2022-10-31, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med Dig vad gäller att gå och knacka på en bil med immiga rutor... själv skulle jag tänka att det är ett par som har trevligt i bilen och skulle absolut inte gå och knacka på!

Om bilen stått där i 90min så jo, då hade jag kunnat knacka på. och det var ju det som sades: att vittnena säg bilen på vägen in till illhargen och att den stod kvar med immiga rutor 90min senare när de kom tillbaka.

(Däremot hade inte jag heller knackat första gången jag såg bilen)
Citera
2022-10-31, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Man rör inte en kropp man inte varit inblandad i .. om man inte själv tagit död på den ja.. min teori nu är att grannen fått JJ att få hem TT till henne.. och att de haft något agg mot henne..
Om någon utöver JJ och MH är inblandad i att få bort liket har jag mycket svårt att tänka mig någon annan än en nära anhörig till MGM. Syskon är möjligt men tveksamt, då måste de ha en mycket god relation. Föräldrar är det mest rimliga, många skulle kunna gå ganska långt för att hjälpa och skydda sina barn.

Ser man då till det som framkommit i det här fallet så sticker fadern till JJ ut. Har de fått hjälp med att transportera bort och gömma liket så har de fått den hjälpen av honom. Mest troligt är nog ändå att tjejerna gjort det själva.
Citera
2022-10-31, 09:51
Medlem
Citat:
Var finns det källa att någon öppnat snapchat?
Som jag uppfattat det har TTs telefon varit med fram och tillbaka vid matköpet.
TTs telefon kan ha varit kvar i JJ.s lägenhet efter det (enl Avels beräkningar).

OM telefonen nu är funnen eller ej är vad jag förstår inte bekräftat från polishåll.

Min källa är ett antagande: snapchat loggar ens position när man öppnar appen och sparar location i typ 5-6-7 timmar.

Har hört att vänner sett hennes location som biltemarondellen. Varför öppnades isf hennes snap där?
Citera
2022-10-31, 09:53
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Har varit helt inne på att JJs pappa varit inblandad men ändrar nu lite håll.. dessa grannar i huset som stod i trappen och undrade vad det var som hördes och där den ena sen erbjöd JJ skjuts till McD, var de släkt med varandra? Kan de ha något med detta att göra? Var någon av de som stod i trappen som även var vakt på nöjet ?

Det är en familj mor far två söner 18 och 23 år. Var 23 åringen som körde. Sedan finns ytterligare en bror 25 år som bor i Vetlanda han är med i brottsregister men jag kan inte kolla vad? Har ställt frågan förut om någon kan kolla upp som har lexbase men ingen reaktion
Citera
2022-10-31, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Absolut kan man inte utesluta det. Det är omständigheterna såsom, dunstarna, dom öppnar inte dörren, att hon glömde telefonen, att grannen tog fel på cykeln och att hon efter det råkat på nån galning som gör det mindre sannolikt.

Jag tänker att JJ och TT ev hjälper en full MH hem till JJ. Kanske har de inte hört knackningar på dörren...

F.n vet men jag tror inte att TT blev mördad i lgh. Jag misstänker som GW (för en gångs skull)... pojkvän är inblandad.
Citera
2022-10-31, 09:55
Medlem
Citat:
Var finns det källa att någon öppnat snapchat?
Som jag uppfattat det har TTs telefon varit med fram och tillbaka vid matköpet.
TTs telefon kan ha varit kvar i JJ.s lägenhet efter det (enl Avels beräkningar).

OM telefonen nu är funnen eller ej är vad jag förstår inte bekräftat från polishåll.
Någon har nämnt tidigare i tråden att en bekant till TT sett i snapchat att TT telefon befann sig vid Nydala rondellen kring tidpunkten då den sist var uppkopplad. Den uppgiften är såvitt jag vet inte bekräftad av någon annan, så den bör ses som möjlig men osäker.
Citera
2022-10-31, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Kom med i matchen, det visades på aftonbladet tror jag. eller menar du att de skulle ljuga? mr feministen
Jag tycker att du ska sluta skydda dessa tjejer, dom sitter där som sitter för att dom gjort T illa och tiger om det. med all sannolikhet var det endast MH o JJ samt TT i lgh när hon ströps

Skydda dessa tjejer? Hur exakt har jag skyddat dessa tjejer? Menar du att det faktum att jag frågar efter fakta och vart uppgifter kommer ifrån skulle skydda MGM? Hur i all sin dar får du till din logik? Snälla förklara...
Citera
2022-10-31, 09:57
Medlem
Citat:
Jag tänker att JJ och TT ev hjälper en full MH hem till JJ. Kanske har de inte hört knackningar på dörren...

F.n vet men jag tror inte att TT blev mördad i lgh. Jag misstänker som GW (för en gångs skull)... pojkvän är inblandad.
Kan inte få ihop varför JJ & MH skulle ljuga om vad som hänt under kvällen om de är oskyldiga?
Citera
2022-10-31, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Det gör nog personen som jag fick info av! Min info är ju bara andra eller tredje hand info.

Jag är säker på att även polisen känner till detta redan.

Man kan aldrig meddela polisen för många gånger. Man ska aldrig ta för givet att någon annan kontaktar polisen.
Hade alla tänkt så, hade det blivit katastrof.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Om bilen stått där i 90min så jo, då hade jag kunnat knacka på. och det var ju det som sades: att vittnena säg bilen på vägen in till illhargen och att den stod kvar med immiga rutor 90min senare när de kom tillbaka.

(Däremot hade inte jag heller knackat första gången jag såg bilen)

Ha trevligt i 1.5 tim skulle jag inte missunna någon.
Citera
Medlem
Spotlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
GW säger att det är ovanligt att två tidigare ostraffade kvinnor som blir häktade, samt att det är ovanligt att de klarar att vara tysta så länge som 10 dagar.

”Orsaken till häktningen är att kvinnorna tillbringade tid tillsammans sent under kvällen och att Toves mobil kan kopplas till den enes lägenhet, slår han fast.”

Sen berömmer han poliserna som har hand om fallet och säger att han tyvärr inte tror hon lever . Han är däremot inte helt säker på att det ligger ett brott bakom det.
Ok, Tack! Inget nytt alltså utan ungefär en sammanfattning av det GW redan sagt på TV4, känns det som.
Citera
2022-10-31, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Läste igår att de hade sökt igenom dammen med metalldetektor utan resultat
Sen ser jag inte hur en metalldetektor ska visa om det ligger en, låt säga, avklädd kropp där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in