/nftgrejjen är på väg ut nu och vanjas nya content blir att blogga om deras "semesterparadis" på Gotland som de ska renovera upp.

Detta är också ytterligare en grej som får vanja att framträda som nonchalant inför utmaningen att göra något vettigt av woa. Fixar lite sunkiga rabattkoder, föreläsningar med Söderberg och nu; kastar sig in i ett jättestort privat projekt.

Exakt. De plockar nog ut rejäla löner varje månad, kan annars inte förstå hur projektet kostar 200 000 kronor varje månad redan från start. Det är hutlösa summor för en helt digital verksamhet där merparten av de inblandade inte ens avlönas. Men blir gärna motbevisad! (Vet ju att de läser här och ganska ofta kommer det ett announcement som plockar upp någon kritik från denna tråd precis efter postning).

Ser samma oroande trend som du: hon har tröttnat nu. Det var Niklas huvudsakliga intresse med NFT:er, nu är han utslagen i sjukdom och kan inte ens vara med - och så går det dessutom katastrofdåligt. Inte toppenförutsättningar. Och så ett hus som ska renoveras och ytterligare ett instagramkonto att driva … spretigt fokus.

Hon sa i någon podd nyligen att hon älskar att starta upp företag - men hatar att förvalta. Det märks tyvärr och alla måste ju inte vara bra på allt, men dra inte igång ett ”livslångt projekt” med hjälp av andras pengar då …
Citera
2022-10-26, 23:34
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Hon sa i någon podd nyligen att hon älskar att starta upp företag - men hatar att förvalta. Det märks tyvärr och alla måste ju inte vara bra på allt, men dra inte igång ett ”livslångt projekt” med hjälp av andras pengar då …

Är inte det som definierar dessa "serie-entreprenörer"? De drar igång mer eller mindre tveksamma projekt, utnyttjar alla sina kanaler för att bli det nya heta, lurar in någon investerare med alldeles för mycket billiga pengar och så exit och vidare till nästa projekt.
Citera
2022-10-27, 11:32
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Är inte det som definierar dessa "serie-entreprenörer"? De drar igång mer eller mindre tveksamma projekt, utnyttjar alla sina kanaler för att bli det nya heta, lurar in någon investerare med alldeles för mycket billiga pengar och så exit och vidare till nästa projekt.

Japp och den här vanja verkar ju befinna sig i fritt fall. Återigen verklighetsfrånvänd: spontanköper ett hus på Gotland och skriver "åh vad härligt med 6 fruktträd!". Som husägare själv ser jag framför mig otal kg ruttnande fallfrukt, beskärning vart och vartannat år och diverse ohyraangrepp att bekämpa. 2600 kvm tomt, jag har typ en tiondel av det och bara det är ett jävla gissel att sköta . För att inte tala om allt som kommer behöva göras med huset, som har 100 år på nacken... lycka till du ensamstående småbarnsmamma som bor i hyreslägenhet, säger jag bara.

Vanja skriver att det är sååå jobbigt att släpa runt packningen när man snyltsemestrar hos familj och vänner. Det här husköpet blir en väl behövd läxa minst sagt.

Jag fattar inte hur någon kan ha förtroende för den här människan. Hon är som ett förvuxet barn.
Citera
2022-10-31, 12:29
Medlem
Citat:
Tror de hoppas på ett uppsving i marknaden, det är kanske det enda som kan lösa detta.

Jag tror att de har sett medlemsförmånerna som större projekt har och när marknaden vänder vill de vara först i Stockholm att erbjuda detta. Därför satsar de inte så hårt internationellt.
Citera
2022-11-02, 19:30
Medlem
Katciu88s avatar
Från senaste anouncement i discorden
Citat:
we will run the project as cost effective as we possibly can to make sure we´re still here and that we´re still healthy when the market changes. However long it may take

Vad tror ni? Smart strategi? Eller en undanflykt för att vanja nu tänker gå vidare i livet och ägna sig åt sin sommarstugerenovering istället?
Citera
2022-11-03, 06:49
Medlem
Citat:

Vad tror ni? Smart strategi? Eller en undanflykt för att vanja nu tänker gå vidare i livet och ägna sig åt sin sommarstugerenovering istället?

Det känns lite sent att komma med en sån strategi om projektet bränt 200k i månaden sedan start (vilket skulle vara en miljon kronor nu). Men ja, jag tror att de kommer sluta betala ut lön och bara erbjuda NFTer till modsen framöver och att detta (att det är kostnadseffektivt) är vad som kommer skyllas på när det inte händer så mycket i discorden framöver. Läste på Vanjas blogg att de anlitar någon som tar hand om trädgården nu och så kommer de jobba med trädgårdsarkitekt framöver, så din spaning om att hon växlar upp i sina andra kanaler framöver stämmer nog också.
Citera
2022-11-03, 08:10
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:

Tror egentligen varken smart strategi eller undanflykt, utan snarare nödvändighet. Det kommer inte in några pengar. På Opensea finns det numera en analysflik som är intressant att kika på: https://opensea.io/collection/world-of-alidia/analytics

Det stod även i detta announcement att de nu ska göra sin första gåva till en ME-organisation. Om jag räknat rätt blir denna gåva kring 900 kronor.

Någon annan som fattar grejen med Hafjell förresten? I bloggen skrev Vanja ett rekordlångt inlägg med rabattkod på 15% – men det var inget samarbete. Sen la hon upp samma rabatt i discorden – och det var ett samarbete. Missar jag något eller är inte det här exakt samma rabatt?

Bloggen:
Citat:
Detta är inget betalt samarbete, men jag blev verkligen kär i Hafjell när vi var där och lärde ju dessutom känna familjen som driver skidskolan och skiduthyrningen. 💞 Och eftersom det nu börjar bli dags att boka skidresa och så många av er var nyfikna på Hafjell efter att vi varit där frågade jag dem om de kunde bjussa på något gött. Och det kunde de! 🥹🙏🏻 Med rabattkoden VANJA15 får ni därför 15% rabatt på skidskola (gäller både grupp- och privatlektioner) samt skiduthyrning.

Discorden:
Citat:
Starting today, all verified WoA holders will receive 15% discount on Skibua ski rental service aaaaand 15% discount on Hafjell ski school (offer is valid for both private and group lessons)! [...] State the discount code in the checkout when booking online, or mention it in an email to receive it. 😇 To claim your discount you need to be a verified holder (head over to 🧜┃verify-your-woa if you haven´t claimed that role yet ).

Läste för övrigt inlägget om deras nyinköpta hus och allt de ska bygga/fixa. Alltifrån pool till gäststuga och renovering av typ allting. Det här är inte att "Vanja köpt en sommarstuga". Det här är ju ett nytt jobb! Ännu ett instagramkonto att driva, ännu fler sponsorer att pusha ut, plus det faktiska arbetet. Det är tydligt nu att uppstarten är över med WoA, nu är det inget kul längre utan andra projekt lockar mer. De som ska gå på pop up-helgen får nog se det som en avskedsfest.
Citera
2022-11-03, 11:05
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodemius
Jag tror att de har sett medlemsförmånerna som större projekt har och när marknaden vänder vill de vara först i Stockholm att erbjuda detta. Därför satsar de inte så hårt internationellt.

"När marknaden vänder" inom kryptovaluta kommer sannolikt inte NFTer vara med på uppgången i någon större grad. Det fungerar så här:
Kryptovaluta följer bitcoins halveringstid, ungefär 4 år från peak till peak. Runt varje peak dyker det upp kryptorrelaterade fenomen: halveringen 2020 förknippas med NFT, halveringen 2016 med ICO (initial coin offering - alltså en enorm mängd nya "kryptocoins" som till 99% var bluff) osv. Halveringen och bullrun 2024 kommer bjuda på något helt annat och det kommer inte vara NFT. Däremot kan man misstänka att Vänja och hennes web3-vänner kommer vara med på ett hörn.
Senast redigerad av MittNyaSaliv 2022-11-03 kl. 11:07.
Citera
2022-11-03, 17:06
Medlem
Citat:
Tror egentligen varken smart strategi eller undanflykt, utan snarare nödvändighet. Det kommer inte in några pengar. På Opensea finns det numera en analysflik som är intressant att kika på: https://opensea.io/collection/world-of-alidia/analytics

Det stod även i detta announcement att de nu ska göra sin första gåva till en ME-organisation. Om jag räknat rätt blir denna gåva kring 900 kronor.

Någon annan som fattar grejen med Hafjell förresten? I bloggen skrev Vanja ett rekordlångt inlägg med rabattkod på 15% – men det var inget samarbete. Sen la hon upp samma rabatt i discorden – och det var ett samarbete. Missar jag något eller är inte det här exakt samma rabatt?

Bloggen:

Discorden:

Läste för övrigt inlägget om deras nyinköpta hus och allt de ska bygga/fixa. Alltifrån pool till gäststuga och renovering av typ allting. Det här är inte att "Vanja köpt en sommarstuga". Det här är ju ett nytt jobb! Ännu ett instagramkonto att driva, ännu fler sponsorer att pusha ut, plus det faktiska arbetet. Det är tydligt nu att uppstarten är över med WoA, nu är det inget kul längre utan andra projekt lockar mer. De som ska gå på pop up-helgen får nog se det som en avskedsfest.

Lite bisarrt hur de har råd att renovera ett helt hus på en inkomst?! Jag förstår ingenting. Och ta lån på en person i dagens läge med räntor? Det här känns otroligt obehagligt och verklighetsfrånvänt i samband med att WOA projektet dör.
Citera
2022-11-03, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Lite bisarrt hur de har råd att renovera ett helt hus på en inkomst?! Jag förstår ingenting. Och ta lån på en person i dagens läge med räntor? Det här känns otroligt obehagligt och verklighetsfrånvänt i samband med att WOA projektet dör.

Niklas har väl antagligen lön från World of Alidia? Vad går 200000 i löne- och omkostnader annars till?
Citera
2022-11-03, 19:01
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone

Hehe trillade poletten ned för dig nu eller?

Woa holders blev lovade en fysisk hub I Stockholm, det blev inget. Men det blev en privat fysisk hub för vanja m familj och vänner i form av ett sommarnöje som nu ska renoveras för uppskattningsvis 1-2 miljoner.

Hon skryter på bloggen att hon redan har 9000 nya följare på IG. Hon lär håva in en del av pengarna till renoveringen via influerandet, och "eget-företag-fiffel". Men hon har definitivt använt woakapitalet som en språngbräda in i detta nya projekt. Hon tar ut en fet lön från woa kapitalet varje månad som nu går till sommarstugan.

Jag gissar att tankegångarna i vanjas eget huvud går i stil med "det gör inget att jag tar pengar från woa, när marknaden vänt kommer alla bli superrika ändå för så funkar crypto tjingtjingeling"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in