2022-11-02, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Jag uppfattar det som om grannen säger röd påse
Jag lutar åt det hållet med, då är vi tre.
Uppfattar du det som att påsen var där innan, när dom var på väg ut och han ställde cykeln rätt, eller märkte han det senare, när dom kom tillbaka?
Citera
2022-11-02, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Du kan överleva några veckor utan mat, bara du har vätska.
Fjälljägare säger väl 3-3-3 har jag för mig 3 minuter utan syre 3dygn utan vatten 3 veckor utan mat förutsatt det finns vatten.
Citera
2022-11-02, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Känns nästan som han sa det så att ingen ska tycka det är konstigt att det finns hans fingeravtryck på den😂 eller så överanslyserar jag nu

Jag får ett överlag ärligt intryck av grannarna som knackade på dörren och skjutsade JJ.
Tror inte de gjort något tok, men jag kan ju inte vara säker.

Grannen som skjutsade JJ vet troligen om cykeln verkligen satt fastlåst i staketet eller om låset enbart satt i hjulet när han rättade till den. Denna info bör polisen suga åt sig.

För om den satt fastlåst i staketet måste den som flyttat iväg cykeln 200m antingen haft tillgång till nyckeln (haft T:s tillhörigheter, eller hämtat den från henne),
ELLER pajat staketet.
Citera
2022-11-02, 00:26
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Uppfattar du det som att påsen var där innan, när dom var på väg ut och han ställde cykeln rätt, eller märkte han det senare, när dom kom tillbaka?
Han nämner ju inget om någon påse när han ställer upp cykeln vilket jag finner märkligt. Sedan påpekar han det när de är tillbaka.
Omöjligt och veta om han såg den från början men inte sa något?

Jag hänger upp mig på att det skrivits att cykeln var låst vid staketet. Men när grannen och JJ ger sig iväg så ligger den slarvigt så att grannen ställer upp den. Då kan den knappast stått låst vid staketet? Eller tänker jag fel?
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Han kanske lade dit påsen med TT's tillhörigheter första gången
Eftersom de borde regnat till och från borde han sagt till direkt om han såg den första gången.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Ja handfatet skulle kunna ge ett liknande ljud. Vet man om renovering var färdig eller höll den fortfarande på? Då kan ju gamla handfatet varit löst/legat avlagt. Men blir lite samma där, det borde bara bli en smäll. Kan iofs funnits liknande material som hon vält ner. Men hu va ligen, varför tror du just en snara?

Strypning verkar ganska troligt eftersom det inte hördes skrik, men det verkar ändå ha varit ganska våldsamt. Visst kan man strypa med bara händerna men det förutsätter att man verkligen har överlägsen styrka. därför tycker jag att snara verkar ganska troligt.
Här är ett par exempel på kvinnor som har strypt sina offer med snaror.

Mördaren Martina Kveldstad ströp sin väninna med en elkabel och sedan sin mamma med plastpåsar.
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/975324-martina-kveldstad-mordade-sin-mamma-sa-ser-hennes-liv-ut-i-fangelset

Mördaren Carina Frödin (svarta änkan) ströp sin sambo med en elsladd.
https://nyheter24.se/nyheter/1009558-svarta-ankan-brande-sin-man-till-dods-sa-lever-hon-i-fangelset
Citera
2022-11-02, 00:28
Medlem
Yatsys avatar
Nu har det förflutit två veckor med ”kanske” skarpa förhör av de 2 MGM. Men den försvunna kvinnan är inte återfunnen.
Citera
2022-11-02, 00:29
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Jag får ett överlag ärligt intryck av grannarna som knackade på dörren och skjutsade JJ.
Tror inte de gjort något tok, men jag kan ju inte vara säker.

Grannen som skjutsade JJ vet troligen om cykeln verkligen satt fastlåst i staketet eller om låset enbart satt i hjulet när han rättade till den. Denna info bör polisen suga åt sig.

För om den satt fastlåst i staketet måste den som flyttat iväg cykeln 200m antingen haft tillgång till nyckeln (haft T:s tillhörigheter, eller hämtat den från henne),
ELLER pajat staketet.

Och hade staketet varit pajat så hade det sannolikt kommit fram då många nyfikna varit där
Citera
2022-11-02, 00:30
Medlem
Vid 4-tiden vet man att cykeln finns kvar enligt olika källor.
Dom bör alltså vänta ca en timme tills grannarna med säkerhet har somnat innan dom vågar sig ut?
Om vi antar att dom syns till vid 7 på parkeringen (tidig morgon) så har dom haft ca 2 timmar på sig.
Gå iväg med cykel, få ut kroppen, körtid + gömma kroppen + stanna på parkeringen för att prata ihop sig?

Vart och hur långt kan man tänka sig att dom åkt?
Ett ställe dom är trygg med och har anknytning till...

Kan dom ha slängt telefonen och ev tillhörigheter där cykeln placerades? Räckte mast uppkoppling dit? Är det öppet soprum på den adressen?
Citera
2022-11-02, 00:31
Medlem
Brukar påsar vara röda? Kanske en tygpåse? Men det regnade väl den kvällen och natten. Brukar man oftast inte ta med sig sina saker in då. Om det inte var en påse med lite skräp eller oviktiga saker som inte ha värde nog att bli stulet.
Citera
2022-11-02, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Fullt med civilpoliser? Hur vet du det? En civilpolis skyltar inte direkt med att de är polis. Är det något ställe det säljs knark på så är det väl på krogen och klubbarna?

Mycket droger på nöjet, göms på toa i nån lucka.
Dom som vet, vet var!
Citera
2022-11-02, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Och hade staketet varit pajat så hade det sannolikt kommit fram då många nyfikna varit där

Ja jag tror inte det är pajat för det ser rejält ut, men det kan ju vara något som syns först vid en närmare koll.

Jag hoppas polisen iaf kollat upp det. De verkar ju också väldigt intresserade av det här kring cykeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in