2022-10-31, 09:22
Medlem
1. Finns det en liten möjlighet att TT rent av glömmer/tappat sin mobil hos JJ efter bråket?
JJ tar med mobilen för att lämna den hos TT, men det blir donken i stället?
Eller att JJ använder detta som en "ursäkt" varför hon har mobilen?

2. Kan TT's mobil vara i grannens bil? Att han har TT i bakluckan? Vilket gör att mobilen kopplas upp till JJ's lgh, pga kort distans från parkerad bil till lgn.
Citera
2022-10-31, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det kan vara så att T glömt sin telefon hemma hos JJ och hon tog med den till hamburgeriet ifall de skulle stöta på T som JJ trodde cyklat mot hemmet.

Påsen som JJ tog med sig (enl grannen) upp till lgh var som jag förstått det när de kom hem efter handlandet. Kanske var det från hennes egna cykelkorg, vet inte om grannen har helt koll på om det var JJs eller Ts cykel.

Nja om JJ hade för avsikt att ge TT hennes mobil tillbaka hade hon säkerligen delat med sig av den infon till grannen. Kanske till och med svängt förbi TTs hem som inte ligger långt bort. Om de var sams vill säga…

Att JJ har haft mobilen, och sedan på något sätt öppnat snapchat (visst säger vänner att TTs senaste location på snap är i rondellen?) tyder på att hon inte har goda avsikter tycker jag. Jag skulle aldrig snoka i någons mobil om hen glömde den hos mig…

Och hur kom personen ens in i mobilen? Är inte allas mobiler låsta?
Citera
2022-10-31, 09:24
Medlem
Citat:
Det kan vara så att T glömt sin telefon hemma hos JJ och hon tog med den till hamburgeriet ifall de skulle stöta på T som JJ trodde cyklat mot hemmet.

Påsen som JJ tog med sig (enl grannen) upp till lgh var som jag förstått det när de kom hem efter handlandet. Kanske var det från hennes egna cykelkorg, vet inte om grannen har helt koll på om det var JJs eller Ts cykel.

Jag tror att grannarna kan ha mer med detta att göra.. de kan ha sagt till JJ vad hon ska säga till polisen för att gå fri men har sedan ändrat sina egna versioner för att JJ ska åka fast för det.. därför vågar inte JJ och MH öppna käftarna hos polisen..
Citera
2022-10-31, 09:25
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Förlåt- jag har rört till det.

Enligt polisen är sista livstecknet efter Tove 2.30.
De har däremot sett att TTs mobil åker till McDonalds samtidigt som JJs mobil.

Grannen säger att han har skjutsat JJ, men inte TT. Om JJ är oskyldig, och har tagit sig till McDonalds tillsammans med grannen (det vet vi ju inte om hon sagt), varför säger hon inte att Tove var med?

Om Grannen ljuget och inte körde JJ till McDonalds, varför åker JJs mobil dit tillsammans med Toves?
En teori kan ju vara att JJ har snott Toves lur.
Citera
2022-10-31, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Mtp på att JJ verkar väldigt ogillad och har ett dåligt rykte sen tidigare i Vetlanda så undrar jag om inte flera vittnesmål faktiskt är falska? Det här med att hon ska ha setts på DS, att hon satt i en bil tidig söndag morgon vid Illharjen etc.

Det jag reagerar på mest från ett av vittnesmålen är att man knackar på en bil med immiga rutor. Vem gör så? Eller är det typiskt småstadsbeteende?

Håller med Dig vad gäller att gå och knacka på en bil med immiga rutor... själv skulle jag tänka att det är ett par som har trevligt i bilen och skulle absolut inte gå och knacka på!
Citera
2022-10-31, 09:27
Medlem
Citat:

Absolut kan man inte utesluta det. Det är omständigheterna såsom, dunstarna, dom öppnar inte dörren, att hon glömde telefonen, att grannen tog fel på cykeln och att hon efter det råkat på nån galning som gör det mindre sannolikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ja jag hoppas verkligen också det! Men, vad är kopplat till lägenheten mer än att hon säkert varit där? Ljud osv kan grannarna också ljuga om OM de redan ljuger om annat.

Det som verkligen är bekräftat är att JJs och TTs mobiler gör samma resa till McDonalds strax efter 03.00.

Att TT sagt sig vara på väg hem kl 02.30 gör det därmed knepigt för JJs del.

Vi vet också att sista positionen som syns på TTs snapchat var biltemarondellen vid 03.40(har jag för mig, kan någon comfirm om jag kommer ihåg rätt?)
Citera
Medlem
Citat:
Håller med Dig vad gäller att gå och knacka på en bil med immiga rutor... själv skulle jag tänka att det är ett par som har trevligt i bilen och skulle absolut inte gå och knacka på!

Nån som kände igen bilen?
Man knackar inte på i en främmande bil
Citera
2022-10-31, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
En teori kan ju vara att JJ har snott Toves lur.

Samtligt säger JJ till vänner att hon och Tove blivit sams. Stor man en mobil av någon man blivit sams med?
Citera
2022-10-31, 09:29
Avstängd
Jag tror inte på att en tredje part är inblandad (grannen?), borde inte då först å främst JJ skylla på denne isf? tvivlar på att någon som inte varit inblandad i mordet i lägenheten skulle ens röra en dödkropp, då måste man vara rejält lowlife o pundig. finns det mycket sånt i vetlanda?
Citera
2022-10-31, 09:30
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Grannen som skjutsar till mc donlads kanske ljuger, TT kan varit med. Sen har han släppt av JJ, gjort sig av med Tove, åkt hem och flyttat cykeln och gått och lagt sig? Förutsätter att ”livets hårda skola” fått mobil och bil genomsökta dock.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

T kanske var med på den mcdonaldsresan ja, i grannens bagagelucka. Ingenting hade förvånat mig i det här fallet längre.

Det som talar emot är att polisen har tjejerna på sannolika skäl och förmodligen vet mycket som vi inte vet.
Citera
2022-10-31, 09:30
Medlem
Tror att lösningen kommer finnas i den dammen som man nu håller på att tömma, jäkla jobb annars om man nu inte fått reda på något som gör att det finns intresse i just den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in