2022-11-02, 00:35
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Vid 4-tiden vet man att cykeln finns kvar enligt olika källor.
Dom bör alltså vänta ca en timme tills grannarna med säkerhet har somnat innan dom vågar sig ut?
Om vi antar att dom syns till vid 7 på parkeringen (tidig morgon) så har dom haft ca 2 timmar på sig.
Gå iväg med cykel, få ut kroppen, körtid + gömma kroppen + stanna på parkeringen för att prata ihop sig?

Vart och hur långt kan man tänka sig att dom åkt?
Ett ställe dom är trygg med och har anknytning till...

Kan dom ha slängt telefonen och ev tillhörigheter där cykeln placerades? Räckte mast uppkoppling dit? Är det öppet soprum på den adressen?

Tror i JJ hemtrakter kring Nye. Finns många skogsvägar.
Citera
2022-11-02, 00:36
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Ja jag tror inte det är pajat för det ser rejält ut, men det kan ju vara något som syns först vid en närmare koll.

Jag hoppas polisen iaf kollat upp det. De verkar ju också väldigt intresserade av det här kring cykeln.
Ja eftersom de gick ut tidigt i Efterlyst just om cykeln så har de säkert klart för sig nu om cykeln var låst vid staketet eller inte. Det är vi snillen som spekulerar som vill få ihop det 😊
Citera
2022-11-02, 00:37
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Vid 4-tiden vet man att cykeln finns kvar enligt olika källor.
Dom bör alltså vänta ca en timme tills grannarna med säkerhet har somnat innan dom vågar sig ut?
Om vi antar att dom syns till vid 7 på parkeringen (tidig morgon) så har dom haft ca 2 timmar på sig.
Gå iväg med cykel, få ut kroppen, körtid + gömma kroppen + stanna på parkeringen för att prata ihop sig?

Vart och hur långt kan man tänka sig att dom åkt?
Ett ställe dom är trygg med och har anknytning till...

Kan dom ha slängt telefonen och ev tillhörigheter där cykeln placerades? Räckte mast uppkoppling dit? Är det öppet soprum på den adressen?
Det finns ju ingen mening att gå iväg med en cykel grannen har sett 2 ggr, efter kl. 04 och sedan säga att TT gick runt 02,30?

Personligen tror jag inte någon annan granne sett cykeln senare än 03.10 utan att det är osäker hörsägen grannarna vidarebefordrat.
Tiderna varierar ju från 01-04.

Jag tror helt enkelt att det är en annan, möjligen svart, cykel som polisen redan avfärdat eftersom grannen inte fått ytterligare frågor om cykeln, och trodde den fortfarande var försvunnen.
Senast redigerad av Tomato 2022-11-02 kl. 00:43.
Citera
2022-11-02, 00:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Han nämner ju inget om någon påse när han ställer upp cykeln vilket jag finner märkligt. Sedan påpekar han det när de är tillbaka.
Omöjligt och veta om han såg den från början men inte sa något?

Jag hänger upp mig på att det skrivits att cykeln var låst vid staketet. Men när grannen och JJ ger sig iväg så ligger den slarvigt så att grannen ställer upp den. Då kan den knappast stått låst vid staketet? Eller tänker jag fel?
Nej du har rätt, jag lyssnar en tredje gång på den biten igen. det framkom i början att "någon hade ställt cykeln upp" men det tolkades som att detta hände där den slutligen hittades. Varför ligger cykeln ner slarvig redan innan dom åker till mcd?
Jag ska lyssna igen
Citera
2022-11-02, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Du kan överleva några veckor utan mat, bara du har vätska.
3 minuter utan luft tre dagar utan vatten och tre veckor utan mat brukar man ju säga ja.
Tyvärr är chansen att TT lever = noll.
Citera
2022-11-02, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Brukar påsar vara röda? Kanske en tygpåse? Men det regnade väl den kvällen och natten. Brukar man oftast inte ta med sig sina saker in då. Om det inte var en påse med lite skräp eller oviktiga saker som inte ha värde nog att bli stulet.

Jag tänkte detsamma men avfallspåsarna i Vetlanda är gröna och röda
”njudung avfallspåsar”
Så förmodligen är det en sådan röd avfallspåse.
Citera
2022-11-02, 00:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Han kanske lade dit påsen med TT's tillhörigheter första gången
Eftersom de borde regnat till och från borde han sagt till direkt om han såg den första gången.
Jag ska lyssna igen
Citera
2022-11-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakygirl
någon som kan hjälpa mig att höra vad grannen säger om påsen i cykeln? Låter som att han säger "det var en röd påse" Tid i podden 32:57-33:01

'Det var en röd påse' tycker jag han säger.

Notera även att han säger att han 'påminner om påsen' när de kommer tillbaka. (32.45)

Påminner betyder att man redan talat om något för någon..

Alltså, han kan redan ha nämnt den till JJ i förbifarten när de åkte och att han nu säger det mer rättfram så JJ verkligen reagerar på det.
Citera
2022-11-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Ja jag tror inte det är pajat för det ser rejält ut, men det kan ju vara något som syns först vid en närmare koll.

Jag hoppas polisen iaf kollat upp det. De verkar ju också väldigt intresserade av det här kring cykeln.
Polisen säger ju faktiskt Tove eller någon annan komma cyklande på den här.

– Om det är någon som har sett Tove eller någon annan komma cyklande på den här, för den är ju placerad fint mot väggen och låst dessutom, så är det av intresse, säger Rickard Finndahl i programmet.

https://www.vetlandaposten.se/2022-10-21/tv-senaste-uppgifterna-om-forsvunna-tove-21-polisen-vill-ha-tips-om-hennes-cykel
Citera
2022-11-02, 00:44
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Nej du har rätt, jag lyssnar en tredje gång på den biten igen. det framkom i början att "någon hade ställt cykeln upp" men det tolkades som att detta hände där den slutligen hittades. Varför ligger cykeln ner slarvig redan innan dom åker till mcd?
Jag ska lyssna igen
Detta är verkligen ett mysterium som vi bör kunna lösa 😊
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det finns ju ingen mening att gå iväg med en cykel grannen har sett 2 ggr efter kl. 04 och sedan säga att TT gick runt 02,30?
Jag tror helt enkelt att det är en annan möjligen svart cykel som polisen avfärdat eftersom grannen inte fått ytterligare frågor om cykeln, och trodde den fortfarande var försvunnen.

Typ samma som att säga att T cyklade hem 02.30 men hennes mobil följde J till McD.
Trassliga lögner i panik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Det tycker jag låter som en intressant teori. För det känns verkligen inte som övriga ljud som givits som förslag passar in på beskrivningen. Dock så har jag svårt att få ihop att hon skulle lyckas välta den fler ggr. För det var ju flera höga dunsar. Men det skulle förklara själva sprakande, att hon kunde spraka så många ggr utan att någon hann förhindrade det.

Hon kanske drogades med någon opiat, blev sedan inrullad i en matta som Gösta Ekman i första filmen med Jönssonligan.
Kanske samma matta som hon sedan eventuellt silvertejpad bars ut eller firades ned med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in