2022-10-27, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VPS
Det var de ju även i fredags förra veckan. Kolla gärna om du kan länka en karta. Jag vet vart de var i fredags så kan vi se om de är på samma plats eller utökat sökningen mer.
De va på ett annat ställe förra veckan. Men i samma ”by”. Ska försöka fixa!
Citera
2022-10-27, 12:00
Medlem
Wazzzzzaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Skulle det utesluta hans inblandning att polisen har pratat med honom menar du?

Just nu går hela tråden ut på spekulationer, vissa vildare än andra. Det är allt från mystiska bilar till tyska mördare på rymmen som befunnit sig i närheten och allt däremellan.

Självklart kommer partnern som dessutom enligt egen utsago är den sista som talat med henne medans hon var i livet vara föremål för spekulationer.

Tycker du det är på något sätt jobbigt eller obehagligt så är nog inte det här delforat för dig.

Ja fast lite hyfs får man ändå ha.
Citera
2022-10-27, 12:02
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Konstigt att inget spår av blod hittats , men om grannarna hörde något som låter som nån hamrar så kanske de styckat kroppen och gömt i nån resväska eller så , men tror endå inte två unga tjejer kan göra det.

Styckning känns inte troligt... Fan vet om TT ens blev dödad i JJs lägenhet - jag börjar ärligt talat tvivla på det. Jag tror fortfarande att åtminstone JJ är inblandad, men hela tidsfönstret mellan att de 3 lämnade Nöjet och fram tills observationerna gjordes av JJ och MH på McDonalds är jävligt luddigt. Det är så mycket som är oklart och som inte riktigt hänger ihop.
Citera
2022-10-27, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Jo!

Var det inte nån som nämnde att samma cykel synts på en av bilderna som JJ hade tagit i Visby ?
Då kanske det inte ens är TT pappas cykel ?
Ser inte ut som en man cyklar runt med en sån cykel . Kan det vara JJs cykel som TT lånade bara ?
Eftersom JJ tog med påsen upp som om det vore hennes egna.
Citera
2022-10-27, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inte bilden utan kartan. Själva pölen, typ en mindre damm.
https://www.google.se/maps/place/57%C2%B028'59.8%22N+15%C2%B002'15.2%22E/@57.4832834,15.0357065,621m/data=!3m2!1e3!4b1!4m14!1m7!3m6!1s0x465758d912d321b 5:0x55675191e550be84!2sVetlanda!3b1!8m2!3d57.42746 !4d15.08533!3m5!1s0x0:0x6fa05f58b0c3892a!7e2!8m2!3 d57.4832806!4d15.0375473

Bilden är lite suddig men ser ut som nivåskillnader mellan strandkant och vattnet. Tänker att man kan ta sig dit med bil och kasta ner nåt. Det är på vägen mellan J.J s arbete och bostad.

Det är ett översvämmat område. Vattnet håller på att sjunka undan med det mörka runt vattnet är där det fortfarande är blött. Det är delvis ett odlat fält som är översvämmat.
Du kan jämföra med andra satellitbilder så ser du att det normalt sett inte är vatten där.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om teknikerna inte hittar något blod i lägenheten har T sannolikt blivit strypt/kvävd. Men om hon har legat avliden i lägenheten i mer än 15 minuter så kan en likhund reagera på det.

Alternativt inte blivit dödad där överhuvudtaget är också ett alternativ!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Konstigt att inget spår av blod hittats , men om grannarna hörde något som låter som nån hamrar så kanske de styckat kroppen och gömt i nån resväska eller så , men tror endå inte två unga tjejer kan göra det.
Vet vi att inga spår av blod har hittats ?
Citera
2022-10-27, 12:05
Medlem
Citat:

Tror inte heller hon blivit dödad där . Inte en chans att dem lyckats röja henne utan spår när man bor högt uppe i en lägenhet och dessutom grannar håller extra span . Polisen har letat i lägenheten och säkert undersökt allt grundligt . Finns det inte spår av våld i lägenheten så lär hon inte blivit dödad där .
Citera
2022-10-27, 12:05
Medlem
Citat:
Varför skulle då JJ ljuga om vad som hänt under natten?
Citera
2022-10-27, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Bara ett av många exempel på hur man enkelt kan förklara varför det bara hördes några dunsar (inga skrik) om TT dödades i lägenheten.

Överlagt mord alltså av två ostraffade uga tjejer, rimligt? Då följer fler frågor, motiv, varför?
Citera
2022-10-27, 12:07
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Styckning känns inte troligt... Fan vet om TT ens blev dödad i JJs lägenhet - jag börjar ärligt talat tvivla på det. Jag tror fortfarande att åtminstone JJ är inblandad, men hela tidsfönstret mellan att de 3 lämnade Nöjet och fram tills observationerna gjordes av JJ och MH på McDonalds är jävligt luddigt. Det är så mycket som är oklart och som inte riktigt hänger ihop.

Det är bara JJ som observerats på McD. En av de första saker jag fick höra efter att JJ och MH anhölls var att de skulle haft olika berättelser om just McD. Att den ena sagt att bägge varit där med Tove medans den andra sagt att Tove cyklat hem innan de åkte tlll McD, detta fick jag höra redan på tisd efter att Tove försvann att det var ryktet som gick från folk som talat med dem.

att det sedan endast går knyta en av dem till McD gör att historien blir ännu märkligare och ger ju polisen mer kött på benen att deras historier inte går ihop.
Citera
2022-10-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Precis, jag är helt med dig på den.

Usch, vilket ruggit fall ändå. Hur kan en ung tjej vara så kalkylerande? Totalt känslokallt klippa en gammal polare, röja bort spår, för att sedan leva som om allt vore normalt dagen efter - pyssla och dona med vardagsbestyr, lägga upp lite annonser på marketplace, osv. Visst är det kusligt, missy?

Jo, det känns lite kallt.. 🙄 iskallt.. men tror fortfarande på medhjälp av någon äldre person. Kan inte släppa JJs pappa riktigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in