2022-10-20, 16:23
  #241
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Ja, men den är lång: https://poddtoppen.se/podcast/959312019/we-are-influencers/132-en-crash-course-i-web3-och-nft-med-vanja-wikstrom
Tack! Ska resa lite i helgen och kan behöva fördriva lite tid, så det ska nog gå bra.
Citera
2022-10-21, 15:09
  #242
Medlem
Pragmats avatar
Från podden ca 61 min in, Vanja pratar om sitt metaverse där man fokuserar på "magi" och "välbefinnande":

"Det låter ju jätteflummigt hahahahaha"

"aaah men det kommer bli jättemysigt"


"Det låter som att det här är jättestort, hur många användare har ni egentligen?"

*pratar om något annat*

Sen avslutas podden med att programledaren är:

"Du har lyckats få mig lite mer pepp på detta nu. Jag har ingen aning om hur det kommer gå men jag litar ju på dig Vanja, jag vet ju att du inte scammar folk för du är en klok och bra person. Så även om jag inte förstår så är jag onboard!"

Detta är alltså mer eller mindre ordagrant. Känns som att det är exakt såhär alla har resonerat som har köpt och sen sitter de där och myser i "vi som förstår- klubben".
__________________
Senast redigerad av Pragmat 2022-10-21 kl. 15:21.
Citera
2022-10-21, 18:52
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pragmat
Från podden ca 61 min in, Vanja pratar om sitt metaverse där man fokuserar på "magi" och "välbefinnande":

"Det låter ju jätteflummigt hahahahaha"

"aaah men det kommer bli jättemysigt"


"Det låter som att det här är jättestort, hur många användare har ni egentligen?"

*pratar om något annat*

Sen avslutas podden med att programledaren är:

"Du har lyckats få mig lite mer pepp på detta nu. Jag har ingen aning om hur det kommer gå men jag litar ju på dig Vanja, jag vet ju att du inte scammar folk för du är en klok och bra person. Så även om jag inte förstår så är jag onboard!"

Detta är alltså mer eller mindre ordagrant. Känns som att det är exakt såhär alla har resonerat som har köpt och sen sitter de där och myser i "vi som förstår- klubben".


Typ så
Citera
2022-10-21, 19:04
  #244
Medlem
Nu blr det event sista helgen i november i Stockholm.

https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/save-the-date/

"Alla är välkomna - man behöver inte äga en WoA NFT för att komma in. 🤗🧜‍♀️ Vi kommer bjuda på spännande workshops, tokbra musik, roliga Web3-upplevelser, massor av giveaways och tävlingar och sjukt bra häng! 💞🥳 Pluuuuus en hel del göttiga gratisgrejer. 👹 "
Citera
2022-10-21, 21:49
  #245
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodemius
Nu blr det event sista helgen i november i Stockholm.

https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/save-the-date/

"Alla är välkomna - man behöver inte äga en WoA NFT för att komma in. 🤗🧜‍♀️ Vi kommer bjuda på spännande workshops, tokbra musik, roliga Web3-upplevelser, massor av giveaways och tävlingar och sjukt bra häng! 💞🥳 Pluuuuus en hel del göttiga gratisgrejer. 👹 "

Fördelar med att ha en WoA NFT: man får tillgång till kul IRL-events
Fördelar med att inte ha en WoA NFT: man får tillgång till kul IRL-events plus man har 1700 kr på fickan

Jaha, ska någon från tråden gå?
Citera
2022-10-21, 22:12
  #246
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodemius
Nu blr det event sista helgen i november i Stockholm.

https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/save-the-date/

"Alla är välkomna - man behöver inte äga en WoA NFT för att komma in. 🤗🧜‍♀️ Vi kommer bjuda på spännande workshops, tokbra musik, roliga Web3-upplevelser, massor av giveaways och tävlingar och sjukt bra häng! 💞🥳 Pluuuuus en hel del göttiga gratisgrejer. 👹 "

Jag fattar inte valet att göra eventet gratis. Jag trodde att det skulle anordnas typ en trevlig påkostad fest/get-to-together för medlemmar. Som då skulle kunna locka folk att köpa på sig en nft för att få komma med.

Nu gissar jag utifrån denna info att det istället blir ett så billigt som möjligt event i reklamsyfte.

Riktigt trist för holders, att deras pengar ska gå upp i rök för detta.
Citera
2022-10-21, 22:39
  #247
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag fattar inte valet att göra eventet gratis. Jag trodde att det skulle anordnas typ en trevlig påkostad fest/get-to-together för medlemmar. Som då skulle kunna locka folk att köpa på sig en nft för att få komma med.

Nu gissar jag utifrån denna info att det istället blir ett så billigt som möjligt event i reklamsyfte.

Riktigt trist för holders, att deras pengar ska gå upp i rök för detta.

Det är verkligen fräckt att maskera en ren reklaminsats som ”nu ska vi ge tillbaka till er i communityt!”.

Fördelarna med att ha en WoA lyser fortfarande med sin frånvaro.
Citera
2022-10-22, 00:35
  #248
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Nu har de beslutat sig för att minska kollektionen till 5555.

Jag tror inte att dom kommer sälja 5555. Hur skulle det gå till???

Pinsamt om de behöver minska igen... 3333 hade ju varit mer rimligt.

Jag såg för övrigt att vanja gjorde reklam för margarin på sin IG, hon verkar alltså återuppta sin vanliga influencer-business.
Citera
2022-10-22, 00:59
  #249
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Fördelar med att ha en WoA NFT: man får tillgång till kul IRL-events
Fördelar med att inte ha en WoA NFT: man får tillgång till kul IRL-events plus man har 1700 kr på fickan

Jaha, ska någon från tråden gå?
Är det bara för tanter? Kanske skickar ditt tjejen, har alltid velat se en sån här scam från insidan.
Citera
2022-10-22, 06:55
  #250
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Är det bara för tanter? Kanske skickar ditt tjejen, har alltid velat se en sån här scam från insidan.

En tjej smälter nog in lättare, men så länge man är glad, ställer trevliga frågor och låtsas vara imponerad ska det nog gå ändå. Jag hade kunnat tänka mig att åka dit, men vet inte om jag kan uppbåda så mycket toxisk positivitet.
Citera
2022-10-22, 06:59
  #251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Är det bara för tanter? Kanske skickar ditt tjejen, har alltid velat se en sån här scam från insidan.

Alla som råkar gå förbi är välkomna. Det kommer vara fördelar på plats för holders som kommer göra att de som inte har någon nft vill minta skriver Vanja.
Citera
2022-10-22, 07:14
  #252
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag tror inte att dom kommer sälja 5555. Hur skulle det gå till???

Pinsamt om de behöver minska igen... 3333 hade ju varit mer rimligt.

Jag såg för övrigt att vanja gjorde reklam för margarin på sin IG, hon verkar alltså återuppta sin vanliga influencer-business.

Tror de hoppas på ett uppsving i marknaden, det är kanske det enda som kan lösa detta. De verkar också orimligt taggade på att vinna någon tävling som The Society har. Såg att Niklas handlade massa NFTer från dom för då får han rösträtt i tävlingen (eller ska man vara helt korrekt handlade han med sitt barns plånbok, var det inte det han påstod att Mr_whale_ var?) Så mycket som de hajpar detta trodde jag det skulle vara någon gigantisk vinst - men det är att The society handlar från WoA-golvet för 1 ETH. De kanske tänker att vinsten kommer leda till att folk rasslar in för att handla, men som med allt på kryptotwitter verkar alla bara vara där för att tuta i sitt eget horn. Alla NFT-projekt skickar in sina köpare som maniskt skriver om hur fantastiskt just detta projekt är.

Oj är samarbetena tillbaka, kanske börjar kassan sina?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in