2022-10-31, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag tror inte på att en tredje part är inblandad (grannen?), borde inte då först å främst JJ skylla på denne isf? tvivlar på att någon som inte varit inblandad i mordet i lägenheten skulle ens röra en dödkropp, då måste man vara rejält lowlife o pundig. finns det mycket sånt i vetlanda?
Utan tvekan. Dock kanske inte i en såpass extrem grad...
Citera
2022-10-31, 09:31
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
GW säger att det är ovanligt att två tidigare ostraffade kvinnor som blir häktade, samt att det är ovanligt att de klarar att vara tysta så länge som 10 dagar.

”Orsaken till häktningen är att kvinnorna tillbringade tid tillsammans sent under kvällen och att Toves mobil kan kopplas till den enes lägenhet, slår han fast.”

Sen berömmer han poliserna som har hand om fallet och säger att han tyvärr inte tror hon lever . Han är däremot inte helt säker på att det ligger ett brott bakom det.
Om Tove har droger i kroppen när hon hittas kan det vara svårt att avgöra om hon tagit det självmant eller blivit tvingad. Detta om inga skador finns som tyder på våld.
Citera
2022-10-31, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag tror inte på att en tredje part är inblandad (grannen?), borde inte då först å främst JJ skylla på denne isf? tvivlar på att någon som inte varit inblandad i mordet i lägenheten skulle ens röra en dödkropp, då måste man vara rejält lowlife o pundig. finns det mycket sånt i vetlanda?

Man rör inte en kropp man inte varit inblandad i .. om man inte själv tagit död på den ja.. min teori nu är att grannen fått JJ att få hem TT till henne.. och att de haft något agg mot henne..
Citera
2022-10-31, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coinin
Utan tvekan. Dock kanske inte i en såpass extrem grad...

Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Tror att lösningen kommer finnas i den dammen som man nu håller på att tömma, jäkla jobb annars om man nu inte fått reda på något som gör att det finns intresse i just den

Läste igår att de hade sökt igenom dammen med metalldetektor utan resultat
Citera
2022-10-31, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Läste igår att de hade sökt igenom dammen med metalldetektor utan resultat

Är du säker på att det är den dammen som syftar på ? I lördags genomfördes sök i kvarndammen/bäcken från dammen med metalldetektor! Den dammen jag syftar på är föredadammen och den tömningen skulle vara klar först på fredag denna vecka
Citera
2022-10-31, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Killen är dessutom rumän och byggarbetare. Ett riktigt långskott kunde vara att han är en av rumänerna polisen förhört, enligt tråden?

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.instagram.com/*lexandru_nico*ra/&ved=2ahUKEwjsnZXUu4n7AhXjRPEDHaxiDrMQFnoECAoQAQ&u sg=AOvVaw2OV2mc1UitwVtFMBlCDzz4

(*) = (a)
Det hörde jag också i fredags eftermiddag
Citera
2022-10-31, 09:39
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Eftersom det inte har kommit direkt från hästens mun så skrev jag nog.
Men litar på den jag fått info av.

Polisen i andra ärenden har sagt att man ska lämna uppgifter som man hört och inte ta ställning själv om de är trovärdiga eller ej. det är polisens jobb att sköta
Citera
2022-10-31, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Om Tove har droger i kroppen när hon hittas kan det vara svårt att avgöra om hon tagit det självmant eller blivit tvingad. Detta om inga skador finns som tyder på våld.

Det finns ingen info kring att TT skulle brukar droger dock.
Citera
2022-10-31, 09:41
Medlem
Citat:
Då borde det finnas en rimlig förklaring på att JJ tar med sig TTs telefon till mcdonalds. Har du någon teori?
En enkel ekvation, det skulle se ut som att T varit med på McDonalds
Citera
2022-10-31, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
En enkel ekvation, det skulle se ut som att T varit med på McDonalds

Nu har du inte läst hela diskussionen vi har så ditt svar blir lite konstigt.

Den jag diskuterade med spånar kring att JJ är oskyldig. Så gör inte en oskyldig person.
Citera
2022-10-31, 09:45
Medlem
Hur är det med dammen/vattendraget vid illhargen/katthemmet? Har polis/MP/räddningstjänst varit och sökt där?
Citera
2022-10-31, 09:47
Medlem
Citat:
Nja om JJ hade för avsikt att ge TT hennes mobil tillbaka hade hon säkerligen delat med sig av den infon till grannen. Kanske till och med svängt förbi TTs hem som inte ligger långt bort. Om de var sams vill säga…

Att JJ har haft mobilen, och sedan på något sätt öppnat snapchat (visst säger vänner att TTs senaste location på snap är i rondellen?) tyder på att hon inte har goda avsikter tycker jag. Jag skulle aldrig snoka i någons mobil om hen glömde den hos mig…

Och hur kom personen ens in i mobilen? Är inte allas mobiler låsta?

Var finns det källa att någon öppnat snapchat?
Som jag uppfattat det har TTs telefon varit med fram och tillbaka vid matköpet.
TTs telefon kan ha varit kvar i JJ.s lägenhet efter det (enl Avels beräkningar).

OM telefonen nu är funnen eller ej är vad jag förstår inte bekräftat från polishåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in