Citat:
Ursprungligen postat av
linakova
Den som förhörs på söndagen är M (tolkar jag det som). Det framgår inte vart det sker i Aftonbladets text. Det står bara att det hålls flera förhör, men det kan lika gärna vara någon annanstans än hemma hos M.
Den som förhörs i sitt hem är M på måndagen. J på sitt jobb. Det är min tolkning.
Men jag kanske tolkar fel och att det är J som förhörs på söndagen och M som det är oklart om hon förhörs alls på söndagen.
När jag läste det där stycket för ett dygn sen var jag övertygad om att det var JJ som förhördes på söndagen. Idag kan jag inte avgöra vem av dem som förhördes på söndagen.... Suck! Tror jag tog för givet att de förhört JJ i samband med att de undersökte lägenheten. Men texten kan likaväl tolkas som att MH förhördes på söndagen. Som du skrev i ett annat inlägg, lär ju knappast JJ ha sovit hemma sön-mån i alla fall.
Angående måndagen gör jag samma tolkning som du gör. Jag får för mig att polisen på måndag förmiddag fått klartecken att anhålla dem och att de korta förhören vid 11-tiden bara är formalia (ev med några kontrollfrågor). Men jag har inte koll på det juridiska, så det kan vara en fel (anges ju t ex inget om "anhållen i sin frånvaro" i häktningsframställan).