2022-10-31, 09:14
Medlem
Har varit helt inne på att JJs pappa varit inblandad men ändrar nu lite håll.. dessa grannar i huset som stod i trappen och undrade vad det var som hördes och där den ena sen erbjöd JJ skjuts till McD, var de släkt med varandra? Kan de ha något med detta att göra? Var någon av de som stod i trappen som även var vakt på nöjet ?
Citera
2022-10-31, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Aha , man får se upp så det inte blir en trådsanning..farligt med andra och tredjehandsinformation man inte kan ge källhänvisning till.

Så är det ju men som sagt detta är ett spekulativt forum.
Men jag litar på den person som gav mig uppgifterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Det är väl precis det hon berättat! Min teori är ju att grannen ljuger.

Förlåt- jag har rört till det.

Enligt polisen är sista livstecknet efter Tove 2.30.
De har däremot sett att TTs mobil åker till McDonalds samtidigt som JJs mobil.

Grannen säger att han har skjutsat JJ, men inte TT. Om JJ är oskyldig, och har tagit sig till McDonalds tillsammans med grannen (det vet vi ju inte om hon sagt), varför säger hon inte att Tove var med?

Om Grannen ljuget och inte körde JJ till McDonalds, varför åker JJs mobil dit tillsammans med Toves?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Nej men det går ju inte, för polisen har ju gått ut med att sista tecknet efter TT är 2.30, och JJs + TTs båda mobiler åkte till McDonalds efter 03.00.

Menar du att det aldrig hänt? Att grannen sagt något till media som JJ säger inte stämmer? För JJ har ju inte sagt att TT var med i bilen till McDonalds.

Sorry, extremt trött men ok om JJ sagt att TT inte var med så faller väl den idén kanske, rör ihop saker nu. Samtidigt som jag tar både min och andras teorier samt övrig info med en nypa salt..
Citera
2022-10-31, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Sorry, extremt trött men ok om JJ sagt att TT inte var med så faller väl den idén kanske, rör ihop saker nu. Samtidigt som jag tar både min och andras teorier samt övrig info med en nypa salt..

Ja, jag håller med. Jag var väldigt låst vid de två tjejerna till en början men ju längre tid det går, ju mer tror jag någon mer är inblandad.

Däremot tycker jag det finns för många konstiga händelser kring JJ och hennes lägenhet för att hon ska vara helt oskyldig.

Usch, hoppas de hittar henne snarast för de anhörigas skull. Att inte veta måste vara fruktansvärt
Citera
2022-10-31, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske T glömde sin mobil och att JJ och T hade likadana mobiler och JJ tog fel med sig till McD? Påsen i cykelkorgen behöver inte alls ha innehållit McDonalds-mat. Det är väl en trådsanning?

Efter att ha blivit utslängd slagen och förvirrad, kan T ha cyklat men blivit påkörd av en bil (alla skador på cykeln). DEN personen kan ha ställt cykeln där den sen hittades?

Ja jag vete tusan, spekulerar bara. Som de flesta andra.

Båda deras telefoner var med på donken resan. Tror ingen har sagt att påsen innehöll mat. Nån burk har nämnts.

Visst finns en möjlighet att T lämnat lägenheten efter bråk och sen blivit påkörd eller råkat på nån galning. Det är mgm lögner som ställer till det för dom.
Citera
2022-10-31, 09:19
Medlem
Citat:
Förlåt- jag har rört till det.

Enligt polisen är sista livstecknet efter Tove 2.30.
De har däremot sett att TTs mobil åker till McDonalds samtidigt som JJs mobil.

Grannen säger att han har skjutsat JJ, men inte TT. Om JJ är oskyldig, och har tagit sig till McDonalds tillsammans med grannen (det vet vi ju inte om hon sagt), varför säger hon inte att Tove var med?

Om Grannen ljuget och inte körde JJ till McDonalds, varför åker JJs mobil dit tillsammans med Toves?

Att åtminstone JJ varit vid mc Donalds är nog en av de säkrare uppgifterna. Ja jag vet inte… rörigt.
Citera
2022-10-31, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Så kan det också vara ja. Men att J tog med sig T s telefon och påsen från cykelkorgen talar emot en okänd galning.

Det kan vara så att T glömt sin telefon hemma hos JJ och hon tog med den till hamburgeriet ifall de skulle stöta på T som JJ trodde cyklat mot hemmet.

Påsen som JJ tog med sig (enl grannen) upp till lgh var som jag förstått det när de kom hem efter handlandet. Kanske var det från hennes egna cykelkorg, vet inte om grannen har helt koll på om det var JJs eller Ts cykel.
Citera
2022-10-31, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Har varit helt inne på att JJs pappa varit inblandad men ändrar nu lite håll.. dessa grannar i huset som stod i trappen och undrade vad det var som hördes och där den ena sen erbjöd JJ skjuts till McD, var de släkt med varandra? Kan de ha något med detta att göra? Var någon av de som stod i trappen som även var vakt på nöjet ?

Det var inte båda grannarna. Bara grannen under, pappan och sonen. Ingen av dom var vakten.
Citera
2022-10-31, 09:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Vart kommer uppgiften om att det varit en förfest hos JJ ifrån? Jag kollade trådinfon och det står inget om det där. Är det en ny uppgift eller en trådsanning eller hur kommer det in en förfest i bilden? Jag har ju inte hängt med från början så jag kanske har missat något?
Kom med i matchen, det visades på aftonbladet tror jag. eller menar du att de skulle ljuga? mr feministen
Jag tycker att du ska sluta skydda dessa tjejer, dom sitter där som sitter för att dom gjort T illa och tiger om det. med all sannolikhet var det endast MH o JJ samt TT i lgh när hon ströps
Citera
2022-10-31, 09:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Tycker det är bra att diskussionen lutar åt att fler kan vara inblandade (läste sammanfattningen förra veckan).

Har svårt att tro att dessa två som sitter häktade skulle ha lyckats utföra- och sedan städa undan i så här många dagar.

Som jag skrivit tidigare. Det är inte lätt att "mörda" en person och sedan dölja det. Även om jag tror att polisen redan vet men vill inte säga förens Tove är hittad. Allt för att undvika att stå där med dumstruten.

Dock är jag tveksam till att det skulle ha varit uppsåtligen. Det blev bråk* och sedan gick saker- och ting överstyr.

*Såg någonstans att droger kan ha varit en faktor. T får i sig en överdos och att de är dessa sparkar som sedan hörs? Fast jag ser mer framför mig strypning (se ovan: bråk).
Knappast en överdos, då har vi iaf brott mot griftefriden, men ja som du skrev allra sist så är strypning dödsorsaken alt kvävning med påse, därav dessa dunsar av panik från TT
Citera
2022-10-31, 09:22
Medlem
Citat:
Ja, jag håller med. Jag var väldigt låst vid de två tjejerna till en början men ju längre tid det går, ju mer tror jag någon mer är inblandad.

Däremot tycker jag det finns för många konstiga händelser kring JJ och hennes lägenhet för att hon ska vara helt oskyldig.

Usch, hoppas de hittar henne snarast för de anhörigas skull. Att inte veta måste vara fruktansvärt

Ja jag hoppas verkligen också det! Men, vad är kopplat till lägenheten mer än att hon säkert varit där? Ljud osv kan grannarna också ljuga om OM de redan ljuger om annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in