2022-11-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Sades det inte att TTs mobil hade färdats mot McDonalds? Kan det ha varit den JJ hämtade innan hon åkte iväg med grannen? För att då Tove inte skulle kunna använda den om hon nu var vid liv när dom åkte. Bunden eller däckad.

Och sen höga dunsar med inga skrik. Kan det ha varit en tung möbel som ramlat? Om hon legat inne i en garderob. Den välter och det blir bestyr. Sedan sparkar hon i väggen inifrån.

Det tycker jag låter som en intressant teori. För det känns verkligen inte som övriga ljud som givits som förslag passar in på beskrivningen. Dock så har jag svårt att få ihop att hon skulle lyckas välta den fler ggr. För det var ju flera höga dunsar. Men det skulle förklara själva sprakande, att hon kunde spraka så många ggr utan att någon hann förhindrade det.
Citera
2022-11-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Åklagaren känner t.o.m att han kanske har lite tunt på fötterna i vetlandafallet.
Vi kan väl ändå tolka häktningsframställan som att man tar hellre lite rundare svängar med att ange Vetlanda kommun istället för för att peka ut den specifika adressen.
Citera
2022-11-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Det hade varit intressant att se en ritning över lägenheten.
Det finns i tråden, annars får du ta fram den så som den som letade fram den gjorde.
Citera
2022-11-01, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Då kanske ingen brydde sig om några tonårstjejers groll, men nu borde väl de flesta vilja veta? Så svårt kan det inte vara att få fram ett svar på detta.

Har verkligen försökt få fram info, känner många i deras närhet. Men nä ingen verkar veta nåt. Frustrerande
Citera
2022-11-01, 23:57
Medlem
Julius-Tonkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jämför gärna dessa fall Timrå mordet människorov. Sista samtalet till anhöriga. 20.15 och gatuadress!.

Vetlanda ingen gatuadress. (Luddig info)

https://www.bildtagg.se/bild/06zj3fa4v92rj5x36y75w6f

Intressant! Jag är dessvärre dålig insatt i Timråfallet. Dock är det svårt att dra för stora växlar av det. Formkraven gällande vad en häktningsframställan ska innehålla är ganska sparsamma och jag kan inte se att det finns något krav på att platsen för brottet ska anges på ett visst sätt eller så, även om det kan ha betydelse för värderingen av brottsmisstanken. Därför kan det säkert vara olika från åklagare till åklagare.
Citera
2022-11-01, 23:58
Medlem
någon som kan hjälpa mig att höra vad grannen säger om påsen i cykeln? Låter som att han säger "det var en röd påse" Tid i podden 32:57-33:01
Citera
2022-11-01, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelcore
Det tycker jag låter som en intressant teori. För det känns verkligen inte som övriga ljud som givits som förslag passar in på beskrivningen. Dock så har jag svårt att få ihop att hon skulle lyckas välta den fler ggr. För det var ju flera höga dunsar. Men det skulle förklara själva sprakande, att hon kunde spraka så många ggr utan att någon hann förhindrade det.

Det låg ett handfat i trapphuset. Det kan ha ramlat i golvet. Toaletten skall ligga bredvid dörren där det har hörts sparkar. Så troligen har något hänt i badrummet. Jag misstänker att hon har strypts med en snara. När hon har försökt komma loss har saker ramlar i golvet. Sedan har hon legat ner och sparkat i väggen tills att hon förlorade medvetandet.
Citera
2022-11-02, 00:03
Medlem
Julius-Tonkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja det låter väldigt sannolikt. Men de måste varit snabba och snappat upp bråket men det är ju fullt möjligt att T sa det till pojkvännen redan i samtalet 0149. Sen sammantaget med observationer på Nöjet så fanns det fog för att snabbt agera

Det tror jag också. Dock tycker jag att det intressanta i det här fallet är det som händer från söndag eftermiddag och framåt. Polisen måste ha hittat någon konkret bevisning som gör att JJ och MH anses på sannolika skäl misstänkta för människorov, mot sina nekanden och efter bara korta förhör. Frågan är vad det är och varför man trots det inte har hittat TT.
Citera
2022-11-02, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hassanmebyssan
Någon som hör vad den förvrängda rösten i podden säger?
Jodå, jag hör. använd hörlurar så hörs det bättre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Salander
Efter att ha lyssnat på podden så önskar jag att han klargjort med extra frågor kring påsen i cykelkorgen. Grannen borde rimligen ha sett den redan när han rätade upp cykeln.
Jag har sagt det förut, och säger det igen - tror det är brorsan som lånar syrrans bil den här kvällen. Men frågan är vem person nr 2 är i så fall? MH som misstas för kille och faktiskt kanske är är JJs bästa vän? Med en keps eller mössa tror jag hon lätt kan misstas för kille...

Ja, men han säger iaf att han 'påminner om påsen' när de kommer tillbaka. (32.45)

Han kan ha nämnt den i förbifarten redan när de åkte och att han nu säger det mer rättfram så JJ verkligen reagerar på det.
Senast redigerad av extranode 2022-11-02 kl. 00:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Måste lyssna på podden igen, tyckte han sa att han kommenterade att det låg en påse i cykelkorgen och att JJ tog upp den.
Men något jag inte riktigt hängde med i var att han sa något i stil med att cykeln stod konstigt? Och att han flyttade den en bit?
Sa han så?

Känns nästan som han sa det så att ingen ska tycka det är konstigt att det finns hans fingeravtryck på den😂 eller så överanslyserar jag nu
Citera
2022-11-02, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Det var Johanna som tände eld på dörren, så inga lösa anklagelser.

Vet inte vad deras konflikten handlade om mer än att Tove är för snäll för Johanna och Johanna skapar gärna konflikter och draman. Så krävs inte så mycket för att få igång henne.
Du känner ju JJ vad jag förstår. Tycker du att mycket av nedan skulle beskriva JJ. Är hon en dramaqueen?.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Histrionisk_personlighetsstörning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in