2022-11-02, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
'Det var en röd påse' tycker jag han säger.

Notera även att han säger att han 'påminner om påsen' när de kommer tillbaka. (32.45)

Påminner betyder att man redan talat om något för någon..

Alltså, han kan redan ha nämnt den till JJ i förbifarten när de åkte och att han nu säger det mer rättfram så JJ verkligen reagerar på det.

Ja den är lite klurig. Inte helt hundra på hur han menar där men det låter lite som ”påminner jag”
Citera
2022-11-02, 00:46
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
'Det var en röd påse' tycker jag han säger.

Notera även att han säger att han 'påminner om påsen' när de kommer tillbaka. (32.45)

Påminner betyder att man redan talat om något för någon..

Alltså, han kan redan ha nämnt den till JJ i förbifarten när de åkte och att han nu säger det mer rättfram så JJ verkligen reagerar på det.
Har missat han säger påminner om.
Bra detektivarbete. Då har påsen varit där från början
Citera
2022-11-02, 00:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Jag lyssnar på podden nu.

Intervju med Bosse Åstrand, den gamle polisen. Han menar att kroppen dumpas där GMs känner sig trygg, ett välkänt område för MGM, som barn eller senare i livet.

JJ verkar ju tycka om att hämnas.

Därför viktigt att veta vilka som är inblandade i detta bråk, är det bara TT och JJ, eller finns det fler inblandade?

Uppstår bråket på något gemensamt (TT och JJ) ridläger, konfirmationsläger, Finlandskryssning, idrottsläger, osv.

Kan JJ ha placerat kroppen på ett sådant ställe?

JJ har haft upp till 24 timmar på sig att gömma kroppen.
Citera
2022-11-02, 00:51
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Detta är verkligen ett mysterium som vi bör kunna lösa 😊
Jag testar, en bil råkade snudda till en cykel "som stod rakt ut" utan att märka det, eller skita i att resa upp den.

JJ eller MH har varit ute och fixat hjälp som sedan kommer som en oljad blixt och slarvar vid parkeringen.

TT var packad och förmådde inte parkera snyggare.
Citera
2022-11-02, 00:51
Medlem
Ingen som regerade på det ”anonyma” samtalet som han fick i avsnittet? man undrar vad som framkom där?
Citera
2022-11-02, 00:58
Medlem
Jag hör lätt påse, de intervjuade grannen på lokala nyheter ikväll...
Citera
2022-11-02, 01:00
Medlem
Eftersom ”alla” håller utkik efter Skoda Fabian vid Storgatan 71 (JJ bostad) vill jag bara flika in att på en parkering längs gatan vid grannfastigheten Lärkgatan 4 står en sådan bil men ägs av en annan person. Snarlik i färg och ett års skillnad i årsmodell. Men fel bil alltså.

Man ska veta att det är ganska trångt infart till baksidan vid hennes hus. Som man ser på Google Maps och vissa andra foton som cirkulerat så kan en bil parkeras precis mellan soptunnorna och hushörnet.

Det är närmaste p-plats från både stora entrédörren och källardörren/trappan på gaveln. Ett lyft från källaren handlar alltså bara om nån meter om bil står där parkerad.
Så frågan är vilken som är JJ’s bestämda(?) plats.
Kan vara där för Skodan saknas och den står evtl parkerad på baksidan ihop med grannfamiljens övriga fordon annars. Och JJ’s microbil som tar minst plats på den trånga infarten.
I lördags stod en besökare/flickvän parkerad där. För att den platsen var ledig då antingen Skodan eller JJ’s Suzuki brukar stå där normalt?
Citera
2022-11-02, 01:00
Medlem
Podden ca 36:30-36:40
”Det är min kompis ”pip” som är där uppe
Jag tolkar det som att hon menar min kompis ex, brorsa, kusin etc som är uppe i lägenheten
Jag lyssnar på långsamma läget i podden nu och
på så sätt kan man fånga upp lite detaljer.

Tankar om vad som menas?
Citera
2022-11-02, 01:02
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Den som förhörs på söndagen är M (tolkar jag det som). Det framgår inte vart det sker i Aftonbladets text. Det står bara att det hålls flera förhör, men det kan lika gärna vara någon annanstans än hemma hos M.

Den som förhörs i sitt hem är M på måndagen. J på sitt jobb. Det är min tolkning.

Men jag kanske tolkar fel och att det är J som förhörs på söndagen och M som det är oklart om hon förhörs alls på söndagen.

När jag läste det där stycket för ett dygn sen var jag övertygad om att det var JJ som förhördes på söndagen. Idag kan jag inte avgöra vem av dem som förhördes på söndagen.... Suck! Tror jag tog för givet att de förhört JJ i samband med att de undersökte lägenheten. Men texten kan likaväl tolkas som att MH förhördes på söndagen. Som du skrev i ett annat inlägg, lär ju knappast JJ ha sovit hemma sön-mån i alla fall.

Angående måndagen gör jag samma tolkning som du gör. Jag får för mig att polisen på måndag förmiddag fått klartecken att anhålla dem och att de korta förhören vid 11-tiden bara är formalia (ev med några kontrollfrågor). Men jag har inte koll på det juridiska, så det kan vara en fel (anges ju t ex inget om "anhållen i sin frånvaro" i häktningsframställan).
Citera
2022-11-02, 01:03
Avslutad
Citat:
Jag får ett överlag ärligt intryck av grannarna som knackade på dörren och skjutsade JJ.
Tror inte de gjort något tok, men jag kan ju inte vara säker.

Grannen som skjutsade JJ vet troligen om cykeln verkligen satt fastlåst i staketet eller om låset enbart satt i hjulet när han rättade till den. Denna info bör polisen suga åt sig.

För om den satt fastlåst i staketet måste den som flyttat iväg cykeln 200m antingen haft tillgång till nyckeln (haft T:s tillhörigheter, eller hämtat den från henne),
ELLER pajat staketet.
Grannen är ärlig, det hörs, säskilt mot slutet av intervjun, när han förklara att han hoppas att T ska hittas, vid liv. Orkar inte förklara varför det visar att han är ärlig, men jag är övertygad om att han är helt oskyldig, sen får andra givetvis spekulera hur mycket som helst.
Citera
2022-11-02, 01:04
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VPS
Ingen som regerade på det ”anonyma” samtalet som han fick i avsnittet? man undrar vad som framkom där?

Jag får känslan att podden lägger större vikt att skapa en underhållande produkt med ödesmättad tät spänning, än att verkligen försöka bryta ny mark i sökandet. Annars hade följdfrågor och analyser varit skarpare och de hade inte varit så nonchalant med vissa fakta, som exempelvis tidpunkten som tjejerna lämnade Nöjet, där kunde de varit mer precisa och mindre otydliga.
Citera
2022-11-02, 01:04
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakygirl
Podden ca 36:30-36:40
”Det är min kompis ”pip” som är där uppe
Jag tolkar det som att hon menar min kompis ex, brorsa, kusin etc som är uppe i lägenheten
Jag lyssnar på långsamma läget i podden nu och
på så sätt kan man fånga upp lite detaljer.

Tankar om vad som menas?
Ett namn antagligen eftersom det är känsligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in